سهیلا سامی نابغه محجبه ایرانی و جراح موفق مغز و اعصاب

مجلهسایر

- 97/11/07
سهیلا سامی نابغه محجبه ایرانی و جراح موفق مغز و اعصابایرانیان همواره بخاطر هوش و استعداد بالای خود در همه زمینه ها مورد توجه سراسر دنیا بوده اند. تقریبا می توان گفت که ایرانیان از بهترین نوابغ جهان هستند که همواره افتخارآفرین بوده اند. در این میان یک بانوی محجبه ایرانی که یک پزشک موفق است باعث فخر به جهانیان است.

سهیلا سامی رزیدنت سال آخر جراحی مغز و اعصاب در آلمان متولد سال 1368 است. وی فارغ‌ التحصیل دانشگاه Golf Medical است. جالب است بدانید که وی با وجود سن کم خود توانسته تا به حال 500 عمل جراحی مغز را ابه تنهایی و بیش از سه هزار عمل به عنوان دستیار و کمک جراح انجام دهد و این به نوبه خود یک رکورد است. سهیلا سامی با اینکه در خارج از کشور فعالیت دارد اما همواره حجاب خود را حفظ کرده و این امر موجب تحسین شده است. سهیلا سامی از شاگردان پروفسور مجید سمیعی است.

پدر سهیلا سامی فوق تخصص قلب و عروق است . سهیلا سامی که حدود 6 سال است دوره پزشکی خود را تمام کرده پس از اینکه یک پذیرش از طرف پروفسور سمیعی دریافت کرد تصمیم گرفت که متخصص مغز و اعصاب شود. این بانوی موفق و جوان حدود سه و نیم سال است که در مرکز مغز و اعصاب هانوفر (International Neuroscience Institut) زیر نظر پروفسور سمیعی رزیدنتی جراحی مغز و اعصاب را آغاز نموده است.
سهیلا سامی نابغه محجبه ایرانی و جراح موفق مغز و اعصاب
سهیلا سامی از طریق فضای مجازی و صفحات اجتماعی خود به افرادی که نیازمند راهنمایی و مشاوره هستند کمک کرده و در سفرهایی که به ایران داشته مشاوره های زیادی را انجام داده است. به گفته خود دکتر سامی وی تصمیم دارد در یکی دو سال آینده به ایران بازگشته و در آنجا فعالیت خود را ادامه دهد.

سهیلا سامی بانوی موفق و جوان 28 ساله همواره حجاب خود را حفظ کرده همان طوری که در آلمان پوشش دارد به همان میزان در ایران دارد. وی در خصوص حجاب خود عنوان کرده که حجاب در زمینه جراحی برای او هیچ محدودیتی ایجاد نکرده است و حتی در اتاق عمل که یک محیط کاملا استریل است و مدام باید دست‌ های خود را شست و در کنار همکاران آقا و خانم کار کرد ولی تاکنون هیچ مشکلی برای او ایجاد نشده است. سهیلا سامی در کنار شغل خود به فعالیت های ورزشی نیز می پردازد. این بانوی موفق ایرانی الگوی خوبی برای بانوان سرزمین ایرانی است. او از جوان ترین نابغه های ایرانی است. باید چاره ای اندیشید که این نخبه های جوان به کشورهای دیگر مهاجرت نکنند و شرایط مناسبی برای این دسته از جوانان موفق در ایران فراهم شود.
advertising