بیوگرافی شریل سندبرگ مدیر موفق فیس بوک و زن میلیاردر جهان

مجلهچهره ها

- 97/09/18
بیوگرافی شریل سندبرگ مدیر موفق فیس بوک و زن میلیاردر جهانشریل سندبرگ بانوی موفق دنیای تکنولوژی و نویسنده مشهور متولد 28 اوت سال 1969 در واشنگتن ، پایتخت کشور آمریکا است. این زن موفق مدیر عملیاتی و تجاری فیس بوک و از فعالان عرصه تکنولوژی است.
او پس از اتمام دوران دبیرستان خود در دانشگاه هاروارد در رشته اقتصاد مشغول به تحصیل شد.از جمله فعالیت های شریل سندبرگ تاسیس بنیاد «زنان در اقتصاد و دولت» است تا از این طریق بتواند زنان بیشتری را به چرخه ی اقتصاد و هم چنین کار در دستگاه های دولتی وارد کند.
بیوگرافی شریل سندبرگ مدیر موفق فیس بوک و زن میلیاردر جهان

شروع فعالیت حرفه ای شریل سندبرگ مدیر ارشد فیس بوک


شریل سندبرگ در سال 1991 از دانشگاه فارغ التحصیل شد. پس از آن تا سال 2001 به واسطه حضور دوستش لارنس سامرز در دوران ریاست جمهوری کلینتون در وزارت خانه خزانه داری مشغول به کار شد. او در سال2001 با رییس جمهور شدن جرج بوش کار خود را از دست داد.
پس از آن شریل در شرکت گوگل مشغول به کار شد. او به خاطر تجربه ای که در وزارت خانه به دست آورده بود مورد توجه شرکت های بزرگ قرار گرفته بود. او یک قرارداد سه ساله با شرکت گوگل بست. وی معاون عملیات فروش آنلاین جهانی این کمپانی بود و وظیفه اش این بود که محصولات شرکت را در سطح جهان معرفی کند.پس از گذشت سه سال سندبرگ به دلیل شرایط خوب کاری در گوگل تصمیم گرفت تا سال 2008 در این شرکت بماند و به یکی از موفق ترین مدیران این کمپانی تبدیل شود. نهایتا کمپانی فیس بوک با دستمزد بالایی که به شریل داد او را به عنوان مدیر عملیاتی به استخدام خود درآورد. او نخستین زنی است که در فیس بوک به این سمت رسیده است.
شریل سندبرگ علاوه بر فعالیت در عرصه تکنولوژی نویسنده ی یکی از پرفروش ترین کتاب های تاریخ نیز بوده است. نام کتاب او Lean In: Women, Work and the Will to Lead است که تاکنون بیش از یک میلیون نسخه از خود را فروخته است. حتی برا اساس این کتاب یک فیلم در هالیوود نیز ساخته شده است.

نگاهی به زندگی خصوصی و ازدواج شریل سندبرگ میلیارد آمریکایی


شریل سندبرگ در سن 24 سالگی با برایان کرف که از تاجران معروف بود ازدواج کرد. اما بخاطر اختلافاتی که با هم داشتند پس از یک سال از او جدا شد.
در سال 2004 بود که با دیو گلدبرگ که یکی از مدیران شرکت یاهو بود، ازدواج کرد. حاصل این ازدواج دو فرزند است.

آن ها زندگی خوبی با هم داشتند و سندبرگ بخشی از موفقیت خود را مدیون حمایت همسرش می داند و بهترین اتفاق زندگی خود را ازدواج با این مرد می داند.
اما عمر خوشبختی آن ها طولانی نبود. همسر شریل سندبرگ در سال 2015 زمانی که 47 ساله بود در یک سفری جان خود را از دست داد و درگذشت. بدین ترتیب بزرگ ترین ضربه روحی سندبرگ برایش رقم خورد.

میزان دارایی شریل سندبرگ عضو کمپانی فیس بوک و زن میلیاردر جهان


شریل سندبرگ در پایان سال 2014 جزو میلیاردرهای جهان قرار گرفت. میزان دارایی او تا پایان ماه دسامبر سال 2015، حدود یک میلیارد و سیصد میلیون دلار تخمین زده شده بود.
وی در سال 2012 در مجله تایم جزو 100 نفر تأثیرگذار در سطح جهانی انتخاب شده است.
advertising