بیوگرافی ایندرا نویی مدیر شرکت پپسی کولا و کار آفرین برتر دنیا

مجلهچهره ها

- 97/09/13
بیوگرافی ایندرا نویی مدیر شرکت پپسی کولا و کار آفرین برتر دنیاایندرا کریشنا نویی، یکی از زنان ثروتمند و قدرتمند جهان و کارآفرین برتر و مدیر شرکت پپسی کولا در تاریخ 28 اکتبر سال 1955 میلادی در کشور هند به دنیا آمد. پدرش یک هندی و مادرش نیز آمریکایی بود و به همین خاطر ایندرا دوران کودکی و نوجوانی خودش را در کشور هند سپری کرد. وی دوران مدرسه و تحصیلش را در مدرسه ای در کلکته گذرانده است و در سال 1974 نیز موفق شد تا به دانشگاه وارد شود. ایندرا از همان دوران کودکی از هوش فوق العاده ای برخوردار بود و همیشه مورد تحسین معلمان خود قرار می گرفت. او در رشته ریاضی فیزیک مشغول به تحصیل شد و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته ام بی ای دریافت نمود.
ایندرا نویی یکی از موفق ترین زنان کارآفرین جهان است که با تلاش و پشتکار خود توانسته پله های ترقی را طی کند.

آغاز فعالیت حرفه ای ایندرا نویی کار آفرین نمونه جهان


ایندرا نویی پس از این که دوران تحصیل خود را به اتمام رساند مشغول به کار شد. دیری نگذشت که توانست مدیریت یکی از کارخانه های هندوستان را در دست بگیرد. اما پس از مدتی این کار او را راضی نکرد به خاطر همین به آمریکا مهاجرت کرد.
او در آمریکا توانست در شرکت پپسی کولا مشغول به کار شود. ایندار در سال 1994 فعالیت خود را در این کمپانی آغاز نمود. او در این کمپانی تمام تلاش خود را نمود و توانایی های خود را به کار گرفت تا در نهایت توانست رییس این کمپانی بزرگ آمریکا شود. او پس از اینکه مدیریت این شرکت را بر عهده گرفت توانست در مدت زمان کوتاهی میزان فروش شرکت پپسی کولا را 72 درصد افزایش دهد و این مساله باعث شد که به سرعت در دنیا شناخته شود.
شرکت پپسی‌کولا دومین شرکت تولیدکننده نوشیدنی مواد غذایی در جهان است.

میزان دارایی ایندرا نویی ثروتمند ترین زن جهان


ایندرا نویی یکی از ثرومتمندترین زنان تاریخ است. میزان دارای او 43 میلیارد دلار برآورد شده است. حقوق ماهانه ی او در کمپانی پپسی کولا به صورت حدودی 964 هزار دلار اعلام شده است.
بیوگرافی ایندرا نویی مدیر شرکت پپسی کولا و کار آفرین برتر دنیا

جوایز و فعالیت های ایندرا نویی مدیر شرکت پپسی کولا


او در زندگی خود به خاطر موفقیت هایی که در زمینه تجارت داشته جوایز زیادی را دریافت نمود.
او در سال 2008و 2009 به عنوان چهارمین زن موفق دنیا معرفی شد.
ایندرا نویی در جمع موفق ترین روسای کمپانی های جهان قرار گرفته است. او از معدود زنانی است که توانسته یکی از موفق ترین مدیرهای دنیا نام بگیرد. ایندرا نویی هم چنین ریاست شورای عالی تجارت آمریکا و هند را برعهده دارد. مجله معتبر فوربز نیز در سال 2009و 2010 او را قدرتمندترین زن جهان معرفی نمود.
سایر مجلات اقتصادی جهان اذعان داشته اند که شرکت پپسی کولا موفقیت خود را مدیون مدیریت فوق العاده ایندرا نویی است.
مجله فوربز در طی گزارشی اعلام کرده که ایندرا نویی یکی از با سوادترین مدیران دنیا است و متدها و روش های او برای مدیریت کمپانی پپسی کولا را جدیدترین و بروزترین روش در مدیریت یک مجموعه معرفی کرد.
می توانیم با نگاه به موفقیت ها و تلاش های این زن موفق دریابیم که با تلاش و پشتکار می توانیم به اهداف و آرزوهای خود برسیم. این زن نمونه یک الگوی موفق برای افراد جهان و به خصوص زنان است. ایندرا نویی مشکلات زیادی در زندگی داشته اما توانسته با صبر و تلاش همه مشکلات را حل کند.

زندگی شخصی ایندرا نویی زن کار آفرین موفق دنیا


ایندرا دارای مذهب هندو است. او به آیین و مذهب پدرش پایبند است.
همسر ایندرا نویی هندی است. او دو فرزند دختر دارد. محل سکونت او و خانواده اش در حال حاضر در گرینویچ انگلستان است و در آن جا زندگی می کنند.
advertising