سلطان محمد پادشاه مالزی با اوکسانا ملکه زیبایی روسیه ازدواج کرد

مجلهچهره ها

- 97/09/07
سلطان محمد پادشاه مالزی با اوکسانا ملکه زیبایی روسیه ازدواج کرددر روز جمعه 23 نوامبر مراسم ازدواج سلطان محمد پنجم، پادشاه کشور مالزی با اوکسانا ووئوودینا، ملکه زیبایی روسیه برگزار شد.
این مراسم در تالاری در شهر مسکو برگزار شد. این خبر جزو پربازدیدترین خبرها در شبکه های اجتماعی مالزی شد. سلطان محمد تا 31 دسامبر آینده، از سمت خود به عنوان پادشاه مالزی، مرخصی استعلاجی گرفته است. او در این مرخصی با ملکه زیبایی مسکو ازدواج کرد. خبرها حاکی از آن است که اوکسانا حدود 6 ماه قبل از ازدواج با سلطان محمد مسلمان شده است. این مراسم تلفیقی از سنت دو کشور مالزی و روسیه بود.
سلطان محمد قبلا هم ازدواج کرده بود، اما فرزند ندارد . مراسم عروسی پادشاه مالزی کاملا مطابق با شریعت اسلامی برگزار شده و در آن، هیچ مشروبات الکلی سرو نشده و از مهمانان با غذا‌های حلال پذیرایی شده است.
اختلاف سنی این عروس و داماد 24 سال است. هنوز اطلاعاتی از این که این دو چگونه باهم آشنا شده اند در دست نیست.
سلطان محمد پادشاه مالزی با اوکسانا ملکه زیبایی روسیه ازدواج کرد

اوکسانا وایویدینا ملکه زیبایی روسیه و همسر پادشاه مالزی کیست


اوکسانا دختر روسی در سال 2015 زمانی که 22 ساله بود به عنوان دختر شایسته روسیه برگزیده شد. او دختر یک پزشک است و به کار طراحی لباس و مایو مشغول است . اوکسانا قبل از این که ملکه زیبایی مسکو شود از ظاهر خود در مدرسه ناراضی بوده چون او قدبلند و لاغر بوده اما وقتی به دانشگاه می رود به این نتیجه می رسد که این یکی از نقاط قوت و ویژگی های مثبت او است.
وویوودینا 25 ساله حدود شش ماه پیش مسلمان شده تا همسر سلطان محمد شود. نکته جالب توجه این است که او هیچ وقت نمی تواند عنوان ملکه مالزی را از آن خود کند. زیرا این لقب فقط در صورتی به همسر پادشاه تعلق می گیرد که ملیت مالزیایی داشته باشد. این در حالی است که اوکسانا ملیت روسی دارد.
اوکسانا قبل از این که مسلمان شود، به عنوان مدل در چین و تایلند مشغول به کار بود.
او قبل از اینکه عروس سلطنتی شود، گفته بود: «معتقدم که مرد باید رئیس خانواده باشد و درآمد مرد نباید کم تر از زن باشد». اوکسانا حال لقب بانوی اول مالزی را با این ازدواج از آن خود کرده است. او 24 سال از پادشاه مالزی کوچک تر است.

سلطان محمد پادشاه مالزی کیست


سلطان محمد پنجم از ایالت کلانتان پانزدهمین پادشاه کشوز مالزی می باشد. او در 13 سپتامبر 2010 به عنوان سلطان جانشین پدرش سلطان اسماعیل پترا شد که به خاطر بیماری از جایگاه پادشاهی کناره گیری کره بود.تانکو محمد فاریس پترا 49 ساله که او را سلطان محمد پنجم می خوانند بعد از سلطان عبدالحلیم معظم شاه 89 ساله به سمت پادشاهی مالزی رسید. محمد سلطان براساس قانون مالزی تا سال 2021 میلادی پادشاهی این کشور را در اختیار دارد. پادشاه مالزی، در دانشگاه آکسفورد و وسپس در مدرسه تجاری اروپایی در شهر لندن تحصیل کرده است. پس از او، برادر کوچکترش، تنگکو محمد فائز پترا، وارث قدرت خواهد بود و به سلطنت خواهد رسید.
advertising