آشنایی با افراد ثروتمند آسیا در سال 2019 و میزان دارایی آن ها

مجلهچهره ها

- 98/04/20
آشنایی با افراد ثروتمند آسیا در سال 2019 و میزان دارایی آن هادر جهان افراد ثروتمند زیادی زندگی می کنند که تعدادی از آن ها شناخته شده اند. وقتی از نام ثروتمندترین ها صحبت می کنیم نام بیل گیتس به ذهنمان خطور می کند. شاید برایتان جالب باشد که نام افراد ثروتمند قاره آسیا را نیز بدانید. نکته قابل توجه از این لیست ده نفره این است که بیشتر این لیست را سرمایه داران چینی تشکیل می دهند:
آشنایی با افراد ثروتمند آسیا در سال 2019 و میزان دارایی آن ها

ماکش آمبانی (Mukesh Ambani) کارآفرین بیلیونر هندی


نفر اول این لیست متعلق ماکشی آمبانی بیلیونر ۶۲ ساله هندی است. آمبانی تحصیلات خود را در رشته مهندسی دانشگاه بمبئی رها کرد و به دانشگاه استفورد رفت. در حال حاضر او با ۵۵٫۲ بیلیون دلار سرمایه، رئیس و سهامدار اصلی هلدینگ Reliance Industries Limited (RIL) در بمبئی هند است که در حوزه های انرژی، پتروشیمی، الیاف، منابع طبیعی و ارتباطات از راه دور به فعالیت می پردازد. وی در سال 2000 به عنوان جوانترین کارآفرین سال انتخاب شد.

ما هواتنگ (Ma Huateng) ثروتمندترین تاجر چین


ما هواتنگ که جزو افراد ثروتمند آسیا است موسس و مدیر عامل یکی از بزرگترین شرکت های ارائه دهنده اینترنت در چین (Tencent)است. وی با ۴۸ سال سن و ۳۹٫۶ بیلیون دلار سرمایه در چندین بار در مجله معروف تایم در لیست تاثیرگذارترین و ثروتمندترین مردمان جهان حضور داشته است. هواتنگ در سال ۲۰۱۷ به عنوان ثروتمندترین تاجر چینی در میان ۱۰ نفر از پولدارترین های جهان در لیست Forbes شناخته شد و در سال ۲۰۱۸ باسرمایه ۵۱٫۱ بیلیون دلار ثروتمندنرین مرد چین بود.

جک ما (Jack Ma) موسس گروه علی بابا


شاید کم تر کسی در دنیا باشد که نان علی بابا را نشنیده باشد.جک ما موسس گروه معروف علی بابا است و در حال حاضر با ۵۵ سال سن و ۳۸٫۷ بیلیون دلار سرمایه در مقام سوم ثرمندترین مردم آسیا قرار گرفته است. جک ما یکی از الهام بخش ترین افراد حاضر در لیست است زیرا داستان موفقیتش از سطوح بسیار پایین تا رسیدن به ثروت فراوان بسیار هیجان انگیز است. او از طرف هاروارد، KFC و فرصت های بسیار دیگری پذیرفته نشد و در نهایت گروه علی بابا را تاسیس کرد که اکنون یکی از بزرگ ترین شرکت های جهان محسوب می شود.
وی در سال 2005 جایزه رهبر جوان جهان را به خود اختصاص داد.
هم چنین در سال 2014 یکی از ده نفر رهبر برتر تجارت در جهان بود.

هو کا یان(Hui Ka Yan) معروف به دونالد ترامپ چین


نفر چهارم این لیست مردی چینی به نام یانگ است که 61 سال سن دارد. وی علاوه بر ثروتش به خاطر تجارتش هم در چین شناخته شده او به نام ترامپ چینی معروف است! . اوبا ۳۷٫۷ بیلیون دلار سرمایه مالک، سهامدار اصلی و رئیس یک کمپانی توسعه دهنده املاک به نام گروه Evergrande است

لی-کا شینگ (Li-Ka Shing) ثروتمندترین مرد هنگ کنگ


لی کا شینگ که در حال حاضر او رئیس هیئت مدیره هلدینگ های CK Hutchison است. زمانی ثروتمندترین مرد آسیا بود، اکنون با ۳۲٫۶ بیلیون دلار سرمایه به مکان پنجم نزول پیدا کرده است.این مرد ثروتمند هنگ کنگ هیچ تحصیلات دانشگاهی ندارد و و حتی دوران دبیرستان را هم به اتمام نرسانده اما به او لقب سوپر من داده اند.

ونگ جیانلین (Wang Jianlin) سرمایه گذار و تاجر چینی


ونگ جیانلین که در سال 2015 بهترین مدیرعامل آسیا لقب گرفت یک سرمایه گذار و تاجر چینی و موسس گروه Dalian Wanda ، یکی از بزرگترین کمپانی های فعال در حوزه املاک و بزرگترین سینما در چین، است. او ۶۵ سال سن دارد و میزان ثروت خالصش به ۲۹٫۶ بیلیون دلار می رسد. جیانلین در سال ۲۰۱۵ به عنوان بهترین مدیرعامل آسیا منصوب شده است.

لی شا-کی (Lee Shau-Kee)


لی شا کی که حال جزو افراد ثروتمند آسیا است زمانی در خانواده فقیری زندگی می کرد.
اما حالا با ثروتی حدود 28.7 بیلیون دلار در جایگاه در ثروتمند آسیا است.
وی کارگزار املاک و مستغلات یکی از سهامداران اصلی کمپانی Henderson است که در زمینه املاک، رستوران ها، هتل ها و خدمات اینترت فعالیت می کند.

ماسایوشی سان (Masayoshi Son) هشتمین فرد ثرووتمند دنیا


ماسا یوشی موسس و مدیرعامل Softbank Mobile با حدود ۲۲٫۶ بیلیون دلار سرمایه در رتبه هشتم لیست ثروتمندترین مردم آسیا در سال ۲۰۱۹ قرار دارد. کرش کردن “دات کام” در سال ۲۰۰۰ منجر به از دست رفتن ۷۰ بیلیون دلار و ثبت رکورد بیشترین پول از دست رفته در تاریخ شد.

وانگ وی (Wang Wei) رئیس کمپانی خدمات پستی چینی


وانگ وی رییس شرکت، SF اکسپرس است که ثروتش در حدود ۲۱٫۱ بیلیون دلار تخمین زده شده است. SF اکسپرس پس از پست چین، دومین پیک فعال در چین است.

یانگ هیویان (Yang Huiyan) زن ثروتمند آسیا


یانگ هیویان یک سرمایه گذار چینی است. وی سهامدار اصلی هلدینگ های Country Garden است. این زن ثروتمند آسیا سرمایه ای معادل ۲۰٫۴ بیلیون دلار دارد.
advertising