زندگی نامه پرنسس هیا بنت الحسین همسر فراری شیخ راشد حاکم دبی

مجلهچهره ها

- 98/04/18
زندگی نامه پرنسس هیا بنت الحسین همسر فراری شیخ راشد حاکم دبیچند روزی است که یک خبر عجیب نقل محافل و رسانه های سراسر جهان شد که موجب شوک و تعجب شدید مردم شد. ماجرای فرار همسر حاکم دبی وتقاضای پناهندگی او موجب تعجب زیادی شد.

همسر حاکم دبی که پرنسس هیا نام دارد به همراه دو فرزند خود به کشور انگلستان رفت و در آنجا تقاضای جدایی و پناهندگی سیاسی کرد.حاکم دبی شیخ محمد بن راشد آل مکتوم است که شش همسر دارد. اما سرشناس ترین و مشهورترین همسر شیخ راشد بود.

در ادامه زندگینامه پرنسس هیا را مطالعه می کنید:
زندگی نامه پرنسس هیا بنت الحسین همسر فراری شیخ راشد حاکم دبی
پرنسس هیا بنت الحسین متولد 1974 در کشور اردن است.
وی در سن 3 سالگی مادرش را از دست داد و و در سن 25 سالگی نیز پدرش از دنیا رفت. وی تحصیلات پایه ای خود را در کشور انگلیس گذراند و سپس در کالج سنت هیلدای آکسفورد در رشته فلسفه و اقتصاد به تحصیل پرداخت.
وی به سوارکاری علاقه زیادی داشت به همین خاطر پس از اتمام تحصیلات خود به طور حرفه ای به ورزش و مسابقات پرش با اسب پرداخت.
پرنسس هیا اولین زنی در کشورش، اردن، باشد که موفق به دریافت گواهینامه‌ی پایه یک شده، به این ترتیب، او دیگر می‌توانست کار جا به جایی اسب هایش را شخصاً انجام دهد. پرنسس هیا پای ثابت تماشای مسابقات اسب سواری بریتانیا هم بوده است.

ازدواج پرنسس هیا همسر شیخ راشد


پرنسس هیا در سال 2004 در پایتخت کشور اردن با شیخ محمد ازدواج کرد. وی در آن زمان 25 سال داشت و شیخ محمد 55 ساله بود.
همسر پرنسس هیا، معاون رئیس و نخست وزیر کشور امارات متحده‌ی عربی و همینطور حاکم دبی است. پرنسس هیا ششمین همسر حاکم دبی و وان‌ترین همسر حاکم دبی است.
پرنسس هیا و شیخ راشد در سال 2007، صاحب یک دختر به نام شیخه الجلیله و سپس، در سال 2012، صاحب یک پسر به نام شیخ زاید شدند.

ماجرای فرار پرنسس هیا همسر حاکم دبی


فرار پرنسس هیا یک سال بعد از ماجرای فرار شیخه لطیفه رخ داد، دختر حاکم دبی از یکی دیگر از همسرانش، که تلاشی ناموفق برای فرار از دبی داشت.
در ویدئویی که پیش از تلاش شیخه لطیفه برای فرار ضبط شده بود، او ادعا کرد که هفت سال زندانی بوده و مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.
حال پرنسس هیا هم از دبی فرار کرده نگران است که او را بدزدند و به دبی برگردانند در حال حاضر وی به همراه دو فرزند خود در یک خانه در نزدیکی کاخ کنزینگتون سکونت دارند. گفته می شود به تازگی حاکم دبی برای حضانت فرزندانش رسماً درخواست داده است. جلسه‌ی رسیدگی به این پرونده در روز سی ام همین ماه در دادگاه خانواده‌ی بریتانیا برگزار خواهد شد.
حال باید دید پرنسس هیا می تواند به زندگی عادی خود در انگلیس ادامه دهد و یا مانند شیخ لطیفه به امارات بازگردانده خواهد شد. خبر فرار همسر شیخ راشد از یک شهر پر زرق و برق موجب شوک زیادی شد و کسی تصورش را نمی کرد که پشت پرده این شهر زرق و برق حقایقی دیگر وجود دارد.
advertising