زندگی نامه و عکس های صدف خادم بانوی بوکسور ایرانی

مجلهچهره ها

- 98/04/17
زندگی نامه و عکس های صدف خادم بانوی بوکسور ایرانیصدف خادم ورزشکار موفق ایرانی متولد 3 بهمن 1373 در تهران است.
وی اولین بوکسور زن ایران پس از انقلاب است. صدف خادم دارای مدرک کارشناسی رشته مهندسی ورزش است. این دختر بوکسور ایرانی آرزوهای بزرگی در سر دارد و در تحقق رویاهای خود سخت تلاش می کند. وی علاوه بر بوکس در رشته های شنا و بسکتبال نیز فعالیت ورزشی داشته است.
زندگی نامه و عکس های صدف خادم بانوی بوکسور ایرانی

آغاز فعالیت ورزشی صدف خادم


زندگی ورزشی صدف خادم و ورودش به ورزش سخت بوکس کمی متفاوت و البته جالب تر است.
او ورزش را از کودکی با شنا شروع کرد بعد از آن تا سن 15 سالگی در رشته بسکتبال فعالیت داشت تا اینکه بخاطر مصدومیت پایش 6 ماه در گچ بود، همین باعث شد از این ورزش زده شود و با وجود داشتن قد بلندش دیگر سراغ بسکتبال نرود.
به همین خاطر تصمیم گرفت ادامه تحصیل دهد . وی در طول دوران تحصیلی خود اضافه وزن زیادی پیدا کرد و وزنش به 107 کیلوگرم رسید.
در سال 92 در سن نوزده سالگی بخاطر اضافه وزنی که داشت تصمیم گرفت بوکس کار کند، این علاقه به بوکس هم از یک فیلم هندی شروع شد تا در کارش مصمم و جدی شود

مهیار منشی پور بوکسور ایرانی فرانسوی اهل بم از قهرمانان سابق این رشته است که در سال 96 برای برگزاری یک دوره آموزشی به ایران آمده بود که با صدف خادم آشنا شد
صدف زیر نظر مربی خود مهیار منشی پور شروع به تمرین کرد و در سال 98 به دعوت او در مسابقات بوکس فرانسه بصورت شخصی بدون حمایت فدراسیون به این مسابقات رفت . خادم بخاطر عدم همراهی فدراسیون بوکس مجبور شد با پوشش دیگری در این مسابقات حاضر شود.
راند برگزار شد و در پایان وی با کسب امتیاز بر حریف خود پیروز گردید. در این مسابقه مهیار منشی‌پور مربی‌گری خادم را برعهده داشت.
پس از پایان مسابقه، خادم حریف خود را در آغوش کشید و گریه کرد. او این پیروزی را به «تمام مردان و زنانی که جانشان را برای دفاع از ایران فدا کرده‌اند» تقدیم کرد و افزود «این قدم اول بود»
پس از آن بود که شایعاتی به وجود آمد که در صورت بازگشت صدف خادم به ایران وی به خاطر این حرکات و صحبت ها بازداشت خواهد شد که این موضوع به شدت از طرف مقامات ایران تکذیب شد.
پس از این مسابقه، خادم و منشی‌پور تصمیم به بازگشت به ایران داشتند ولی به دلیل بیم آنکه حکم بازداشت برای آنها صادر شده از این سفر چشم‌پوشی کردند. کلارا دلی، نماینده این دو نفر، در مصاحبه با رویترز اعلام کرد که دلیل عدم سفر این دو به ایران اینست که دریافته‌اند حکم بازداشت برای آنها صادر شده‌است. حسین ثوری، رئیس فدراسیون بوکس ایران اخبار مربوط به برخورد و بازداشت صدف خادم در صورت بازگشت به ایران را تکذیب نمود و آن را «شیطنت رسانه‌های وابسته به عربستان سعودی» خواند.

ازدواج و همسر صدف خادم


این بوکسور موفق ایرانی ازدواج نکرده و مجرد است.

نگاهی به زندگی شخصی و علایق صدف خادم


خانواده صدف با ورود او به این رشته ورزشی مخالف بودند اما کم کم به این موضوع رضایت دادند.
او علاوه بر ورزش به کارهای خانه از جمله آشپزی علاقه زیادی دارد.
خادم در روز دو ساعت از وقت خود را به خوانده زبان اختصاص می دهد.
وی در جایی گفته که دوست دارد در تاریخ ورزش بوکس اسمش برای همیشه ثبت شود و سال های زیادی منتظر بوده تا روزی فرا برسد که در یک مسابقه رسمی خودش را نشان بدهد.
صدف خادم در اینستاگرام نیز فعالیت دارد.
advertising