بیوگرافی ابرو گوندش خواننده محبوب ترک

مجلهچهره ها

- 97/12/08
بیوگرافی ابرو گوندش خواننده محبوب ترکابرو گوندش Ebru Gündeş یکی از چهره‌های معروف دنیای موسیقی در ترکیه است که در کشورهای دیگر از جمله ایران نیز محبوبیت زیادی دارد. ابرو گوندش فعالیت حرفه‌ای خود را از اوایل دهه ۹۰ میلادی آغاز کرده و در این مدت ۱۵ آلبوم موسیقی و چندین موزیک تولید کرده است. او در دنیای تلویزیون هم حضور دارد و در چندین سریال تلویزیونی و برنامه زنده و مسابقه نیز به بازی و اجرا پرداخته است. در این مطلب به زندگی نامه شخصی و حرفه‌ای این خواننده خواهیم پرداخت و در بیوگرافی ابرو گوندش شما را بیش از پیش با این چهره محبوب ترکیه‌ای آشنا خواهیم کرد.

زندگی نامه ابرو گوندش


ابرو گوندش در ۱۲ اکتبر ۱۹۷۴ در استانبول به دنیا آمد، نام پدر ابرو، رمضی گوندش و نام مادرش مژگان کومار تاشلی بود. او در آنکارا به مدرسه ابتدایی رفت اما مدتی بعد به خاطر فقر خانواده‌اش مجبور شد تحصیل را رها کند و در یک خیاطی در استانبول مشغول به کار شود. وقتی ابرو نوجوان بود کیفیت صدای او کشف شد. یکی از اعضای خانواده ابرو او را نزد نشه دمیرکت برد، نشه دمیرکت از سهامداران شرکت Raks Neşe Müzik بود که یک شرکت ضبط موسیقی در ترکیه است. دمیرکت تحت تاثیر صدای ابرو قرار گرفت و او را به کورال ساریتاش و سلجوق تکای که تهیه کنندگان موسیقی بودند معرفی کرد. به این ترتیب زندگی حرفه‌ای ابرو گوندش آغاز شد.
بیوگرافی ابرو گوندش خواننده محبوب ترک

زندگی حرفه‌ای ابرو گوندش


او ابتدا مدتی به عنوان همصدا در کنار خوانندگان معروفی ترکی مثل “امل سایین” کار کرد اما در سال ۱۹۹۲ اولین آلبوم خود را با عنوان “مسافر الهی” منتشر کرد آلبومی موفق بود که بیش از یک میلیون نسخه از آن در ترکیه به فروش رسید. در آن زمان می‌شد تصویر ابرو را با چهره جوان و معصومانه خود و عادت بالا بردن یک ابرو در لباسی سفید در تمام بیلبوردهای شهر استانبول مشاهده کرد. اما این تنها آغاز موفقیت حرفه‌ای ابرو گوندش بود و او سه سال متوالی برنده جایزه بهترین خواننده زن شد. ابرو در سال ۱۹۹۴ آلبوم دوم خود به نام “بلای شیرین” را منتشر کرد، آلبوم سوم او نیز “من هنوز بزرگ نشدم” نام داشت که در آن با سردار اورتاچ خواننده ترک همکاری کرده بود.

آلبوم چهارم ابرو، “سفره گرگ‌ ها” نام داشت که در سال ۱۹۹۶ منتشر شد و پس از آن چندین پیشنهاد بازیگری نیز به وی شد. در دسامبر سال ۱۹۹۹ ابرو هنگام ضبط آلبوم جدید خود به نام “چی میشه برگردی” به خونریزی مغزی دچار شد و پس از دو بار عمل جراحی در نهایت توانست سلامتی کامل خود را به دست آورد. این آلبوم پس از انتشار به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرد و به یکی از پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی در تاریخ ترکیه بدل شد. سبک خوانندگی ابرو نوعی سبک آرابسک غمگین و عاشقانه است که از سبک‌های مهم در موسیقی ترکیه به شمار می‌رود. او علاوه بر ترکیه در ایران نیز از محبوبیت بسیاری برخوردار است و بسیاری از ترک زبانان و البته فارسی زبانان ایران علاقمندان به موسیقی ترکیه، طرفدار او هستند.

فعالیت ابرو گوندش در تلویزیون


ابرو گوندش صدها بار در برنامه‌های تلویزیونی ترکیه به عنوان خواننده و بازیگر و مجری حضور پیدا کرده است. آخرین حضور او در تلویزیون به یک سریال کمدی به نام “عشق غیرممکن” در سال ۲۰۰۶ بازمی‌گردد. او مجری برنامه “مگا شو” نیز بوده است که محبوب‌ترین برنامه تلویزیونی در ترکیه است، او در این برنامه هر هفته در کنار ابراهیم تاتلیسس و سردار اورتاچ به اجرای تک نفره و گروهی می‌پرداخت. ابرو گوندش پس از آن در یک مسابقه خوانندگی بسیار پرطرفدار به نام “پاپ استار آلاتورکا” به عنوان داور مهمان در کنار خوانندگان معروف دیگری مثل “بولنت ارسوی” و “اورهان گنجه بی” حضور پیدا کرد.

کمی بعد او آلبوم “بله” و “سفید” را منتشر کرد که آلبوم سفید به موفقیت چندانی دست پیدا نکرد و تنها صدهزار نسخه از آن به فروش رسید. در سال ۲۰۱۲ او آلبوم “۱۳.۵” را منتشر کرد که کاوری از آهنگ‌های قدیمی و موفق وی بود و فروشی متوسط در ترکیه داشت. منتقدین در مورد این آلبوم نظر مثبتی نداشتند و آن را “صرفا یک تکرار” نامیدند. ابرو گوندش در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ به عنوان داور در مسابقه “او سس ترکیه” حضور پیدا کرد.

سایر فعالیت های ابرو گوندش در عرصه تلویزیون شامل موارد زیر است:


Ebru ile Emrah Şov
Ebru Gündeş’le İkinci Hayat
Ebru Gündeş Mega Show
Dön Ne Olur
Popstar Alaturka
O Ses Türkiye

ازدواج ابرو گوندش


ابرو گوندش وقتی ۱۶ سال داشت با حمدی وردار ازدواج کرد و پس از مدتی از وی جدا شد. در سال ۲۰۰۲ او با یک وکیل به نام عمر دوراک ازدواج کرد. اما این ازدواج هم مدت زیادی ادامه پیدا نکرد و ابرو در سال ۲۰۱۰ با رضا ضراب تاجر جوان ایرانی- آذربایجانی ازدواج کرد. این زوج یک سال بعد از ازدواج و در تاریخ ۱۵ اکتبر ۲۰۱۱ صاحب یک دختر به نام آلارا شدند.

البته ازدواج ابرو و رضا ضراب با حاشیه‌های بسیاری همراه بود، در ۱۷ دسامبر ۲۰۱۷ پلیس ترکیه رضا ضراب را به همراه چندین نفر دیگر به جرم فعالیت‌های سازمان یافته برای انتقال مقادیر بسیار زیادی طلا و پول به ایران و پرداخت رشوه به مقامات دولتی دستگیر کردند. ابرو در سپتامبر سال ۲۰۱۶ درخواست طلاق داد اما پس از مدتی از درخواست خود منصرف شد.

آلبوم های ابرو گوندش


Tanrı Misafiri (مسافر خدا) (۱۹۹۲)
Tatlı (شیرین) (۱۹۹۴)
Ben Daha Büyümedim (من هنوز بزرگتر نشده‌ام) (۱۹۹۵)
Kurtlar Sofrası (سفره گرگ‌ها) (۱۹۹۶)
Sen Allah’ın Bir Lütfusun (تو لطفی از خدا هستی) (۱۹۹۸)
Dön Ne Olur (چه می‌شود برگردی) (۲۰۰۰)
Klasikler (کلاسیک) (۲۰۰۰)
Ahdım Olsun (این عهد من است) (۲۰۰۱)
Şahane (عالی) (۲۰۰۳)
Bize de Bu Yakışır (راه درست ما) (۲۰۰۴)
Kaçak (بگریز) (۲۰۰۶)
Evet (آره) (۲۰۰۸)
Beyaz (سفید) (۲۰۱۱)
۱۳٬۵ (۲۰۱۲)
Araftayim (برزخ) (۲۰۱۴)
Âşık (عاشق) (۲۰۱۹)
advertising