شکایت مجتبی جباری از عبدالرضا کاهانی کارگردان وقت داریم حالا

مجلهچهره ها

- 97/12/07
شکایت مجتبی جباری از عبدالرضا کاهانی کارگردان وقت داریم حالاعبدالرضا کاهانی کارگردان سرشناس ایرانی این روزها حسابی خبرساز شده و با حرف های تندی که داشت سوژه فضای مجازی شده است. وی اخیرا انتقادات تندی مبنی بر سانسور فیلم های ایرانی داشته است.
حال خبر رسیده که مجتبی جباری بازیکن سابق تیم‌ ملی و فوتبالیست پیشین باشگاه استقلال از عبدالرضا کاهانی شکایت کرده است.
ماجرا از این قرار است که مجتبی جباری سرمایه گذار فیلم سینمایی «وقت داریم حالا» است که کارگردان این اثر عبدالرضا کاهانی است. این فیلم سینمایی در سال 92 ساخته شده است و تا به حال به مرحله اکران عمومی نرسیده است.
این فیلم سینمایی تولید مشترک ایران و فرانسه است و برای اولین بار در جشنواره فیلم کارلووی‌ واری به نمایش در آمد و در فرانسه هم اکران شد، اما هیچ‌گاه فرصت روی پرده رفتن را در ایران پیدا نکرد.

حال طبق اخبار منتشر شده مجتبی جباری به دادگاه رفته و به خاطر عدم پخش فیلم و بازنگشتن سرمایه اش از عبدالرضا کاهانی شکایت کرده است.
وی در مصاحبه ای عنوان کرده که جنجالی که عبدالرضا کاهانی سر ممیزی‌های وارده به این فیلم راه انداخته، برای آن است که از زیر برگرداندن سرمایه او شانه خالی کند. وی با بیان این که 5 سال است که از تولید فیلم گذشته است توضیح داده است:
«قرار بوده فیلم اکران عمومی شود و از سود حاصل از آن، سرمایه من برگردد که نشده است. حالا آقای کاهانی برای اینکه می‌خواهد خودش را تبرئه کند و بگوید وظیفه‌اش را انجام داده، جنجال‌ به‌پا کرده و همه چیز را به گردن سانسور انداخته است.

آقای کاهانی برای خودش یک فیلمی در فرانسه ساخته که اصلا نمی‌دانم چه فروشی کرده و چه حساب کتابی داشته است، چون من درصدی هم آنجا شریک بودم. او که با این فیلم، جایگاهی هم در فرانسه پیدا کرد، اصلا به ماجرای اکران داخلی توجه نمی ‌کند تا سرمایه‌گذاری و پول من برگردد. این کار خوبی نیست و موضوع سانسور هم توجیهی برای کار زشت وی نیست. ما بر اساس قراردادی که داشتیم بنا بر این بود که اگر فیلم در ایران مجوز نگرفت و اجازه داده نشد که اکران شود باید آقای کاهانی سرمایه ما را بر گرداند، اجرای این بند را تقاضا کردیم که ایشان موافقت نکردند و ما مجبور شدیم از طریق قانونی اقدام کنیم و شکایت کنیم »

پس از بیان این موضوع عبدالرضا کاهانی هم از مجتبی جباری شکایت کرده است. وی با انتشار متنی در توییتر خود به شکایت مجتبی جباری واکنش نشان داد و گفت« ظاهرا شریک من در فیلم سینمایی وقت داریم حالا ترجیح داده که به کمک وزارت ارشاد بیاید و مواضع آن ها را در رسانه ها جار بزند. واقعا متاسفم و حق دارم به یک معامله جذاب شک کنم و خیالتان راحت! آماده ی هر گونه سناریو از وزارت ارشاد شکست خورده هستم!
advertising