بیوگرافی مرضیه هاشمی خبرنگار پرس تی وی و ماجرای دستگیری او

مجلهچهره ها

- 97/11/11
بیوگرافی مرضیه هاشمی خبرنگار پرس تی وی و ماجرای دستگیری اومرضیه هاشمی گوینده خبر و مجری شبکه پرس تی وی متولد 29 آذر 1338 در آمریکا است. وی دارای مدرک تحصیلی ارتباطات از کشور آمریکا است.
این خبرنگار ایرانی آمریکایی قبلا مسیحی بوده و در دوران دانشجویی دچار تحول شده و مسلمان می شود. نام اصلی مرضیه هاشمی ملانی فرانکلین متولد شهر نیوارولئان در آمریکا می باشد. او یکی از دلایل تحول خود را آشنایی با عقاید و افکار امام خمینی (ره) عنوان می کند.
مرضیه هاشمی پس از این که مسلمان شد مورد انتقاد و اذیت دیگران قرار گرفت. وی به خاطر تغییر دین خود از محل کارش اخراج شد. او در یک شبکه خبری کار می کرد. مرضیه هاشمی پس از اخراجش با مجلات معتبر اسلامی فعالیت خود را ادامه داد.
بیوگرافی مرضیه هاشمی خبرنگار پرس تی وی و ماجرای دستگیری او

زندگی شخصی و ازدواج مرضیه هاشمی


مرضیه هاشمی پس از این که مسلمان می شود با یک ایرانی مقیم آمریکا ازدواج می کند.
وی دارای دو فرزند پسر و یک فرزند دختر است. مرضیه هاشمی به همراه همسر و فرزندانش در سال 67 به ایران مهاجرت می کند. همسر او به دلیل بیماری در سال 1380 درگذشت.
در حال حاضر پسر بزرگ مرضیه هاشمی و عروسش در آمریکا زندگی می کنند. پسر بزرگ او دانشجوی دکترای فلسفه است و همسرش پزشک است. دو فرزند دیگر مرضیه هاشمی در ایران زندگی می کنند و پسر کوچک او در رسانه ایران مشغول به کار است.
مرضیه هاشمی با ساخت یک مستند جنجالی درباره قتل ندا آقا سلطانی در سال 88 بنام تقاطع که از شبکه پرس تی وی پخش شد به شهرت رسید و بر سر زبان ها افتاد.

ماجرای بازداشت مرضیه هاشمی


مرضیه هاشمی درطول این سال ها بخاطر همکاری خود با ایران دچار مشکلات زیادی شد و هربار که به آمریکا برای دیدار اقوام خود می رفت ساعت ها او را مورد بازجویی قرار می دادند. اما سفر آخر او به آمریکا باعث دستگیری او شد. وی بخاطر برادرش که به بیماری سرطان مبتلا است به سفر رفت و در فرودگاه بدون این که به او توضیحی دهند وی را دستگیری کردند و او حدود 11 روز در بازداشت به سر برد. ماجرای دستگیری او جنجال زیادی به پا کرد و این خبر به سرعت در رسانه های جهان منتشر شد. حتی شبکه بی بی سی هم به دفاع از مرضیه هاشمی پرداخت و از او حمایت کرد.
قاضی دادگاه منطقه کلمبیای آمریکا علت بازداشت او را تنها با عنوان شاهد کلیدی در یک پرونده نا مشخص عنوان کرده است. واضح است که این اتهام صرفا یک بهانه برای بازداشت اوست.
خانوم هاشمی بدون تفهیم اتهام در زندان انفرادی بازداشت شده بود. سرانجام با فشارهای زیاد و تظاهرات و حمایت هایی که از او شد پس از یازده روز از زندان آزاد شد. وی در مصاحبه ای عنوان کرده که در مدت بازداشت خود به اجبار روسری را از سر او برداشته اند. مرضیه هاشمی شب گذشته در میان استقبال زیاد مردم به ایران بازگشت.
advertising