حسین صفامنش خواننده کرد جایزه ماملی را به زلزله زدگان اهدا کرد

مجلهچهره ها

- 97/11/05
حسین صفامنش خواننده کرد جایزه ماملی را به زلزله زدگان اهدا کردحسین صفامنش خواننده دیار کرد و نام آشنای کرمانشاهی چند روز پیش جایزه هنری ماملی را دریافت نمود. وی پس از سه روز از دریافت این جایزه هنری متنی را در اینستاگرام خود منتشر کرد و جایزه ماملی را به زلزله زدگان سرپل ذهاب کرمانشاه اهدا نمود. وی در این باره متن زیر را منتشر نمود:
اهدای جایزە ی سال 2019 خانه هنری ماملی به اینجانب مایه فخر و مباهات است . پر واضح است که وظیفه من به عنوان خدمتگزاری در عرصه فرهنگ و هنر ، بسی سنگین تر شدە است ، امیدوارم با حمایت شما مردم شرافتمند و فهیم و در این راه بتوانم گام های با ارزش تری بردارم .
ضمن تشکر ویژە و قدرانی از تمام دست اندرکاران این مرکز و همچنین خانوادە بزرگ و محترم استاد محمد ماملی ، این نشان و جایزه را با جان و دل ، به مردم زلزله زده ی کرمانشاه تقدیم می کنم.

لازم به ذکر است که مرکز هنری ماملی در سال 2009 کار خود را در کشور سوئد آغاز نمود وابستگی فعالیت خود را در جهت تقدیر از هنرمندان ملی انجام دادە است و تا کنون هنرمندان مشهور و بنامی مورد تقدیر این مرکز هنری قرار گرفته اند. امسال هم جایزه ماملی به حسین صفامنش اهدا شد. وی به خاطر کارهایی از قبیل تلاش برای خلق ایدە و ابتکار حفاظت از زبان مادری از طریق هنر موسیقی و استفادە از تمامی لهجه های کوردی در موسیقی و آوازه و هم چنین جمع آوری آرشیوی از موزیک کوردی و تلاش برای ایجاد روحیەی ملی از طریق هنر موفق به دریافت این جایز از موسسه ماملی شد.

حسین صفامنش متولد 29 تیر 1355 در شهر کرمانشاه است. وی آهنگ های بسیار زیادی را تا به حال روانه بازار کرده و اجراهایی را نیز در تالار وحدت تهران داشته است.
advertising