نقاشی منیر فرمانفرماییان شاهرودی با قیمت 4 میلیارد فروخته شد

مجلهچهره ها

- 97/10/27
نقاشی منیر فرمانفرماییان شاهرودی با قیمت 4 میلیارد فروخته شدچند روز پیش نمایشگاهی از آثار هنری و نقاشی در تهران انجام شد. این نمایشگاه که با استقبال مردم مواجه شد آثار هنری مختلفی به حراج گذاشته شد. این مراسم حراج دهمین حراجی بود که برگزار می شد. در این حراجی فروش بی سابقه ای صورت گرفت و یک نقاشی اثر منیر فرمانفرماییان شاهرودی با قیمت 4 میلیارد تومن به فروش رسید.
اثر نقاشی این نقاش ایرانی رکورد دار حراج تهران شد و به عنوان گران ترین اثر فروخته شده در این مراسم شناخته شد. در ادامه عکس این نقاشی 4 میلیاردی را می بینید.
نقاشی منیر فرمانفرماییان شاهرودی با قیمت 4 میلیارد فروخته شد
منیر شاهرودی فرمانفرمائیان متولد 1301 در قزوین و بزرگ شده تهران است. این نقاش برجسته ایرانی که 96 سال سن دارد جمع ‌آوری‌ کننده آثار هنری مردمی است.

منیر شاهرودی هندسه ‌گران ترین هنرمند عصر حاضر ایران است که مجموعه آثارش در بیش از نیم قرن، پیوسته میان اشکال منظم و ریتمیک هنرهای سنتی و رویکردهای انتزاعی مدرنیستی سیر کرده‌ است.

وی درباره سبک نقاشی های خود این گونه گفته است:"هندسه مرا به زادگاهم برگرداند، به مربع، مثلث و دایره، به مشاهدات کودکی من از تجربه حضور در میان زیبایی برآمده از این مرز و بوم. همه چیز برایم معنای تازه‌ ای پیدا کرد؛ مکعب، استوانه و منشور".در واقع هندسه نقش کلیدی در آثار این نقاش ایرانی را دارد.

فرمانفرمائیان در سال 2015 اولین هنرمند ایرانی شد که آثارش در یک نمایشگاه انفرادی در موزه گوگنهایم به نمایش درآمد. وی نخستین زن موزه دار ایرانی است.
advertising