بیوگرافی و تصاویر فریناز لاری اولین قهرمان کیک بوکسینگ ایران

مجلهچهره ها

- 97/10/25
بیوگرافی و تصاویر فریناز لاری اولین قهرمان کیک بوکسینگ ایرانفریناز لاری اولین بانوی ورزشکار ایرانی متولد1 فروردین سال 1366 در تهران می باشد .وی که از زنان موفق در عرصه ورزش است اولین زن ایرانی است که موفق شد به مسابقات بین المللی کیک بوکسینگ راه پیدا کند و مقام اول قهرمانی را در این رشته از آن خود کند. فریناز لاری دارای مدرک تحصیلی فوق‌ لیسانس فیزیولوژی ورزشی از دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا است.
این ورزشکار ایرانی مایه فخر ایرانیان است.
بیوگرافی و تصاویر فریناز لاری اولین قهرمان کیک بوکسینگ ایران

آغاز فعالیت حرفه ای فریناز لاری


فریناز زمانی که 11 ساله بود به ورزش ژیمناستیک علاقه پیدا کرد و در این سن توانست قهرمانی رشته ژیمناستیک را در سطح کشوری به دست آورد. وی زمانی که 18 ساله شد به ورزش کیک بوسینگ روی آورد. اما خانواده اش به شدت مخالف این ورزش بودند چون می گفتند که کیک بوکسینگ ورزش مناسبی برای دختران نیست و یک ورزش مردانه است اما او خیلی زود توانایی خود را در این رشته ورزشی به همه ثابت کرد و در سال‌های 85 و 86 قهرمان کیک ‌بوکسینگ و در سال 87، قهرمان موی ‌تای ایران شد .

جوایز قهرمانی فریناز لاری


فریناز لاری در سال 2009 در مسابقات داخل سالن قهرمانی کیک‌ بوکسینگ آسیا توانست مدال برنز بگیرد
او در سال 2011 مدال طلای جام جهانی دایموند را از آن خود کرد و درست یک سال بعد در مسابقات قهرمانی آسیا در هند، مدال نقره گرفت؛ و سرانجام در سال 2013 با قهرمانی در رقابت‌ های جهانی که در کشور برزیل برگزار شد، به عنوان اولین زن ایرانی که در رشته کیک‌بوکسینگ مدال طلای جهان را به دست می آورد شناخته شد.

زندگی شخصی و ازدواج فریناز لاری


فریناز لاری که یک کیک بوکسور حرفه ای است متاهل است و ازدواج کرده است. همسر او علی خنجری است که مربی او در رشته کیک بوکسینگ نیز می باشد. این زوج به کانادا مهاجرت کرده و در حال حاضر در شهر ونکوور کانادا زندگی می کنند. وی در حال حاضر در کنار همسر خود فعالیت ورزشی خود را ادامه می دهد.
فریناز لاری دارای قد 166 سانتی متر و 52 کیلوگرم وزن می باشد.
advertising