واکنش خداداد عزیزی به حرف های ده نمکی درباره بازی فوتبال ایران و یمن

مجلهچهره ها

- 97/10/21
واکنش خداداد عزیزی به حرف های ده نمکی درباره بازی فوتبال ایران و یمناین روزها تیم های برتر فوتبال مشغول رقابت در جام ملت های آسیا به میزبانی کشور امارات هستند. بازی های فوتبال در این دوره حاشیه هایی را نیز به دنبال داشت. تیم فوتبال ایران هم از این حاشیه ها دور نبود و در بازی که به تیم ملی یمن شد دچار حواشی مختلفی شد. بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران توانستند با زدن 5 گل پیروز میدان شوند. در پی این برد مسعود ده نمکی کارگردان فیلم اخراجی ها و زندانی ها طی صحبت هایی از تیم ملی ایران انتقاد کرد و گفت که فوتبالیست های ایرانی می توانستند با تعداد گل کم تر پیروز میدان شوند و ملاحظه شرایط بد کشور یمن را می کردند. اما در این میان خداداد عزیزی بازیکن پیشکسوت فوتبال ایران طی مصاحبه ای به صحبت های ده نمکی واکنش نشان داد.

خداداد عزیزی در این مصاحبه گفته است: :«من به صحبت های اخیر آقای ده نمکی اعتقادی ندارم و نباید از این دید به قضیه نگاه کرد.میدان های ورزشی برای نزدیک شدن ملت ها به هم هست نه میدان سیاست.آقای ده نمکی این حرف را زده اند اما من می گویم چرا 5 تا ؟ اگر می توانستیم باید 5 گل دیگر هم می زدیم.الان آمریکا و اسراییل با هم دوست هستند و مثلا چون آمریکا قوی تر است نباید به آن ها گل بزند؟ورزش یعنی رقابت و ربطی به سیاست ندارد.اگر جا داشت باید 5 گل دیگر به تیم یمن می زدیم تا بقیه حریفان بیش تر از ما بترسند. در حال حاضر چرا همه دارند از ایران حرف می زنند؟چون توانسته 5 گل به یمن بزند و توانایی خود را به سایر حریفان نشان دهد. اما با کره که در بازی اول خودش یک گل زده طور دیگری رفتار می کنند.اینها با هم فرق دارند. رفتار جوانمردانه یعنی اگر بازیکنی روی حریفش خطایی شد توپ را به بیرون بزنند.یا اگر یک ضربه پنالتی به اشتباه گرفته شد، بازیکن توپ را به بیرون بزند اما تیمی که می تواند 5 گل بزند چرا نباید این کار را بکند؟»

خداداد عزیزی در ادامه صحبت های خود بیان داشت:«اخلاق از نظر من این موضوعات مطرح شده نیست.وقتی توانایی این را داری که تیمی را ببری باید ببری. مرحوم غلامرضا تختی با یک نفر که مصدوم بود کشتی داشت و کشتی نگرفت یا به او باخت.اما آیا بازیکن های تیم ملی یمن همگی مصدوم بودند؟اگر یازده نفر فوتبالیست آن ها مصدوم بودند آن وقت باید این بحث را پیش می کشیدیم و می گفتیم حق با آقای ده نمکی است و این گل ها ناجوانمردانه بوده است.
به عبارتی خداداد عزیزی با این صحبت ها عنوان داشته که همین 5 گل باعث شده بقیه تیم ها از فوتبال ایران بترسند و این تیم را رقیب جدی برای خود بدانند. این طور که پیداست این 5 گل فعلا حاشیه ساز است!.
advertising