طلاق جف بزوس ثروتمندترین مرد دنیا و رییس شرکت آمازون از همسرش

مجلهچهره ها

- 97/10/20
طلاق جف بزوس ثروتمندترین مرد دنیا و رییس شرکت آمازون از همسرشجدایی جف بزوس، بنیانگذار و مدیر اجرایی آمازون از همسرش، آینده ارزشمندترین کمپانی دنیا در سال گذشته میلادی را به خطر انداخته است.
این روزها خبر جدایی جف بزوس رییس شرکت آمازون از همسرش مکنزی در فضای مجازی حسابی خبرساز شده است. طبق گزارش های منتشر شده روز چهارشنبه جف بزوس در توییتر خود خبر طلاق خود را نوشت و گفت قصد دارد پس از 25 سال زندگی مشترک از همسرش جدا شود. این خبر حسابی در فضای مجازی پخش شد و واکنش های مختلفی داشت. جف بزوس که ثروتمندترین مرد دنیا به شمار می رود و ثروت عظیم و دارایی های خود را از سود شرکت آمازون به دست آورده است حال باید تمام دارایی خود را با مکنزی سهیم شود. چون طبق قوانین طلاق در آمریکا پس از طلاق نیمی از دارایی های همسر به زنش تعلق خواهد گرفت و این موضوع شکست بزرگی برای این مرد ثروتمند است. چون طبق برآوردهای منتشر شده نیمی از ثروت او یعنی مبلغی معادل 66 بیلیون دلار!!!

این طلاق ممکن است تبعاتی را برای کمپانی بزرگ آمازون داشته باشد چون بر اساس یک سری تحقیقات طلاق مالکان شرکت‌ های بزرگ چندملیتی باعث آشفتگی سهامداران و در نتیجه بی ثباتی شاخص سهام این شرکت ها در بازار بورس می شود.
این یعنی طلاق جف بزوس مدیر ثروتمندترین شرکت جهان می تواند روی عملکرد این شرکت تاثیر منفی داشته باشد.
به این نکته می رسیم که طلاق جف بزوس نه تنها بر زندگی شخصی او تاثیر می گذارد بلکه وی جایگاه خود در میان بزرگترین و مهم ترین سهامدار آمازون را نیز از دست خواهد داد. چون نیمی از سهامش به همسرش تعلق خواهد گرفت
هم چنین بازار بورس هم ممکن است دستخوش تغییراتی شود.
حالا باید دید در هفته های آینده چه اتفاقاتی در انتظار ثروتمندترین مرد جهان و شرکت او خواهد بود. احتمال این هم وجود دارد که وی جایگاه اول ثروتمندترین مرد دنیا را از دست داده و بیل گیتس از او سبقت بگیرد و رتبه اول را تصاحب کند‌
advertising