بیوگرافی مائده طهماسبی و همسرش فرهاد آئیش

مجلهسلبریتی ها

- 98/12/06
بیوگرافی مائده طهماسبی و همسرش فرهاد آئیشمائده طهماسبی متولد 1336 در بابل، بازیگر است. بعد از پایان مقطع راهنمایی در مدرسه در 14 سالگی به همراه خانواده از بابل به تهران مهاجرت کردند و بعد از گرفتن دیپلم در رشته ریاضی و فیزیک در کنکور شرکت کرد و فارغ التحصیل فوق لیسانس خبرنگاری با گرایش تئاتر و علوم سیاسی می باشد بجز بازیگری، در تئاتر کارگردانی می کند و مترجم زبان آلمانی هم می باشد. پدرش پزشک و رئیس بیمارستان بود و مادرش آن زمان سیکل داشت. خانوم طهماسبی دو برادر و یک خواهر دیگر هم دارد.
بیوگرافی مائده طهماسبی و همسرش فرهاد آئیش

مهاجرت مائده طهماسبی به آلمان


بعد از اینکه در کنکور قبول نشد دوست داشت برای تحصیل در رشته معماری به ایتالیا برود اما در نهایت وقتی 19 ساله بود نزد دایی خود در آلمان رفت و تحصیلات خود را ادامه داد.

همسر مائده طهماسبی


ایشان متاهل هستند و همسرشان فرهاد آئیش میباشد که نحوه آشنایی و ازدواجشان را از زبان همسرشان می خوانیم :
فرهاد آئیش: من مدت زمان زیادی را در آمریکا زندگی می کردم. در آنجا بیشتر در تئاتر کار می کردم ویکی از نمایش های من در مورد مشکلات اجتماعی زنان بود. به دعوت گروهی از زنان این نمایش را در آلمان اجرا کردم در آنجا برای اولین بار خانم مائده طهماسبی را دیدم به او گفتم کمی استراحت می کنم و قبل از شروع نمایش من را بیدار کن، دلش به حال خسته من سوخت و یک دقیقه مانده بود به شروع نمایش من را بیدار کرد از آن موقع مهرش به دلم افتاد (با خنده). بعد از دو سال باز هم همدیگر را در آمریکا دیدیم. همان موقع شماره اش را گرفتم و با او در تماس بودم و احساسم را برایش توضیح دادم.بعد با یک مراسم خیلی مختصر ازدواج کردیم. باور می‌کنید حتی یک عکس از مراسم نداریم ولی همسرم در اینگونه موارد حساسیت نشان نمی‌دهد و باید بگویم که مهریه همسرم فقط ۵ سکه است.

علت بچه دار نشدن مائده طهماسبی و فرهاد آئیش


تصمیم بچه دار نشدن برای این زوج یک تصمیم دو نفره بوده و این زوج خوش شانس هستند که در این زمینه با یکدیگر هم عقیده بوده اند و آن ها تمام آزادی ها و لذت هایی که در دوران جوانی داشته اند را با بچه نداشتن در دوران پیری تاخت زده اند.

سبد غذایی مائده طهماسبی و فرهاد آئیش


مائده طهماسبی و فرهاد آئیش بیش از ۲۰ سال است که گوشت نمی خورند. بیشتر غذاهای پر از سبزیجات مثل غذا های شرقی می خورند. مانند غذاهای چینی، تایلندی و ژاپنی. به گفته خودشان در زمان دانشجویی خیلی غذاهای فست فود می خوردند اما به یکباره تصمیم به اصلاح رژیم غذایی شان کردند و الان بیشتر غذاهای ارگانیک و سالم می خورند و از این نظر احساس سبکی می کنند.

بازگشت مائده طهماسبی و فرهاد آئیش به ایران


مائده طهماسبی و همسرش فرهاد آئیش در سال ۱۳۷۶ به ایران بازگشتند. در آن زمان مائده طهماسبی ۲۰ سال بود که ایران را ترک کرده بود و فرهاد آئیش ۲۷ سال.

بازیگری مائده طهماسبی از آلمان تا ایران


مائده طهماسبی بازیگری را بصورت مبتدی با حمایت همسرش در آمریکا آغاز کرد و در سال 1378 وقتی 42 ساله بود در فیلم دایره به کارگردانی جعفر پناهی بازی کرد. او کم کم در تئاتر و تلویزیون هم ایفای نقش کرد.

فیلم های سینمایی مائده طهماسبی


آذر (۱۳۹۵)
آنها (۱۳۹۴)
هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند (۱۳۹۱)
بچگیتو فراموش نکن (۱۳۹۰)
خرس (۱۳۹۰)
در امتداد شهر (۱۳۸۹)
باد در علفزار می‌پیچد (۱۳۸۶)
پارک وی (۱۳۸۵)
سنتوری (۱۳۸۵)
ماهی‌ها عاشق می‌شوند (۱۳۸۳)
مارمولک (۱۳۸۲)
نورا (۱۳۸۰)
دایره (۱۳۷۸)

سریال های تلویزیونی مائده طهماسبی


از یادها رفته
تاریکی شب روشنایی روز
عشق تعطیل نیست (بیژن بیرنگ، ۱۳۹۳)
پرده‌نشین (بهروز شعیبی، ۱۳۹۳)
خداحافظ بچه (منوچهر هادی، رمضان ۱۳۹۱)
مرگ تدریجی یک رؤیا (فریدون جیرانی، ۱۳۸۷)
قرارگاه مسکونی (سیدجواد رضویان، ۱۳۸۷)
گاراژ ۸۸۸ (سام کلانتری، ۱۳۹۵–۱۳۹۴)
پنچری (برزو نیک نژاد، ۱۳۹۵)
نون و ریحون
شمس‌العماره
باجناغ ها (فرهاد آیئش، ۱۳۸۳)
از سرنوشت

تئاترهای مائده طهماسبی


کلمه، سکوت، کلمه (مائده طهماسبی، ۱۳۹۱)
کرگدن (فرهاد آئیش، ۱۳۸۷)
خانواده تت (مائده طهماسبی، ۱۳۸۶)
پنجره‌ها (فرهاد آئیش، ۱۳۸۴)
والس مرده‌شوران (کورش نریمانی، ۱۳۸۱)
مده‌آ (محسن حسینی، ۱۳۸۰)
کمدی شام آخر (فرهاد آئیش، ۱۳۷۹)
تق صیر و سی و دو دقیقه از ماجرا (فرهاد آئیش، ۱۳۷۹)
گزارش به آکادمی (مائده طهماسبی، ۱۳۷۷)
خر از دست رفته (فرهاد اصلانی)
advertising