بیوگرافی امیر رضا دلاوری بازیگر سینما و تلویزیون

مجلهسلبریتی ها

- 98/09/26
بیوگرافی امیر رضا دلاوری بازیگر سینما و تلویزیونامیر رضا دلاوری متولد ۱۷ مرداد سال ۱۳۵۵ در یک خانواده ۵ نفره در تهران به دنیا آمده و اولین فرزند خانواده است. او دو برادر کوچک تر از خود به نام های احسان و اشکان دارد. پدرش بازنشسته نیروی هوایی و مادرش هم دبیر ریاضی هستند. او دارای مدرک تحصیلی دیپلم تجربی است. موسیقی سنتی کار کرده و همچنین در زدن تنبک و سه تار مهارت دارد.
بیوگرافی امیر رضا دلاوری بازیگر سینما و تلویزیون

ازدواج امیر رضا دلاوری


وی با خانم الهام مرادی ازدواج کرده است و ثمره این ازدواج یک دختر به نام دیار می باشد.
من همیشه دوست داشتم پس از ازدواج خدا یک دختر به من بدهد چون من خواهر نداشتم و دختری در خانه ما نبود و همیشه از شیرین بودن دختر برای پدرش شنیده بودم خداروشکر پس از ازدواج خدا «دیار» رو به ما داد تا من هم لذت دختر داشتن را تجربه کنم.

علایق امیر رضا دلاوری


او می گوید: موسیقی جزو علایق من است، دو سه تا ساز از جمله: تار، سه‌ تار و تمبک می‌ زنم و گاهی آواز سنتی می‌ خوانم حتی پیشنهاد برگزاری کنسرت هم داشتم.
در زمینه ورزش‌ های رزمی؛ ووشو، سبک ساندا کار می کنم. چند سال پیش هم در یکی از رشته‌ های رزمی به‌ نام هان مادانگ که در تهران برگزار شد برنده یک مدال نقره و دو مدال برنز شدم.
من از کودکی تلویزیون و فیلم‌ زیاد می دیدم به کار های پلیسی و اکشن علاقه بسیار زیادی دارم اما کارهای درام، ملودرام و کمدی را هم می‌ بینم و این‌ ها به حال‌ و هوای زمانی که در آن هستم بستگی دارد.

شروع بازیگری امیر رضا دلاوری


امیر رضا بازیگری را در دوران دبیرستان با شرکت در تئاترهای مدرسه شروع کرد و اواخر ۷۳ توسط یکی از دوستانش به تئاتر شهر معرفی شد تا نمایشی را به اسم ((العشق به قوت العشق)) برای آموزش و پرورش منطقه ۱۰ کار کند. اما این نمایش در بازبینی رد شد و به اجرا نرسید و چند سال بعد اجرا شد که این دفعه امیر رضا در تیم شان نبود. در همان سال ۷۴ بود که اولین کار تصویری اش را انجام داد که در واقع یک کلیپ موسیقی ساخته مسعود آب پرور بود و از طریق ایشان به دفاتر دیگر معرفی شد و بالاخره کار خود را با سریال مهر خوبان و ترور شروع کرد. او با فیلم متولد ماه مهر در سال ۱۳۷۸ نیز وارد سینما شد.

فیلم های سینمایی امیر رضا دلاوری


فیلم ترانه ۱۳۹۶
فیلم آزاد به قید شرط ۱۳۹۵
فیلم چ ۱۳۹۲
فیلم فردا 1392
فیلم روز روشن ۱۳۹۱
فیلم خودزنی 1390
فیلم مهتاب روی سکو ۱۳۸۹
فیلم مخمصه ۱۳۸۶
فیلم نفوذی ۱۳۸۷
فیلم سایاب ۱۳۸۶
فیلم جنایت ۱۳۸۲
فیلم عاشق مترسک ۱۳۸۲
فیلم متولد ماه مهر ۱۳۷۸

سریال های امیر رضا دلاوری


وارش ۱۳۹۸
گشت پلیس ۱۳۹۷
آنام ۱۳۹۶
پریا ۱۳۹۵
یادداشت‌های یک زن خانه‌دار ۱۳۹۴
زخم ۱۳۹۳
بیدار باش ۱۳۹۱
مختارنامه ۱۳۸۳-۸۹
هوش سیاه ۲ ۱۳۸۹
ساختمان ۸۵ ۱۳۸۹
ثقه الاسلام _
عملیات ۱۲۵ ۱۳۹۰
دری به خانه خورشید _
جاده مرگ _
مسافر _
آن جا که زاده شدم ۱۳۸۷
کاشی چهل ۱۳۸۷
پاتوق ۱۳۸۷–۱۳۸۶
سایاب ۱۳۸۶
بیداری ۱۳۸۶
کاراگاه علوی ۱۳۸۶
ما چند نفر ۱۳۸۵
پایان نمایش ۱۳۸۴
آهوی ماه نهم ۱۳۸۳
آبی مثل دریا ۱۳۸۱
شب مهتابی ۱۳۸۰
بگذار آفتاب برآید ۱۳۷۸–۱۳۷۷
شن‌های کف رودخانه ۱۳۷۶
تجربه ۱۳۷۶‏
مهر خوبان ۱۳۷۴
ترور ۱۳۷۴
فروغ بی پایان ۱۳۷۴
advertising