جنت جکسون خواهر مایکل جکسون در کشور عربستان کنسرت برگزار کرد

مجلهموزیک

- 98/04/29
جنت جکسون خواهر مایکل جکسون در کشور عربستان کنسرت برگزار کردکشور عربستان سعودی در سال های اخیر راه جدیدی را در پیش گرفته و درصدد تغییرات زیادی است. اخیرا هم برگزاری کنسرت در عربستان آزاد شده و سال گذشته ماریا کری خواننده معروف کنسرتی را در عربستان برگزار کرد که مورد استقبال زیادی قرار گفت.
شامگاه گذشته نیز در فستیوال جهانی جده در شهر جده در غرب عربستان سعودی کنسرتی بزرگ با حضور تعدادی از ستارگان موسیقی پاپ غربی در عربستان سعودی برگزار شد. در این کنسرت بزرگ جنت جکسون خواهر مایکل جکسون، فیفتی سنت و کریس براون حضور داشته و برنامه های متنوعی را اجرا کردند.
اجرای برنامه ها با ابراز احساسات حاضران در کنسرت همراه بود.
جنت جکسون خواهر مایکل جکسون در کشور عربستان کنسرت برگزار کرد
پیش از این قرار بود یک خواننده آمریکایی به نام نیکی میناژ کنسرتی را برگزار کند که منصرف شد و اعلام کرد در این کشور حضور پیدا نمی کند. وی به خاطر محدودیت حقوق زنان و برخورد با همجنسگرایان در عربستان سعودی از شرکت در این کنسرت منصرف شده است.

در این کنسرت لیام جیمز پین، خواننده انگلیسی و استیو آئوکی، موزیسین آمریکایی نیز حضور داشتند.

سازمان‌های حقوق بشری از جمله موسسه حقوق بشری غیر دولتی که مقرش در نیویورک قرار دارد از هنرمندان خواسته بود در عربستان برنامه اجرا نکنند.
تور هالوورسن، رئیس این موسسه در بیانیه‌ای از حضور ستارگان موسیقی در عربستان انتقاد و اعلام کرد: متاسفانه آنها پول را به اخلاق ترجیح دادند. آنها معمولا دم از حقوق بشر می‌زنند اما به نظر می‌رسد این بار به دلیل وجود چک هفت رقمی استثنا وجود دارد!
وی گفت: پس از جنجالی که میناژ به دنبال انصرافش از رفتن به عربستان بر پا کرد، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به هر طریقی تلاش می‌کند که وضعیت را طبیعی جلوه دهد.
advertising