واکنش الهه حصاری به حواشی سریال ممنوعه و توهین به افغان ها

مجلهسلبریتی ها

- 97/12/15
واکنش الهه حصاری به حواشی سریال ممنوعه و توهین به افغان هاسریال عاشقانه ممنوعه به کارگردانی امیر پورکیان مدتی است که در شبکه نمایش خانگی توزیع می شود و مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. این سریال از همان ابتدای پخش با حواشی زیادی همراه بود. در قسمت های ابتدایی سریال در چند سکانس یک سری مسایل خیراخلاقی به نمایش گذاشته شد که مورد انتقاد بسیاری از رسانه ها قرار گرفت و باعث شد که اینن سریال حدود دو ماه اجازه پخش نداشته باشد. اما سرانجام با تلاش عوامل سریال ممنوعه مجوز ادامه انتشار آن صادر شد. البته این توقیف موقت باعث موفقیت سرمایه گذاران فیلم شد چرا که خیرهای توقیف و پخش مجدد مخاطبان را کنجکاو کرد که بدانند محتوای سریال چیست.

سریال ممنوعه در ادامه پخش خود باز هم دچار حواشی شد و سکانس هایی از فیلم دوباره حاشیه های تازه ای مثل ترویج نژادپرستی و توهین به قوم افغان را به راه انداخت. در یکی از قسمت های فیلم شخصی که نقش یک کارگر افغانی را بازی می کند بارها مورد تمسخر و توهین بازیگران در فیلم قرار می گیرد. در قسمتا اخیر نیز پدر سامی شرط رضایت برای آزادی پدر برکه این است که برکه با این کارگر افغانی ازدواج کند و این مجازاتی برای آن ها محسوب می شود. این سکانس ها اخیرا در شبکه های مجازی دست به دست شد و به شدت حاشیه ساز شد.
واکنش الهه حصاری به حواشی سریال ممنوعه و توهین به افغان ها
الهه حصاری که بازیگر نقش برکه در سریال ممنوعه است درباره این حواشی توضیحاتی داد: من از صفر تا صد سکانس هایی که شبهه برانگیز بوده را شخصا حضور داشتم و در جریان کامل چند و چون آن ها بوده ام. در جامعه ما همیشه می گویند زود قضاوت نکنیم و همه به ظاهر به این جمله ایمان دارند اما وقتی ومقع عمل می رسد کسی به آن پایبند نیست.
وی در ادامه صحبت های خود گفت: آقای امیر پورکیان در اینستاگرامش به صورت زنده با یکی از مردم شریف افغان به گفتگو پرداخت و آن قدر این موضوع را توضیح داد و شفاف سازی کرد که نزدیک بود پایان داستان لو برود. من به شخصه خودم را در جایگاهی نمی بینم که بخواهم درباره این موضوع اظهار نظر کنم و صرفا به این موضوع بسنده می کنم که به هیچ وجه نژادپرستی یا توهین به قومیت خاصی در پس زمینه هیچ سکانسی در ممنوعه مطرح نبوده است.

وی در ادامه گفت: در واقع هدف اصلی سریال این است که برکه مجبور است به خاطر عملکرد اشتباه خود تن به یک ازدواج ناخواسته دهد. چرا ما هرکاری می کنیم برچسبی به آن زده می شود؟ در حالی که هنوز هم در سینمای آمریکا و اروپا فیلم هایی درباره تبعیض نژادی ساخته می شود. برای تمام عوامل سازنده ممنوعه تمام انسان ها در هر جایگاه و نژادی محترم هستند و من واقعا نمیدانم این حواشی ریشه در کجاها دارد!
advertising