ناگفته هایی از اجرای جذاب فرزاد حسنی در جشنواره فیلم فجر

مجلهسلبریتی ها

- 97/11/21
ناگفته هایی از اجرای جذاب فرزاد حسنی در جشنواره فیلم فجراین روزها بازار جشنواره فیلم فجر و اخبار و حواشی مختلف آن حسابی داغ است. فضای مجازی پر از حواشی و عکس ها و خبرهای گوناگون از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر است. امسال در جشنواره فجر سعی شد که یک مراسم متفاوت اجرا شود از جمله حضور چند مجری در این جشنواره. فرزاد حسنی نز مجری توانا و نام آشنا و موفق ایران از جمله مجری های جشنواره فجر است که اجرای نشست های رسانه ای جشنواره فجر ا بر عهده دارد.

حضور فرزاد حسنی به عنوان یکی از مجریان نشست‌ها، جذابیت سال‌های گذشته را به نشست‌ها بازگرداند؛ در دالان تنگ و تاریکی که در دو سال اخیر به عنوان سالن رسانه‌ها انتخاب شده، با حضور مدیرانی که ترجیح می‌ دادند جشنواره‌ ای بی‌ سر و صدا داشته باشند. قرار شد تا نشست‌ ها به طور چرخشی توسط مجریان مختلف برگزار شود؛ ایده‌ای که تفاوت‌ها را آشکار کرد.

به جز فرزاد حسنی، بقیه مجریان مانند حمیدرضا مدقق و منصور ضابطیان بیشتر نگران حال فیلمسازان بودند. آن‌ ها به‌سرعت و بدون وقفه سؤال‌ ها را می‌ خواندند و همه سعی خود را می‌ کردند تا هیچ جنجال و سر و صدایی در نشست‌ ها ایجاد نشود؛ حتی به قیمت بی رمق شدن و کسالت بار شدن نشست های خبری و بی‌ استفاده شدن این نشست‌ها.

اما در میان این چند مجری ، فرزاد حسنی یک ستاره بود و اجراهای متفاوت و جذابی داشت که اصلا خسته کننده نبود. او، همان‌ گونه که از اجراهای جذاب او در تلویزیون به یاد داریم، کار خودش را کرد. وی در نشست های خبری فیلم ها اجازه پرسش‌ های اساسی و فرصت ایجاد بحث در مورد آن سؤال را می‌ داد، و اتفاقاً نه‌تنها از بروز جنجال و حاشیه نترسید بلکه قدرت اجرایی خود را در ملتهب‌ترین لحظات جلسات به تصویر کشید و فیلمسازان و عوامل سازنده فیلم ها را به چالش می کشید. او در این لحظات، نه خشمگین می‌ شد و نه از فضای ملتهب می ترسید، بلکه از استعداد ذاتی‌ خود در حاضر جوابی و شوخی‌ های به‌ جا و مناسب استفاده می‌ کرد بدون این که کسی را برنجاند. دیگر نکته برجسته کار او، آشنایی با مفهومی به نام «ریتم» بود. به‌طوری که بعد از مشاهده چند نشست با اجرای حسنی، می‌ شد فهمید این او است که دارد جلسات را مدیریت و «کارگردانی» می‌ کند. حسنی قالبا جلسه های نشست خبری فیلم ها را با سؤالات آرام شروع کرده و سپس نشست را با چند سؤال جنجالی گرم می‌کرد و آن‌قدر هم توانایی داشت که بحث‌ ها را در درست‌ ترین زمان ممکن به سرانجام برساند و به قولی موضوع را جمع بندی کند. او می‌ دانست که خبرنگاران، عوامل دردسرآفرین نیستند بلکه اساساً یکی از اهداف ژورنالیسم، نگاه به عمق و پشت‌ پرده ماجراها و تلاش برای شفاف‌سازی است.
ناگفته هایی از اجرای جذاب فرزاد حسنی در جشنواره فیلم فجر
اما نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که حق او، بیش از این بود که تنها نشست‌ های دو روز را اجرا کند. خیلی از کاربران و بینندگان ترجیح می دادند که مجری برنامه هفت فرزاد حسنی باشد تا به این برنانه تلویزیونی رمق و جانی دهد و آن را جذاب کند . اما محمدحسین لطیفی نتوانست نظر کاربران را به اجرای خود جلب کند و اجرای خسته، کم‌رمق و آشفته وی در برنامه «هفت» به مزاج بینندگان خوش نیامد. باید اعتراف کرد که اگر این برنامه با اجرای یک مجری پر انرژی مانند فرزاد حسنی به روی آنتن می رفت برنامه هفت مسلما جزو پرمخاطب ترین برنامه های روزهای جشنواره فجر می شد. اما سیاست و تصمیم عوامل برگزار کننده جشنواره چیز دیگری رقم زد. امید است جشنواره های آینده جذابیت بیش تری برای مخاطبان فراهم نماید.
advertising