رسیدن به اوج لذت جنسی راه پایداری زندگی زناشویی

سبک زندگیزناشویی

- 98/02/13
رسیدن به اوج لذت جنسی راه پایداری زندگی زناشوییبه‌طور کلی، برقراری رابطه جنسی در روابط زناشویی، درست و غلط یا خوب و بد ندارد. یعنی مهم‌ترین نکته در رابطه زناشویی، رضایت‌مندی و لذت است.
رسیدن به اوج لذت زندگی روش های متفاوتی دارد و این لذت در زمینه های مختلف با همدیگر تفاوت هایی را نیز دارد که رسیدن به اوج لذت جنسی در زندگی زناشویی نیازمند آگاهی زوجین از نیاز های همدیگر و هچنین آگاه بودن از چگونگی پاسخ دهی به این نیاز هاست که این امر با آموزش های بسیار و حتی صحبت کردن زوجین با یکدیگر درباره ی روابط جنسیشان بدست می آید .

اوج لذت زندگی در روابط زناشویی زوجین


ارضای جنسی و رسیدن به اوج لذت از مهم ترین ملاک های پایداری زندگی زناشویی است.یک رابطه جنسی کامل پیامد های بسیار مثبتی را برای یک زندگی به دنبال دارد.این رابطه حتی می تواند سبب به وجود آمدن آرامش در زندگی زوجین شود با توجه به این امر که امروزه ۷۰% طلاق ها به علت نبود رضایت از رابطه جنسی است.

در رابطه زناشویی، به کدام یک از درخواست های جنسی همسرم باید تن دهم تا به اوج لذت زندگی برسم


به‌طور کلی، برقراری رابطه جنسی در روابط زناشویی، درست و غلط یا خوب و بد ندارد.یعنی مهم‌ترین نکته در رابطه زناشویی، رضایت‌مندی و لذت است.یکی از سوال‌هایی که گاهی برای خانم‌ها یا آقایان پیش می‌آید، این است که در رابطه زناشویی، به چه درخواست‌های جنسی همسرشان باید تن دهند؟ اگر اختلافی در این زمینه وجود داشت و صحبت تمایل یا عدم تمایل یک طرف دیگر به وجود آمد تکلیف چیست؟ پاسخ این سوالات را از زبان یک روانپزشک در ادامه مطلب بخوانید.

دکتر بهزاد قربانی، روان‌پزشک در پاسخ به این سوالات می‌گوید: به‌طور کلی، برقراری رابطه جنسی در روابط زناشویی، درست و غلط یا خوب و بد ندارد.یعنی مهم‌ترین نکته در رابطه زناشویی، رضایت‌مندی و لذتی است که برای هر دوطرف ایجاد می‌شود.اگر در طول رابطه جنسی، یکی از زوجین با انجام دادن حرکتی، لذت ببرد و دیگری آزار ببیند، بهتر است که از انجام آن حرکت، خودداری شود.هدف از برقراری رابطه جنسی، کسب لذت هر دو طرف است و نه فقط یکی از زوج‌ها.

اما در برخی از موارد، تمایل نداشتن به انجام بخشی از خواسته‌های جنسی یکی از زوجین توسط طرف مقابل، صرفا به دلیل لذت نبردن از آن حرکت نیست.یعنی ممکن است در پس این عدم تمایل، مشکلاتی مانند وسواس برای انجام برخی حرکت‌های جنسی وجود داشته باشد.
بهتر است بدانید که درمان این نوع وسواس می‌تواند به زن یا شوهر کمک کند که هم به خواسته‌های جنسی همسر خود تمایل نشان بدهد و هم از انجام این خواسته‌ها، لذت ببرد.وی به وجود برخی از باورهای نادرست در روابط زناشویی هم اشاره می‌کند و می‌گوید که مشاوره و اصلاح باورهای نادرست، می‌تواند به داشتن رابطه زناشویی لذت‌بخش، کمک کند.

تاثیر تعداد روابط جنسی در رسیدن به اوج لذت زندگی زناشویی


اینکه میل جنسی در حال حاضر نسبت به سالهای قبل کمتر شده است یا نه، مشخص نیست اما یک چیز قطعی است و آن اینکه شکایت خانم ها بیشتر است! وقتی زوج ها برای مشاوره می روند، این خانم ها هستند که مردها را به زور سمت دفتر کار روانشناسان می کشانند. و برخلاف عقیده عموم، میل جنسی مردهاست که پایین آمده است. در جامعه ما قابل قبولتر این است که زن میل جنسی نداشته باشد تا مرد. وقتی این مرد است که میل جنسی پایینی دارد، برای هر دو طرف ناامید کننده تر خواهد بود.

ازدواج های فاقد رابطه جنسی این روزها بحث عموم شده است. به همین خاطر تصمیم گرفتیم به این موضوع بپردازیم که واقعاً چه میزان رابطه جنسی طبیعی به حساب می آید؟ کارشناسان مسائل جنسی تمایل چندانی برای تعیین حد کفایت رابطه جنسی ندارند چون باعث می شود خیلی زوج ها فکر کنند رابطه جنسیشان کافی نیست یا خیلی های دیگر تصور کنند که بیش از حد رابطه جنسی دارند
advertising