راه های رسیدن به خوشبختی در زندگی

سبک زندگیمهارت اجتماعی

- 97/09/13
راه های رسیدن به خوشبختی در زندگیرسیدن به خوشبختی یعنی داشتن یک حس برتر و در معنای خاص آن خوشبختی یعنی آرامش. آرامشی در سایه رضایت از آن چه در زندگی می گذرد. دستیابی به راز خوشبختی انسان خیلی دشوار و پیچیده نیست و با دانستن نکاتی ساده اما ضروری می توان برای زندگی خود محقق ساخت. خوشبختی ، این یک حالت بی نظیر است. خوشبختی بیش از حالت خلوص مثبت، حالت رفاه است که یک زندگی خوب را شامل می شود، یعنی با معنایی خوشایند و رضایت عمیق. اما واقعیت این است که خوشبختی و خوشحالی از درون انسان‌ها سرچشمه می‌گیرد و نیازی به بهانه‌های مادی نیست. این یک خبر خوب برای همه افرادی است که به دنبال شادی و خوشحالی در زندگی خود هستند زیرا با چند تغییر کوچک در عادت‌های روزمره می‌توان به شادی بی نهایتی دست پیدا کرد. برای موفق بودن در این مسیر نیازی به انجام کارهای سخت و دشوار نیست.

خوشبختی چیست ،تعریف خوشبختی


خوشبختی زمانی اتفاق می افتد که شما راضی هستید و خواسته هایتان تحقق یابد. خوشبختی احساس رضایت است، زندگی به همان شکلی است که باید باشد. خوشبختی کامل ، زمانی اتفاق می افتد که تمام نیازهای شما برآورده شده باشد.در حالی که رسیدن به خوشبختی کامل ممکن است سخت باشد و حتی سخت تر از آن است که حفظ شود. خوشبختی ترکیبی از چگونگی رضایت شما از زندگی شما است (به عنوان مثال، پیدا کردن معنا در کار شما) و چقدر خوب است که به روز به روز احساس می کنید. شما می توانید کنترل کنید که چگونه احساس خوشبختی کنید و با تمرین این راه خوشبختی، شما می توانید عادت های طول عمر را برای یک زندگی رضایت بخش و پرطرفدار ایجاد کنید و به یک انسان خوشبخت تبدیل شوید.

برای رسیدن به خوشبختی در زندگی باید خوشبختی را انتخاب کنید


خوشبختی یک انتخاب است. اولین و مهم ترین راز خوشبختی انسان این است که خودش ز اعماق وجودش انتخاب کند که خوشبخت باشد. تا کسی خودش انتخاب نکند و به دنبال خوشبختی نباشد نمی تواند به این مهم دست پیدا نماید.

برای رسیدن به خوشبختی در زندگی باید نگرش ذهنی درباره آن داشته باشید


خوشبختی یک نگرش ذهنی است .نگرش ذهنی شما تاثیر قابل توجهی در خوشبخت شدن شما دارد. شعر خوشبختی زمانی در زندگی سروده می شود که انسان یک ذهن خوشبخت داشته باشد.حس خوشبختی زمانی به انسان دست می دهد که از نظر ذهنی این موضوع برایش تحقق یافته باشد.

برای رسیدن به خوشبختی در زندگی باید قدردان باشید


قدردانی کلید خوشبختی است . در راه خوشبختی قدردانی مانند یک شتاب دهنده عمل می کند و مسیر خوبخت شدن را آسان تر می نماید.

برای رسیدن به خوشبختی در زندگی باید به دیگران نیز توجه کنید


سعی کنید در زندگی خود به سایر افراد نیز توجه کنید. حس شادی و خوشحالی را به آن‌ها انتقال دهید. در این شرایط متوجه خواهید شد که خودتان نیز شاد هستید. دیگران را به خاطر دستاورد هایشان تشویق کنید، اگر دوستتان به کمک نیاز داشت دریغ نکنید؛ در انجام کارها به افراد سالمند کمک کنید، به یک فرد نابینا کمک کنید از خیابان عبور کند. همه این موارد می‌تواند شادی و رضایت را برای شما به ارمغان بیاورد حتما امتحان کنید.

برای رسیدن به خوشبختی در زندگی باید تظاهر به شاد بودن کنید


تا زمانی که شادی واقعی را به دست نیاورده‌اید، خود را شاد نشان دهید؛ در برخی از موارد ممکن است واقعا در زندگی خود شاد نباشید اما بهتر است خود را شاد نشان دهید. داشتن یک شادی تصنعی و ساختگی نیز می‌تواند به شما کمک کند. زمانی که لبخند می‌زنید حتی اگر در درون خود احساس نارضایتی داشته باشید، دنیا به روی شما لبخند می‌زند و همه چیز روز به روز بهتر خواهد شد. بنابراین زمانی که هیچ چیزی برای خوشحالی ندارید، خود را مجبور به خندیدن کنید.

برای رسیدن به خوشبختی در زندگی باید آن را در زمان حال تجربه کنید


خوشبختی در حال حاضر است . به دنبال خوشبختی در آینده دور نباشید. احساس خوشبختی لذت بردن از همین لحظه ای است که دارید این مطلب را می خوانید. به دنبال راههای خوشبختی پیچیده نباشید از اتفاقات کوچک لحظات خوشبخت بودن بسازید.

برای رسیدن به خوشبختی در زندگی باید خوشبختی را ایجاد کنید


چگونه خوشبختی ایجاد کنیم . راه رسیدن به خوشبختی در این است که منتظر نمانید تا دیگران شما را خوشبخت نمایند. خودتان خوشبختی را در زندگی خود ایجاد کنید. کارهایی را که حس خوب را در شما ایجاد می کند، هرچند که کوچک باشید انجام دهید و تکرارش نمایید. اگر می‌خواهید زندگی شادی داشته باشید باید بدانید که شما مسئول شادی و خوشحالی خود هستید. برای شاد بودن منتظر دیگران نباشید. شما نمی‌توانید سایر افراد را به خاطر این موضوع سرزنش کنید و از آن‌ها انتظار داشته باشید شما را شاد کنند. درک این موضوع که شما مسئول شادی خود هستید مرحله اول برای آغاز کار است. اگر بخواهید شاد باشید حتما شاد خواهید بود. این یک قانون کلی است.

برای رسیدن به خوشبختی در زندگی باید خوش بین باشید


افکار مثبت بخش مهمی از اعتماد به نفس محسوب می‌شود و می‌تواند رضایت را در زندگی شما ایجاد کند. خوش بینی می‌تواند روابط شخصی و کاری شما را بهبود ببخشد. داشتن افکار مثبت تنها در انتظارات خلاصه نمی‌شود. هر تفسیری که از زندگی خود دارید شامل این بحث خواهد شد. به جای اینکه بگویید “فردا امتحانم را خراب می کنم پس بهتر است به تماشای تلویزیون بپردازم” بهتر است جمله مثبت تری را بیان کنید. مثلا بگویید” من نسبت به امتحان فردا نگرانم اما به مطالعه خود ادامه می‌دهم”. خودتان را مجبور کنید تا افکار مثبتی داشته باشید.

برای رسیدن به خوشبختی در زندگی باید دلایل نارضایتی خود را بشناسید


درک دلایلی که ما ناراضی هستیم . دلایلی را که در شما احساس نارضایتی ایجاد می کند را پیدا کنید و در صدد حذف آن ها در زندگی باشید. با این کار شما می توانید احساس خوشبختی را در خودتان قوی تر نمایید.

برای رسیدن به خوشبختی در زندگی باید به چیز هایی که دارید فکر کنید و شکرگزار باشید


در زندگی خود چه چیزهایی دارید که می‌توانید بابت آن‌ها شکرگزار باشید؟ همیشه این موارد را به خاطر داشته باشید و بابت آن احساس شادی کنید. در هر تجربه ای که دارید به دنبال نقاط مثبت بگردید. شما می توانید از یک مجله استفاده کنید یا این تجربیات را با یک دوست در میان بگذارید.شما می‌توانید با خانواده خود بازی خبر خوب را انجام دهید. هر فردی که در خانواده حضور دارد باید اتفاقات خوبی که برایش رخ داده است را بیان کند و سایر افراد در مورد آن بحث کنند.
advertising