چگونه تغییرات در زندگی را بپذیریم و از آن استقبال کنیم

سبک زندگیمهارت اجتماعی

- 97/09/11
چگونه تغییرات  در زندگی را بپذیریم و از آن استقبال کنیمزندگی تغییر است و پیشرفت، اختیاری.هوشمندانه انتخاب کنید . زندگی می‌تواند یک معلم همیشگی برای ما باشد. وقتی اولین بار درس‌های زندگی را یاد نمی‌گیریم، زندگی به طریقی آنها را برایمان تکرار می‌کند تا بهتر بفهمیم. پذیرش تغییر برای بسیاری از افراد سخت است. بخشی از رشد یافتن در زندگی این است که بپذیریم زندگی مجموعه از دست دادن ها و بدست آوردن ها می باشد.

بفهمیم که هیچ چیز دائمی نیست. قبل از اینکه زمان پذیرش تغییر برای شما برسد، ضروری است که یاد بگیرید چیزهای قدیمی می روند و چیزهای جدید می آیند.به استفاده از چیزهای جدید عادت کنید. سعی کنید چیزهای جدیدی را که جایگزین قدیمی ها شدند، بپذیرید و از آنها استفاده کنید. شما ممکن است به مرور چیزهای جدید تر را بیشتر بپسندید و دوست داشته باشید.

چیزهایی را که واقعا مهم هستند را اولویت بندی کنید. گاهی شما بابت از دست دادن هر چیز کوچکی ناامید می شوید. ولی باید یادتان باشد بعضی چیزها در زندگی خیلی مهم تر هستند. برای مثال از دست دادن یک موقعیت شغلی را با از دست دادن یکی از اعضای خانواده تان مقایسه کنید، کدامیک برای شما مهم تر است؟حقیقت را به خودتان بیاموزید. تغییرات اتفاق می افتند و شما باید آن را بفهمید. وقتی چیزی تغییر می کند، امکان برگشت آن معمولا وجود ندارد. پس نباید برای آن ناراحت بود، سعی کنید فرد بالغی باشید و آن را بپذیرید.

سعی کنید تغییرات را فراموش کنید. گاهی چیزی که شما برای پذیرش تغییر نیاز دارید، فراموش کردن آن است. سعی کنید به خودتان بیشتر برسید، حمام آب گرم کنید، بازی را که دوست دارید انجام دهید، مدیتیشن کنید و هر کاری را که ذهن شما را از تغییر دور می کند، انجام دهید.یادتان باشد زمانی که تغییری اتفاق می افتد، حتما دلیلی وجود دارد. هیچ تغییری بدون دلیل نیست شاید دلیل آن قدیمی شدن، جوابگوی شرایط موجود نبودن، موثر بودن روش های جدید و ... باشد.

برای پذیرفتن تغییرات در زندگی ، انتظارات خود را کم کنید


می‌توانید انتظارات معقولی از اتفاقاتی که دوست دارید بیفتد داشته باشید اما هیچ تضمینی برای آن نتیجه وجود ندارد. کم کردن انتظاراتتان با نداشتن توقع در روابط، کار یا موقعیت‌های زندگی به شما کمک می‌کند هر چه برایتان پیش می‌آید را بپذیرید. وقتی توقعاتتان معقول باشد و یک نتیجه خاص و مشخص را انتظار نداشته باشید، بهتر می‌توانید با تغییراتی که بر سر راهتان قرار می‌گیرد کنار بیایید. اما انتظارات غیرمعقول از زندگی اکثر اوقات با فقدان، ناامیدی و درد خاتمه می‌یابد.

برای پذیرفتن تغییرات در زندگی ، تغییرات را دریابید و آنها را بپذیرید


آگاه باشید که تغییر می‌تواند در زندگیتان اتفاق بیفتد. این یعنی بفهمید که اوضاع از آنچه که الان هست متفاوت خواهد شد. درک و دریافت تغییر به آن اجازه رخ دادن بعد از آشکار شدن می‌دهد به جای اینکه با دید انکار و مقاومت با آن برخورد کنید. به جای مقاومت، به تغییر اجازه بدهید آشکار شود و سعی کنید بفهمید چه چیز در حال تغییر است و چرا. موقعیت‌های زندگی ممکن است آنطور که شما دوست دارید تغییر نکنند و این هیچ اشکالی ندارد. استقبال از این موقعیت‌ها به شما کمک می‌کند به طور موثر با این تغییرات کنار بیایید، اصلاحات لازم را در زندگیتان به وجود آورید و کمکتان می‌کند به جلو بروید.

برای پذیرفتن تغییرات در زندگی ، از تجربیات درس بگیرید


اگر تغییر را قبول کرده و در آغوش بکشید، به دنبال درس‌هایی در آن خواهید گشت. وقتی تغییرات شگرفی در زندگی شما به وجود می‌آید، شما ابتدا نمی‌خواستید آن را دریابید و به همین دلیل آنها برای شما بدون معنا و مفهوم بودند. وقتی به گذشته نگاه می‌کنید و بالاخره تغییر را قبول می کردید، درس‌هایی که کم‌کم از آن گرفتید فوق‌العاده بودند.تغییر بهترین معلم شما می‌شود اما فقط به شرط آنکه به خودتان برای درس گرفتن از آن اجازه دهید.

برای پذیرفتن تغییرات در زندگی ، بفهمید که قوی ‌تر می‌ شوید


وقتی تغییر را پذیرفته، آن را در آغوش بکشید و از آن درس بگیرید، ناخودآگاه قوی‌تر خواهید شد، توانایی پذیرش هوشیارانه تغییر به شما امکان می‌دهد در جریان طوفان‌ها اطرافتان، مثل صخره سنگ شوید،حتی اگر بترسید.

برای پذیرفتن تغییرات در زندگی ، با استفاده از خرد تغییر را در آغوش بگیرید


وقتی هوشیارانه تغییر را در آغوش بکشید و یاد بگیرید آن را بعنوان بخشی از زندگیتان قبول کنید، آرامش و شجاعت بیشتری پیدا می‌کنید. وقتی زندگی نتواند با پستی و بلندی‌های خود شما را بلرزاند، می‌فهمید که تغییر قادر به شکستن شما نیست. به درجه‌ای از درک از زندگی می‌رسید که ممکن است برخی آن را خرد بنامند. وقتی تغییر را بپذیریم، از آن درس بگیریم و برای تجربه آن بهتر شویم، تغییر دیگر دشمن ما نخواهد بود. معلم ما می‌شود.
advertising