روش های افزایش کاریزما یا جذابیت

سبک زندگیمهارت اجتماعی

- 97/09/06
روش های افزایش کاریزما یا جذابیتکاریزما یک مهارتی است بسیار گسترده که افراد آن را از طریق تربیت و تمرین به دست میاورند.همیشه و در تمام جمع ها افرادی هستند که تاثیرات بیشتر و وعمیق تری بر وری دیگر افراد میگذارند. در بیشتر مواقع نظرات آنهاست که به کرسی مینشیند و البته افراد تابع آن نظر هم بسیار راضی از پیروی از آن نظر هستند. اما باید دید این افراد دارای چه ویژگی هایی هستند که دیگر افراد را به مسیر خود میاورند.

برقراری ارتباط چشمی موثر با دیگران در هنگام صحبت کردن و برقراری ارتباط با دیگران . دیدن با نگاه کردن متفاوت است. دیدن یک کار غیر ارادی است اما نگاه کردن همراه با توجه است. درهنگام گفت وگو به چشم های دیگران نگاه کنید. نگاه کردن به چشم ها نباید به صورت زل زدن باشد. درواقع منظور این است که در هنگام مکالمه به صورت فرد و نوع نگاهش دقت کنید.

استفاده درست و مناسب از زبان بدن مانند میزان لبخندی که روی لب دارید یا حالت چهره شما . اشتیاق یعنی شور و علاقه واقعی شما به یک موضوع. توجه کنید که شما هرگز نمیتوانید تظاهر کنید. اشتیاق احساسی است که عمیقا از وجود شما سرچشمه میگیرد.

مهارت گوش دادن همیشه به خاطر داشته باشید که خوب گوش دادن با شنیدن متفاوت است. امروزه گوش دادن جز مهارت های اجتماعی مهم تلقی میشود. اگر طی صحبت افراد ناگهان با افکارتان به جای دیگری رفتید، برگردید و از او عذرخواهی کنید و بخواهید که دوباره صحبتش را تکرار کند.

در هنگام برقراری ارتباط و صحبت با دیگران انها را به اسم صدا کنید هر چه بیشتر ، بهتر.با این کار به افراد حس خاص بودن را القا می کنید.

استفاده از زبان بدن، زبانی بین‌المللی است. مردم می‌‏توانند به صورت ناخودآگاه حرکات بدن و صورت شما را برای خودشان ترجمه کنند.

اعتماد به نفس هم که بخش بسیار مهمی از کاریزما است. آدم‌ها هم شما را به خاطر داشتن اعتماد به نفس بالا تحسین می‏‌کنند، چون خودشان دائما با مشکل اعتماد به نفس درگیرند. بدن از ذهن پیروی می‌کند. حرکت بدن ناخودآگاه است . مردم وقتی اعتماد به نفس را در شما می‌یابند که با آنها ارتباط چشمی برقرار کنید. اگر واقعا به آنچه که ارائه میدهید مسلط هستید، اعتماد به نفس داشته باشید. سوالات افراد را با آرامش پاسخ دهید تا مانع از تهاجم آنها آنها به کارتان شوید. این اعتماد به نفس شما در زمان ارائه کار خود میتواند مهری بر اثبات درستی کار شما باشد.

مهارت صحبت کردن این مورد یکی از مهمترین مهارتهای زندگی است. از طریق صحبت کردن شما میتوانید اطلاعات بسیاری از طرف مقابل خود به دست آورید. اما چگونگی مکالمه و هدایت آن شرط است. باید بدانید که بسیاری از افراد از مکالمه بیزارند و بسیاری زود از کوره درمیروند. با دانستن اصول اساسی صحبت کردن بسیار موفق تر از قبل خواهید بود.

از به کار بردن عبارات منفی در مکالمات خود خودداری کنید.زیرا کاریزمای شما را پایین می اورد. سعی کنید مسیر گفتگو را به سمت چیزهای مثبت بکشانید. به این ترتیب آدم‌هایی که به این گفتگو گوش می‌دهند، متوجه می‌شوند این شمایید که استاندارد گفتگو را تعیین می‌کنید. پس یادتان باشد: مثبت‌اندیشی و نه هیچ چیز دیگر.

از قدرت کلمات استفاده کنید . خالصانه و صمیمانه از مردم تعریف کنید. خیلی‌ها به جزئیات توجه نمی‏‌کنند و فرصت‌هایی که برای تعریف کردن از دیگران دارند را از دست می‌دهند. به همین دلیل است که اگر واقعا از کسی تعریف کنید، این جریان در ذهن او می ماند.
advertising