روش های موثر برای بالا بردن کیفیت زندگی

سبک زندگیمهارت اجتماعی

- 97/09/04
روش های موثر برای بالا بردن کیفیت زندگیشخصیت شما با نگرش‌های شما و اینکه چگونه و برای چه چیزهایی وقت می‌گذارید شکل می‌‌گیرد و شادی واقعی هم یعنی همین. از جست‌وجوی چیزهایی در بیرون از خودتان که «فکر می‌کنید» شما را خوشحال می‌کند، دست بردارید. درک کنید که آرامش و شادمانی در درون شماست و اگر نتوانید در درون‌ شاد باشید، هیچ‌چیزی بیرون از خود شما، نمی‌تواند واقعا احساس خوبی در شما ایجاد کند.

نحوه تفکر شما در مورد کیفیت زندگی تان نسبت به حوادث تاثیر گزار است.هیچ چیز بدتر از آن نیست که یک فرد ثروتمند همیشه ناراحت و عصبانی باشد. هیچ دلیلی برای این موضوع وجود ندارد اما با این حال من هر روز با این پدیده سروکار دارم. این موضوع ناشی از داشتن زندگی نامتعادل و انتظارات زیاد و همچنین نارضایتی از داشته های فردی است که کیفیت زندگی را کاهش می دهد.شما بدون قدردانی و تحسین آن چه که دارید نمی توانید به خواسته های واقعی خود برسید.

شروع کنید، حتی اگر فکر می‌کنید ممکن است شکست بخورید .اغلب ما زمانی‌ که می‌خواهیم مسیری را شروع کنیم راحت‌ترین کار برای‌ ما منصرف ‌شدن و هیچ کاری‌ نکردن است، چون فکر می‌کنیم چیزی که به ذهن‌مان رسیده عالی نیست و آخرش خوب از آب در نمی‌آید. اما چطور می‌توانید بفهمید از پس چیزی به‌خوبی برمی‌آیید یا نه وقتی اصلا شروعش نکنید و ایده‌تان را کامل نکنید؟ شما می‌توانید یک نوشته‌ی بد را دوباره ویرایش کنید، اما نمی‌توانید چیزی را که هنوز نوشته نشده است، ویرایش کنید.

برای هر انچه که دارید قدردان باشید .اساس آرامش و خوشحالی قدردانی است. نه ثروت، نه زرق‌وبرق و نه حتی ماجراجویی یا اتومبیل‌های پرسرعت، هیچ‌کدام تا زمانی که خوشحال نباشید، مهم نیستند. خیلی ساده است، اگر برای هرآنچه که دارید قدردان باشید، آرامش خواهید داشت. اگر نتوانید بابت همین چیزهایی که دارید قدردان باشید و بابت داشتن انها احساس خوشحالی کنید، حتی اگر چیزی که به آن «زندگی خوب» می‌گویید را هم به‌دست بیاورید، قدرش را نخواهید دانست.

افزایش عادت تحسین داشته های خود می تواند سطح جدیدی از کیفیت زندگی سلامت و ثروت عاطفی را برای شما به ارمغان بیاورد. اما سوال اصلی این است که آیا برای داشتن احساس شکرگزاری عمیق از ذهن، بدن، قلب و روح خود مایه می گذارید؟ آن جاست که می توانید لذت، شاید و رضایت را پیدا کنید.

برای بالا بردن کیفیت زندگی بهتر است منظم باشید. چیزهایی را پیش خود نگه دارید که با احساسات شما هماهنگ هستند . چیزهایی که به آنها علاقه دارید و نگه‌شان می‌دارید، بیان‌کننده‌ی شخصیت شما هستند. سعی کنید چیز‌هایی را نگه‌دارید که با روحیه‌ی شما هماهنگی دارند و از طرفی احساس خوبی به شما می‌دهند. حتما یک محل خاص برای نگه‌داشتن این چیزها داشته باشید؛ حتی اگر این محل خاص یک صندوقچه‌ی کوچک باشد.

نحوه تفکر شما در مورد کیفیت زندگی تان نسبت به حوادث، شرایط اقتصادی یا اتفاقاتی که برای شما رخ داده است، ارتباطی ندارد. کیفیت زندگی شما به معنایی مربوط می شود که برای این مسائل قائل شده اید. بیشتر اوقات شما از نقش ضمیر ناخودآگاه تان در معنابخشیدن به حوادث زندگی بی خبرید. زندگی شما برمبنای معنایی می گذرد که شما به آن داده اید. هر معنایی باعث داشتن احساسات منحصر به فردی می شود و کیفیت زندگی شما شامل جایی ست که به طور احساسی در آن زندگی می کنید.

زمانی که مردم عادات همیشگی و معنای زندگی شان را تغییر می دهند، محدودیتی در تغییر زندگی وجود نخواهدداشت. تغییر تمرکز در زندگی می تواند به معنای واقعی شیمی حیات او را ظرف چند دقیقه تغییر دهد. کنترل کیفیت زندگی را به دست بگیرید و همیشه به یاد داشته باشید که زندگی برابر است با احساسات و احساسات برابر است با زندگی . هوشیارانه و با ذهن باز انتخاب کنید. در هر حادثه ای معنایی قدرتمند پیدا کنید و بدین گونه ثروت موجود در عمیق ترین معنای زندگی در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

در مواقعی که لازم است، خیلی صریح «نه» بگویید .«نه گفتن» برای خیلی از افراد در واقع یک چالش بزرگ برای تقویت حس خودداری است. «نه» یک کلمه‌ی قدرتمند است که نباید از به‌کار بردن آن بترسید. فقط به خود یادآوری کنید که «نه گفتن»، نشان‌دهنده‌ی کنترل کامل شما روی خودتان‌ است. اگر الان از انجام کاری که نمی‌خواهید انجامش دهید خودداری کنید، می‌توانید در آینده کنترل بهتری روی خودتان داشته باشید. این کار اثرات منفی قبول تعهدات بیش از حد را از بین می‌برد و در نهایت شما حس خوبی نسبت به خودتان خواهید داشت.

وضعیت احساسی شما به طرز شدیدی اعمال شما را تحت تاثیر خود دارند. اگر عصبانی باشید، رفتار متفاوتی نسبت به وقتی دارید که احساس سرزندگی فراوان می کنید. اگر می خواهید به زندگی خود شکل دهید، سریع ترین راه این است که نقطه تمرکز خود را تغییر دهید و معنای زندگی خود را روی موضوع قدرتمندتری بنا بگذارید. دو فرد عصبانی به شیوه متفاوتی رفتار می کنند. برخی عقب نشینی می کنند و برخی جلو می روند. برخی از افراد عصبانیت شان را به شکل آرام تری ابراز می کنند. اما دیگران آن را بسیار بلند و با خشونت نشان می دهند. برخی دیگر نیز به دنبال موقعیتی می گردند تا پرخاشگری منفعلانه خود را نشان دهند تا دوباره دست پیش بگیرند یا حتی به همان میزارن انتقام بگیرند.

به دنبال الگوهایی باشید که دارند آن چه را که شما از زندگی می خواهید، تجربه می کنند. به شما قول می دهم آن هایی که مراودات دلنشینی دارند، نسبت به افرادی که همیشه مجادله و دعوا می کنند، روی مسائل کاملا متفاوتی تمرکز می کنند و معنای کاملا متفاوتی برای چالش های موجود در روابط دارند همین عمل باعث افزایش کیفیت زندگی فرد می شود. از افرادی که باعث فرسایش کیفیت زندگی شما می‌شوند، فاصله بگیرید . زمانی را به خودتان اختصاص بدهید .همه‌ی ما اختصاص‌دادن زمان مشخصی به خودمان را شوخی می‌گیریم و به آن اهمیت نمی‌دهیم. اما این زمان اختصاصی، واقعا چه‌جور چیزی است‌؟ این زمان، وقت مشخص برای فعالیت‌هایی است که با انجام آنها ما حس می‌کنیم بهترین کار را برای خودمان انجام داده‌ایم.

بردن تلفن همراه، تبلت و لپ‌تاپ به تختخواب ممنوع .خواب نامناسب و بی‌کیفیت، موضوع مهمی است و بیشتر مردم حتی متوجه آن نیستند؛ در نتیجه به میزان بهره‌وری‌شان که با داشتن خواب خوب به‌دست می‌آید، آسیب می‌زنند. نور آبی با طول موج کوتاه، نقش مهمی در تعیین خلق‌و‌خوی شما، سطح انرژی‌ و کیفیت خواب‌تان ایفا می‌کند. در هنگام صبح، نور خورشید حاوی شدت بالایی از این نور آبی است. شب‌ها، مغز شما انتظار مواجه‌شدن با نور آبی را ندارد و نسبت به آن بسیار حساس می‌شود. نور ابی توانایی بدن برای خوابیدن در شب و همین‌طور کیفیت خواب شما مختل می‌شود. همان‌طور که همه‌ی شما تجربه کرده‌اید، کم‌خوابی اثرات بدی دارد.

توجه کنید که همه چیز، همیشه آن‌طور که به ‌نظر میرسد نیست .شما حسرت داشتن زندگی کسی را می‌خورید، چون ظاهر زندگی‌اش به نظر شما بی‌نقص است؛ اما آن قسمت از زندگی‌اش که شما نمی‌بینید، ممکن است پر از مشکل باشد. خیلی از اوقات چیزهایی که به نظر عالی می‌رسند ممکن است حکم سراب را داشته باشند و البته برعکسش هم امکان‌پذیر است.

اهداف واقع بینانه خود که احتمال موفقیت در ان هست را دنبال کنید . اهداف بزرگ، ترسناک و جسورانه، می‌توانند فوق‌العاده الهام‌بخش باشند؛ البته تا زمانی که در راه رسیدن به آنها، شکست نخورید. چون همین که شکست بخورید، به جای الهام‌‌گرفتن از آن اهداف، با ناامیدی آنها را رها خواهید کرد.
advertising