روش های مبارزه با تنبلی در زندگی

سبک زندگیمهارت اجتماعی

- 97/08/28
روش های مبارزه با تنبلی در زندگی

با ورزش کردن بر تنبلی غلبه کنید


اگر خیلی تنبل باشید، این احتمال وجود دارد که تمایلی به ورزش کردن نیز نداشته باشید؛ اما اگر بدانید که بعد از 30 دقیقه دویدن یا انجام هر ورزش دیگر تا چه حد سرحال خواهید شد و احساس نشاط و سرزندگی خواهید کرد، شگفت‌زده خواهید شد. هرگز قدرت و تاثیر تمرینات ورزشی و جسمی را دست کم نگیرید پیاده روی کنید. هوای تازه به همراه تمرینات سبک به شما کمک خواهد کرد تا بر روی وظایف خود متمرکز بمانید و به اصطلاح موتور بدن خود را روشن کنید. بعد از مدتی می‌فهمید که پایبند ماندن به یک برنامه ورزشی چقدر آسان و لذت‌بخش است.

با انگیزه پیدا کردن در خود بر تنبلی غلبه کنید


هنگامی که انگیزه و هدف شما از انجام کاری مشخص نباشد، کارها و وظایف خود را به موقع انجام نخواهید داد و به اصطلاح امروز و فردا خواهید کرد. یکی از شایع‌ترین دلایل به تعویق انداختن کارها نداشتن انگیزه است. شاید برای رسیدن به هدفی بزرگ در تلاش هستید یا فقط می‌خواهید کاری جزیی انجام دهید فرقی نمی‌کند، اگر می‌خواهید به اهداف خود دست یابید بهتر است انگیزه خود را به صورت روشن و واضح تعریف کنید.برای اینکه همیشه انگیزه داشته باشید و با نهایت توان و تلاش در جهت رسیدن به خواسته‌های خود قدم بردارید، بر روی پاداش‌هایی که در پایان مسیر به آن‌ها خواهید رسید تمرکز کنید. به خاطر بسپارید تمرکز بر روی اهداف و نگه ‌داشتن آن‌ها در ذهن، اغلب قوی ‌ترین و کارآمد ترین انگیزه را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

با تمرکز بر روی یک کار بر تنبلی غلبه کنید


یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که اکثر ما انجام می‌دهیم این است که می‌خواهیم به‌صورت همزمان به دو یا چند هدف برسیم. زمانی که دو یا چند کار را با هم انجام می‌دهید نمی‌توانید بر روی هیچ کدام به درستی تمرکز کنید و همین باعث ناتمام گذاشتن آن‌ها، ناامیدی و در نهایت تنبلی و بی انگیزگی در شما می‌شود. تمرکز کردن بر روی کارها و انجام انها با برنامه می تواند در پیشرفت و رسیدن به هدف موثر باشد و باعث ایجاد انگیزه برای ادامه مسیر می شود.

با تقسیم کردن کارها و اهداف خود به بخش های کوچک تر بر تنبلی غلبه کنید


یکی از دلایلی که باعث می‌شود از وقت خود به خوبی استفاده نکنیم و انجام وظایف خود را به تعویق اندازیم، این است که فکر می‌کنیم کارهای‌مان بیش از حد سخت یا وقت‌گیر هستند. باید زود دست به کار شوید و کارها و اهداف بزرگ خود را به دو یا چند بخش کوچک‌تر تقسیم کنید؛ زیرا تکمیل بخش‌های کوچک آسان‌تر است. هنگامی که شما این مراحل را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذارید، به هدف نهایی نزدیک‌تر می‌شوید و احساس رضایت بیشتری خواهید کرد. کارهای بزرگ خسته کننده و سخت به نظر می‌رسند اما لازم نیست از آن‌ها بترسید. باید در فرصت مناسب هر بخش از کار را انجام دهید تا به مرحله پایانی برسید.

با تجسم انجام کارها در ذهن خود بر تنبلی غلبه کنید


قوه تجسم خود را تقویت کنید و تمرین کنید که خود را در حین انجام کارهای مختلف ببینید یا خود را در حین انجام کاری که باید تکمیل شود، تجسم کنید. تجسم به طرزی مثبت بر روی ذهن شما تاثیر می‌گذارد و شما را ترغیب به برداشتن اولین قدم و انجام کارها می‌کند. اگر بتوانید تجسم کنید که به اهداف خود رسیده‌اید و شادی و رضایت ناشی از آن را حس کنید، انگیزه لازم برای برخاستن و تلاش برای آینده را پیدا خواهید کرد.

با مشخص کردن زمان برای انجام کار بر تنبلی غلبه کنید


هیچ‌کس محدودیت‌های زمانی را دوست ندارد اما همین محدودیت‌های زمانی می‌توانند انگیزه شما را برای شروع افزایش دهند. همان‌طور که می‌دانید شروع کردن سخت‌ترین بخش هر کار یا فرآیند است، اما زمانی که شروع کنید، همه‌ چیز آسان‌تر خواهد شد. برای هر کدام از اهداف یا وظایف خود مهلتی خاص تعیین کنید و به آن پایبند باشید.با مشخص کردن زمان برای انجام هر کار مجبور می شوید که به هر نحوی ان کار را در زمان مشخص انجام دهید و به پایان برسانید.

با مثبت فکر کردن بر تنبلی غلبه کنید


با داشتن فکر مثبت و گفتن اینکه من می توانم و موفق می شوم به خود انرژی دهید و در برابر افکار منفی و پیش فرض‌های خود مقاومت کنید. حتی تصور نتوانستن را از خود دور کنید. ما بیشتر مواقع از طریق آزمون و خطا یاد می‌گیریم. اگر دید وسیع‌تری داشته باشید، می‌توانید از عهده کارهای بزرگ بربیاید. با این کار احتمال اینکه از هدف‌ خود دور نشوید و طی روز کارهایی انجام دهید که شما را به هدف نزدیک‌تر کند، بیشتر است. اقدام کنید و از نتیجه نترسید.

توجه و عمل کردن به این نکات به شما کمک می کند تنبلی خود را کنار بگذارید


به خاطر بسپارید که غلبه بر تنبلی اولین گام در جهت بهبود زندگی است.

بعد از اینکه یک کار را به طور کامل به اتمام رساندید، به عنوان پاداش به خود استراحت بدهید. استراحت با تنبلی تفاوت دارد.

این تصور را که برای انجام هر کار باید سریع پاداش بگیرید، از خود دور کنید. بلکه برای هر بارانجام ندادن کارجریمه‌ای برای خود قرار دهید.

برای موجه جلوه دادن تاخیر در انجام كار، دلایل گوناگون را برای دفاع از خود قرار ندهید.با خود رو راست باشید و قبول کنید که کم کاری کرده اید و برای جبران ان تلاش کنید.

دوستانی با برنامه، منضبط و فعال كه از جهات مختلف با آنها شبیه وهم سلیقه باشید، پیدا کنید.زیرا رفتار با انسان های پر کار و پر انرژی در رفتار شما هم تاثیر گذار است.

باید از توقعات خود كاهش داد وبه اندازه توان واستعداد وامكانات موجود از خود انتظار داشت .انتظار بیش از اندازه از خود داشتن باعث از بین رفتن شما می شود.

سعی کنید با موفقیت‌های کوچک‌ خود خوشحال شوید و آنها را ارزشمند بشمارید. تا امادگی لازم برای ادامه راه و رسیدن به موفقیت را داشته باشید.
advertising