چگونه ذهنی قوی داشته باشیم

سبک زندگیمهارت اجتماعی

- 97/08/13
چگونه ذهنی قوی داشته باشیمهمان‌طور که افراد با توان بدنی متولد نمی‌شوند، هیچ‌کس هم با با توان ذهنی شگفت‌انگیز متولد نمی‌شود بلکه توان ذهنی چیزی است که افراد با انتخاب خود و در الویت قراردادنش، به مرور زمان توسعه‌اش می‌دهند. افرادی که ذهن قوی دارند، برای پیشگیری از چیزهایی که مانع راه آنهاست، عادات درستی برای خود ایجاد می‌کنند که در قوی‌ترشدن به آنها کمک می‌کند. افرادی که ذهن قوی دارند قدردان بودن را تمرین می کنند. افرادی که ذهن قوی دارند بر بعد انتقاد کننده خود غلبه می کنند.

8 فعالیتی که ذهن شما را قوی می کند



از انرژی ذهن‌ خود هوشمندانه استفاده کنید


چیزهای غیرضروری و بی‌فایده زیادی در طول روز وجود دارند که حواس‌مان را پرت می‌کنند. افرادی که ذهن قوی دارند انتخاب می‌کنند که چگونه از زمان و انرژی‌شان به‌خوبی استفاده کنند. آنها برای چیزهایی تلاش می‌کنند که مهم‌ترین هستند و در رسیدن به اهدف‌شان، تعیین کننده‌اند.

برای افکار منفی خود چارچوب جدیدی تعیین کنید


همه افراد گاهی افکار منفی به سراغ‌شان می آید، اما آنهایی که ذهنی قدرتمند دارند اجازه نمی‌دهند این افکار جلوی پیشرفت‌شان را گرفته یا خسته و دلزده‌شان کند. درعوض، به عیب‌جویی‌های تلخ و تند و پیشگویی‌های بدبینانه‌شان با دیالوگی درونی و سازنده‌تر پاسخ می‌دهند. آنها با صحبت با خودشان به بهترین شکل با انگیزه باقی می‌مانند درست مثل یک دوست معتمد یا یک مربی دلسوز.

در جهت اهداف تعیین شده تلاش کنید


افرادی که ذهن قدرتمند دارند، اهداف فردی شفاف و حرفه‌ای تعیین می‌کنند تا به زندگی‌شان معنا و مقصود دهد. آنها با به یاد سپردن اهداف بلند مدت‌شان، زود به نتیجه رسیدن را فراموش می‌کنند. آنها موانع را به‌صورت چالش‌هایی می‌بینند نه موانعی در سر راه موفقیت‌شان.

در مورد پیشرفت‌ خود تفکر و بررسی کنید


این افراد، پیشرفت‌شان را در مسیر اهدافی که دارند هر روز بررسی می‌کنند. آنها زمانی را تعیین می‌کنند تا کیفیت کارشان را سنجیده و جاهایی را که نیاز به بهبود دارد با ریزبینی شناسایی می‌نمایند و خودشان را مسئول اشتباهات‌شان دانسته و پیوسته برای رشد بیشتر در تکاپو هستند.

ناراحتی را با در نظر داشتن هدفی بزرگ‌ تر تحمل کنید


بعضی‌ از افراد هرکاری برای دورماندن از هر نوع رنج و زحمتی انجام می‌دهند، اما بعضی دیگر هم هستند که درد و ناراحتی را به سادگی تحمل می‌کنند تا محکم و قوی بودن‌شان را بیازمایند. افرادی که از ذهن قوی برخوردارند رنج و زحمت را در ازای هدفی بزرگ‌تر و باارزش‌تر تحمل می‌نمایند.

سپاسگزاری را تمرین کنید


شما نمی‌توانید بهترین در نوع خودتان باشید اگر اصرار داشته باشید که لیاقت بیشتر از این را دارید. افرادی که ذهن قوی دارند آگاهند که هم اکنون تمام چیزهای مورد نیازشان را دارند. آنها فرصت و شانس خوب‌شان را تشخیص داده و برای تمام چیزهای

بین احساسات و منطق تعادل برقرار کنید


آنهایی که از نظر ذهنی قدرتمندند می‌دانند که احساسات‌شان نقش اساسی در فهم و ادراک‌ و رفتارشان دارد. آنها به راه‌هایی که احساسات‌شان می‌تواند روی قضاوت‌شان نفوذ داشته باشد توجه می‌کنند و با دقت میان احساس و منطق تعادل برقرار می‌کنند تا بتوانند بهترین تصمیمات ممکن را بگیرند.
advertising