چگونه در زندگی قوی و سرسخت باشیم

سبک زندگیمهارت اجتماعی

- 97/11/12
چگونه در زندگی قوی و سرسخت باشیمسرسخت و محکم حرف بزنید.یک فرد مستحکم و مقاوم باید این موضوع را در صدای خود نیز به دیگران نشان دهد. باید محکم حرف بزنید و درست به چشم های طرف مقابل نگاه کنید و او را تحت تاثیر خود قرار دهید. سعی کنید با صدایی صحبت کنید که همه را به خود جذب می کند. اعتماد و اطمینان را در صدای خود به دیگران نشان دهید.باید ذهن، بدن و روح خود را مستحکم و مقاوم سازید. در برخی از شرایط ممکن است بخواهید به سایر افراد کمک کنید پس باید فن مبارزه را یاد بگیرید. ببینید در ناحیه ای که زندگی می کنید چه فنون رزمی آموزش داده می شود. معمولا افراد برای ورزشکاران احترام زیادی قائل می شوند.

اگر می خواهید طرز فکر خود را تغییر دهید و خود را فرد سرسخت و مستحکمی سازید باید به موسیقی های مناسبی گوش دهید. موسیقی هایی را انتخاب کنید که باعث تقویت روحیه سرسخت و مقاوم شما می شود.با هدف، راه بروید. اگرچه این موضوع ممکن است در ابتدا احمقانه به نظر برسد اما باید به گونه ای راه بروید که اعتماد به نفستان در آن نمایان باشد. اینکار می تواند رابطه شما با افراد را تقوین کند. سینه خود را کمی جلو بدهید، گام های بلندتری بردارید و شانه ها را کمی به سمت عقب ببرید. سر را بالا نگه دارید. با سرعت ثابتی راه بروید.از افرادی که باعث ناراحتی و نا امیدی تان می شوند دوری کنید. بهتر است از اینگونه افراد دوری کنید. افکار و انرژی های منفی باعث می شود نتوانید به اهدافی که در سر دارید برسید.

سرسخت و مقاوم بودن ویژگی مثبتی است اما نباید کارهایی را انجام دهید که باعث آزار و اذیت دیگران می شود. سیگار کشیدن یا نوشیدن الکل ممکن است در ابتدا ظاهر سرسختی به شما بدهد اما در نهایت اسیب های جدی به جسم و روحتان وارد می کند. شما باید ذهن و روح سرسختی داشته باشید. پس بر روی افکار خود کار کنید و هر چیزی که باعث آسیب رساندن به شما و اطرافیانتان می شود را کنار بگذارید.

افرادی که ذهنیت سرسخت دارند می‌دانند که ذهن آنها تاثیر زیادی روی توانایی یا عدم توانایی آنها دارد. در واقع این نیروی ذهن شما است که تعیین کننده توانایی شماست. این صرفا یک سخن انگیزه بخش نیست بلکه یک حقیقت است. تحقیقاتی که صورت گرفته است نشان می‌دهد افرادی که دارای اعتماد به نفس بالا هستند، به خوبی می‌توانند خودشان را معرفی کنند. البته ما یک اعتماد به نفس کاذب داریم و یک اعتماد به نفس واقعی که این دو باهم فرق دارند.افرادی که دارای یک ذهنیت سرسخت هستند می‌توانند بر شک و تردیدهای خود غلبه کرده، برای دیگران انگیزه بخش باشند و به آنها در رسیدن به اهدافشان کمک می‌کنند.

افرادی که دارای ذهنیت سرسخت هستند انعطاف پذیر هستند و می‌توانند خودشان را با شرایط وفق دهند. آنها می‌دانند که ترس از مواجه شدن با تغییرات، تهدید بزرگی محسوب می‌شود برای موفقیت و خوشبختی آنها. این افراد، تغییراتی را که به ظاهر دیده نمی‌شوند حس کرده و به دنبال برنامه‌هایی برای مواجه شدن با تغییرات هستند.فقط تنها در صورتیکه تغییرات را بپذیرید می‌توانید نکات مثبت آنها را حس کنید. برای رویارویی با تغییرات، بایستی ذهن باز داشته باشید تا بتوانید از دل آنها فرصتهای خوبی بسازید. اما اگر سعی کنید تغییرات را نادیده بگیرید و طبق روشهای همیشگی عمل کنید شکست خواهید خورد.

افراد دارای ذهنیت سرسخت، شکستها را می‌پذیرند، چرا که می‌دانند جاده موفقیت با شکست‌هاست که سنگفرش شده است. هیچ فردی بدون شکست خوردن نمی‌تواند به موفقیت برسد. شرط لازم موفقیت، شکست است. بزرگترین موفقیت‌های غیرمنتظره وقتی به سراغ شما می‌آیند که حس می‌کنید در نهایت شکست و ناامیدی هستید، اگر بتوانید خارج از چارچوب‌های ذهنی رفته و دید بازتری داشته باشید، خواهید توانست در دل شکست‌ها، فرصت‌ها را پیدا کنید.

افرادی که ذهنیت سرسخت دارند می‌دانند که روی هر چه تمرکز کنند، بیشتر می‌شود. وقتی روی یک مشکل تمرکز کنید کاری که صورت می‌گیرد این است که کوهی از احساس یاًس و ناامیدی را بر شانه‌هایتان قرار می‌دهد. اما اگر روی راه حل‌های هر مشکلی تمرکز داشته باشید هم حال خودتان و هم شرایط را بهتر خواهید کرد و دارای نیروی مثبت و تاثیرگذاری خواهید بود. افرادی که دارای ذهنیت قوی هستند بین خودشان و مشکلات، تفاوت قائل می‌شوند. مشکلات را شخصی سازی نمی‌کنند و قادرند از آنها عبور کرده تا آینده را بسازند.

این افراد نسبت به دیگران قضاوت نمی‌کنند و از طریق پایین کشیدن دیگران، خودشان را بالا نمی‌برند. مقایسه کردن خود با دیگران باعث محدودیت در شما می‌شود و احساس حسادت باعث می‌شود نتوانید زندگی کنید. افرادی که ذهنیت قوی دارند زمانشان را بابت فکر کردن به دیگران و قضاوت کردنشان هدر نمی‌دهند. به جای حسادت کردن نسبت به موفقیت دیگران، با آنها در شادی‌شان سهیم شوید.
advertising