وظایف ساقدوش عروس در روز عروسی چیست

سبک زندگیازدواج

- 98/09/28
وظایف ساقدوش عروس در روز عروسی چیستدوستتان یا یکی از اقوام از شما خواسته است در جشن عروسی او ساقدوشش باشید؟ خب این خیلی عالی است و حتماً او شما را دوست دارد و دلش می خواهد در جشن عروسی در کنارش باشید. اما ممکن است درست ندانید که باید چه‌ کاری انجام دهید؟ چه وظیفه ای به شما محول شده است و شما چه چیزهایی را در مورد آن باید بدانید؟ این مطلب را بخوانید تا در خصوص یک ساقدوش خوب بودن شما را راهنمایی کنیم.

1. مسئولیت خود را بسنجید


در ابتدا به خود ببالید، شما به اندازه کافی دوست خوبی بوده اید که به عنوان ساقدوش عروس برگزیده شده اید. ساقدوش بودن برای یکی از اعضای خانواده یا بهترین دوست شما موضوع بسیار مهمی است. پس بدانید که این وظیفه شماست و شاید یکی از سخت ترین کارهایی باشد که تا به حال انجام داده اید.

2. در خدمت عروس باشید


حالا که به عنوان ساقدوش عروس انتخاب شده اید باید بیش از هر زمان دیگری در دسترس عروس قرار داشته باشید. باید تمام کارهای قبل از عروسی و قرارهایی که شاید هیچ احساسی به آن ها نداشته باشید را تنظیم کنید؛ شاید بسیاری از آنها برای شما اهمیتی نداشته باشند اما برای عروس بسیار با ارزش هستند.

3. چند قدم جلوتر حرکت کنید


شما باید در روز مراسم به عنوان مغز عروس عمل کنید. او فراموش می کند گیره ی سر اضافه به همراه داشته باشد چون تصور نمی کند موهایش باز شود، یا ممکن است فراموش کند قبل از پوشیدن لباس سخت و بلند عروسی از دستشویی استفاده کند. بهترین راه برای جلوگیری از هرج و مرج در عروسی این است که از همه چیز مقداری بیشتر تهیه کنید. با همراه داشتن چیزهای اضافه از مایحتاج هردوتان چند قدم جلوتر حرکت کنید. اگر برای خودتان لوسیون تهیه می کنید برای او نیز به همراه داشته باشید.

4. مسائل را شخصی نکنید


شما دوستان خوبی برای یکدیگر بوده اید و تاریخ مشترکی با یکدیگر ساخته اید؛ اما این احتمال وجود دارد که همه چیز عالی پیش نرود و کمی اشک هم در کار باشد. فقط به یاد داشته باشید که او مغرور یا خودخواه بودن او در آن شب از روی عمد نیست. او در حالت احساسی متلاطمی قرار دارد و شما کسی هستید که باید به او گوشزد کند که همه چیز مرتب است. مسائل را شخصی نکنید و به یاد داشته باشید که این مراسم چقدر برای او با ارزش است.

5. خوش بگذرانید


بهترین کاری که در روز عروسی می توانید برای دوست خود انجام دهید خوش گذرانی کردن است! حتی اگر همه چیز مطابق میل پیش نرفت، به خوش گذرانی تظاهر کنید. او را بخندانید، لبخند بزنید و ذهن او را از این حقیقت پاک کنید که گلبرگ کافی برای ریختن زیر پای او وجود ندارد. اگر او بفهمد شما خود را باخته اید به سرعت درهم خواهد شکست، پس قوی باشید.
وظایف ساقدوش عروس در روز عروسی چیست

چه کسانی را به عنوان ساقدوش انتخاب کنیم؟


در روز پرمشغله عروسی وجود ساقدوش برای عروس خانم‌ها نعمت بزرگی است که می‌تواند بار انجام بسیاری از کارها را به دوش بکشد و از فشار روی عروس خانم بکاهد. ساقدوش بسیاری از کارهایی را که عروس خانم نیاز دارد انجام می‌دهد. با توجه به اینکه تعداد گزینه‌های ساقدوشی برای عروس خانم‌ها زیاد است و از طرفی ساقدوشی وظیفه حساس و مهمی است، بسیاری از عروس خانم‌ها دغدغه انتخاب ساقدوش‌ها را دارند.

ساقدوش لزوما یک دخترخانم خوشگل برای تزیین و زیبایی کنار عروس خانم نیست. ساقدوش وظایفی را نیز بر عهده دارد و باید توانایی برنامه‌ریزی کردن، اجرا و کنترل امور را نیز باید داشته باشد. کسی که ملاحظات و اولویت‌های عروس خانم را در نظر می‌گیرد، جزییات امور را به خوبی می‌بیند و در وقت فشار کاری هل نمی‌شود.

به عبارت دیگر، توانایی‌های مدیریتی ساقدوش باید بالا باشد. زمانی که فشار کارها روی شما بالاست، او باید اعتماد به نفس کافی را داشته باشد تا بتواند شما را آرام کند و روحیه بدهد. از سویی او باید روابط عمومی خوبی داشته باشد و بتواند با مهمانان، مسئول تالار، آرایشگر عروس و ... کنار بیاید.

با همه این اوصاف، بهتر است بیشتر از آنکه بخواهید دل کسی را به دست بیاورید و صرفا برای آنکه او را خوشحال کنید، به عنوان ساقدوش انتخابش کنید، بهتر است فردی را که قابلیت‌های بالا را دارد انتخاب کنید. از این رو، رودربایستی را کنار بگذارید و تا حدی قاطع باشید. دوستان خیلی نزدیک و دختران فامیل، به شرطی که قابلیت‌های لازم را دارا باشند، گزینه‌های خوبی هستند.

تعداد ساقدوش ها چند تا باشد؟


تعداد ساقدوش‌ها به حجم کارهایتان بستگی دارد. اگر تعداد مهمانان عروسی زیاد است و برنامه‌های مفصلی برای انجام امور شخصی عروس در نظر گرفته‌اید، می‌توانید تا 5 ساقدوش را هم انتخاب کنید و به هر یک از آنها وظایفی تخصیص دهید. مثلا یکی از آنها همیشه همراه عروس باشد و وسایل شخصی او را به همراه داشته باشد، یکی به مهمانان رسیدگی کند، یکی با کترینگ در ارتباط باشد و به همین ترتیب، به هرکدام کاری را در یک زمینه خاص به آنها اختصاص دهید.

با آنها که به عنوان ساقدوش انتخاب نشدند چطور برخورد کنیم؟


سیاست داشتن در برخورد با افراد بسیار مهم است. ممکن است بعضی از دوستان یا اقوام همیشه این رویا را در ذهن خود پرورانده باشند که ساقدوش شما در عروسی شوند، اما بنا به مصلحت‌اندیشی شما این انتخاب صورت نگرفته باشد. در این شرایط بهتر است قبل از آنکه آنها را ناراحت و غمگین در روز عروسی خود ببینید، با آنها تماس بگیرید و دلایل خود را با سیاست‌های خاص خودتان توضیح دهید تا آرام شوند و شما را درک کنند. یادتان باشد که عروسی یک روز است و تمام می‌شود، ولی خاطره انسان‌ها در ذهن یکدیگر باقی می‌ماند. بهتر است تلاش کرد تا کسی از شما رنجیده نشود و خاطره خوبی برای همه باقی بماند.
advertising