آموزش درست کردن بوگیر کفش

سبک زندگیخانه داری

- 98/02/13
آموزش درست کردن بوگیر کفشعامل اصلی بوی بد پا باکتری ها می باشند. لذا برای جلوگیری و از بین بردن بوی بد پا ها و کفش ها، باید جلوی رشد و تکثیر این باکتری ها را بگیرید.
برای از بین بردن بوی پاها و کفش هایتان می توانید خودتان در خانه بو گیر کفش درست کنید.

نحوه درست کردن بوگیر کفش



مواد لازم برای درست کردن بوگیر کفش :


جوش شیرین یک چهارم فنجان
بکینگ پودر یک چهارم فنجان
نشاسته ذرت یک دوم فنجان
عصاره گل رز (لوازم قنادی تهیه شود) ۶ قطره

طرز درست کردن بوگیر کفش


مواد ذکر شده را با هم مخلوط کرده و در کفش به مقدار یک قاشق یا کمتر بریزید و پودر را جابه جا کنید تا به تمام نقاط کفش برسد. بهتر است یک شب این پودر در کفش بماند.

چای کیسه ای سیاه


چای سیاه دارای ماده ای به نام «تانن» است. این ماده می تواند در از بین بردن باکتری هایی که در کفش های تان تجمع پیدا کرده اند کمکرسان باشد. همچنین به از بین بردن بوی بد کفش نیز کمک می کند.
چای های کیسه ای را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه در داخل آب جوش قرار دهید. آنها را از داخل آب خارج کرده و اجازه دهید تا خشک شوند. سپس آنها را به مدت یک ساعت در داخل کفش تان قرار دهید. زمانی که آنها را از داخل کفش های تان خارج کردید، کفش ها را تمیز و مایع اضافه احتمالی داخل آن را نیز خارج کنید.

الکل


اندکی الکل را روی بخش ها کثیف و بو گرفته کفش خود بریزید. الکل نه تنها باعث از بین رفتن بوی بد کفش می شود بلکه سبب ضدعفونی کردن کفش های تان نیز می شود.

خوب است درمان های خانگی را بدانید


پاهایتان را برای مدتی در محلول ضدعفونی کننده خانگی غوطه ور کنید.
چه باورکنید و چه نکنید، پاهای شما قادرند در روز نیم لیتر عرق کنند. بعضی از این محلول ها به خشک ماندن پاها برای مدت طولانی کمک می کنند و بعضی دیگر محیط نامناسبی برای رشد باکتری ها ایجاد می کنند.

محلول سفید کننده یا وایتکس


۲ قاشق غذاخوری مایع سفید کننده را در ۴ لیتر آب حل کنید. به مدت یک هفته، هر روز پاها را برای ۵ تا ۱۰ دقیقه در این محلول غوطه ور کنید. اگر احساس کردید که این محلول پوست شما را خشک می کند، کمی روغن بچه به محلول اضافه کنید.

محلول آب و برگ چای


۵ قاشق مربا خوری برگ چای، یا ۵ عدد چای کیسه ای را به چند لیتر آب اضافه کنید و پا ها را به مدت ۳۰ دقیقه در آن غوطه ور کنید. اسید تانیک موجود در چای، پوست را خشک می کند
advertising