از چه روش هایی برای از بین بردن مورچه در خاک گلدان استفاده کنیم

سبک زندگیباغچه

- 98/09/07
از چه روش هایی برای از بین بردن مورچه در خاک گلدان استفاده کنیماگر چه مورچه‌ها مایه دردسر و مزاحمت هستند، اما در واقع به گیاهان گلدانی آسیب نمی‌رسانند. مورچه‌ها جذب عصاره شیرین ترشح شده از دیگر آفات موجود در خاک مانند شته‌ها و خستر آردپوش (آفت میوه) می‌شوند. مورچه‌های آتشین دوست دارند که لانه‌های خود را درون گیاهان گلدانی ساخته و در شاخ و برگ گیاهان پنهان شوند. در ادامه، چندین روش برای از بین بردن مورچه در خاک گلدان را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. ترکیب یک قاشق غذاخوری صابون نعناع با ۲ فنجان آب.


این ترکیب را بر روی شاخ و برگ گیاهان اسپری کنید.
از چه روش هایی برای از بین بردن مورچه در خاک گلدان استفاده کنیم

2. استفاده از حشره کش پرمترین در خاک.


حشره کش اولین راه برای از بین بردن مورچه در خاک گلدان است. تماس مورچه‌ها با پرمترین باعث فلج شدن دستگاه عصبی آن‌ها شده و در نتیجه از بین می‌روند. پرمترین به صورت‌های مختلف از جمله مایع غلیظ شده، گرده، پودر و اسپری در دسترس است. قبل از استفاده از پرمترین، دستورالعمل آن را با دقت بخوانید. اگر از این حشره کش به درستی استفاده نشود، ممکن است به انسان آسیب برساند.
- از مایع غلیظ شده حشره کش برای گیاهان گلدانی استفاده کنید.
- اگر ناخواسته در معرض اسپری پرمترین قرار گرفتید، سریع با پزشک تماس بگیرید.

3. استفاده از طعمه برای نابودی کلونی مورچه ها.


مورچه‌ها به سمت طعمه مورچه که حاوی شکر، روغن و پروتئین است، کشیده می‌شوند. مورچه‌های کارگر غذای سمی را وارد کلونی کرده و در نتیجه، به تدریج کلونی از بین خواهد رفت. این روش برای از بین بردن مورچه در خاک گلدان بسیار کارآمد خواهد بود.
- شما می‌توانید طعمه مورچه را به صورت چسب خریده و آن را مستقیما در گلدان استفاده کنید.
- شما همچنین می‌توانید از ایستگاه طعمه چند بار مصرف استفاده کنید. از آنجایی که این نوع تله قابل تعویض است، از آن می‌توان برای از بین بردن آلودگی‌های فراوان استفاده کرد. ایستگاه طعمه را با استفاده از حشره کش مورد نظر خود پر کنید. جعبه را نزدیک گیاه قرار دهید.
- طعمه‌ها از ایمن‌ترین نوع حشره کش‌ها هستند. با این حال، قبل از استفاده، همیشه برچسب آن‌ها را خوانده و اطمینان حاصل کنید که برای کودکان و حیوانات خانگی مضر نباشند. طعمه‌هایی بخرید که شامل یکی از مواد فعال زیر باشد: هیدرامتیلنون، فیپرونیل، اسید بوریک یا آیورمکتین.
- طعمه‌های حاوی سیفلوترین یا پرمترین نخرید. این حشره کش‌ها، مورچه‌های کارگر را قبل از رسیدن به کلونی از بین خواهند برد.

4. خاک سطحی را با خاک دیاتومه (DE) بپوشانید.


خاک دیاتومه نوعی حشره کش آلی و معدنی است. با استفاده از دستگاه گرد پاش، این ماده را در خاک گلدان بریزید. مورچه‌ها حدود ۳۰ دقیقه پس از تماس با خاک دیاتومه از بین خواهند رفت.
- اگر این محصول خیس و نم دار باشد، اثربخشی آن کمتر خواهد شد.
- این محصول را تنفس نکنید. در زمان استفاده حتما از ماسک استفاده کنید.
advertising