معرفی گل آمارانتوس

سبک زندگیباغچه

- 98/03/03
معرفی گل آمارانتوسآمارانتوس دارای گلهای بلند با برگهای ۳۰ سانتی متری است. جهت شکوفه دهی خوب نیاز به گرما و آفتاب دارد. گلهای با دوام و بزرگ بصورت خوشه های مستقیم یا آویزان به رنگ های زرشکی، قرمز لاکی و سایه هایی از سبز می باشند. متحمل خاک های فقیر نیز می باشند. مدت گلدهی آن طولانی است و از اواخر بهار تا پائیز گل می دهد. مشابه تاج خروس می توان از آن برای دسته گل خشک در طول زمستان استفاده کرد. اگر به صورت تک بوته و درون چمن کاشته شود، به دلیل داشتن برگ های رنگین منظره جالبی به وجود می آورد. جهت ایجاد پس زمینه یا یک نقطه بسیار جذاب و به عنوان گل بریده كاربرد دارد.

شرایط نگهداری گل آمارانتوس


نور


این گیاه در برابر گرما بسیار مقاوم است و بهتر است در محلی کاشت شود که نور آفتاب خوبی را دریافت نماید. بهترین محل برای کاشت این گیاه باغچه یا فضای باز است که نور مستقیم آفتاب را به خوبی دریافت نماید. از کاشت این گونه زیبا در محل‌هایی که سایه هستند اجتناب فرمائید.

دما:


این گیاه نسبت به دمای زیاد مقاوم است و دمای بالا را دوست دارد این گیاه در دمای پایین از بین میرود و تحمل سرما را ندارد کمترین دمایی که می‌تواند تحمل نماید دمای صفر درجه است.

آبیاری:


این گونه زیبا نسبت به کم آبی و خشکی مقاومت بالایی دارد و نیاز به آبیاری آن کم است لازم نیست هر روز آبدهی شود بهترین زمان برای آب دادن این گیاه یک روز درمیان است. در هنگام آبدهی دقت نمائید اب را بر روی برگ‌های گیاه ریخته نشود.

تکثیر:


از طریق کشت بذر تکثیر این گیاه انجام میشود بذرها را برای جلوگیری از یخ زدگی در هوای سرد در گلخانه یا داخل گلدان بکارید و بعد از اتمام فصل سرما به زمین اصلی منتقل نمائید. بذر این گونه گیاهی خود کشت است و بعد از فصل سرما مجدداً سبز می‌شود.
advertising