آشنایی با مهارت های ضروری برای موفقیت در هر کاری

سبک زندگیکار و تجارت

- 97/09/05
آشنایی با مهارت های ضروری برای موفقیت در هر کاریچگونه می توان به موفقیت دست یافت و راه رسیدن به موفقیت چیست؟ آیا با نگرش مثبت و یا قانون جذب موفقیت به دست می آید. البته که نگرش مثبت یک عامل مهم در موفقیت می باشد اما همه ی آن نیست. تمامی این عوامل می تواند انگیزه هایی برای انجام عمل و رسیدن به موفقیت باشند اما حقیقت این است که بدون عمل، کار چندانی از عهده ی این روش ها بر نمی آید.موفقیت یک تعریف ویژه و خاص دارد که آن نیازمند عمل است و هر عمل مهارت های ویژه و خاصی را نیز طلب می کند.

فهرستی که ارائه می شود برای هر کسی لازم است تا در هرحوزه ای پیشرفت نماید. این مهارت ها به صورت کلی بوده و برای همه رشته ها و حوزه ها کاربرد دارد و از مهارت های تخصصی کاملا جدا می باشد. مهارت های فوق در هر جایگاهی به کار می آید و آموزش آن ها لازم است.

نگارش خوب داشتن، مهارتی است که شانس شما را برای ترقی شغلی، جذب مشتریان مهم‌تر و تأمین مالی کسب ‌و‌کارتان بیش‌تر خواهد کرد. نویسندگانی که در نوشتن استعداد بالایی دارند می توانند ایده ها و محصولات خود را بهتر معرفی و به فروش برسانند.در نوشتن تنها دستور زبان مطرح نیست بلکه برای یک نویسنده خوب شدن می بایست توانایی سازمان دهی ایده ها در شخص پرورش پیدا کند. سپس نویسنده بتواند این ایده ها را به جملات منسجم و تاثیرگذار تبدیل نماید.

یکی دیگر از مهارت های مهم که کسب آن برای هرکسی در زندگی لازم است مهارت سخنرانی و داشتن فن بیان قوی می باشد. فن بیان و سخنرانی محکم و متقاعد کننده نمودن، خواه در مقابل یک نفر باشد و خواه در مقابل هزاران نفر، جزو مهارت هایی است که با تمرین کردن می توان در آن تسلط پیدا نمود.

هر شخص می بایست توانایی ارزیابی اطلاعات و جداسازی اطلاعان بی ارزش از اطلاعات ارزشمند را داشته باشد و بتواند معنای آن ها را درک نماید. داشتن یک تفکر تحلیلی قوی برای تحلیل این اطلاعات و درک ارتباط آن ها با دیگر موضوعات مختلف نیز برای هر شخص اهمیتی حیاتی دارد.

حتی در حوزه فعالیت های حرفه ای شخص، احتمال اینکه ندانسته ها از دانسته ها بیشتر باشد، زیاد تر است. به همین دلیل لازم نیست که از هرموضوعی اطلاع داشته باشید اما باید قادر باشید که به اطلاعاتی که مورد نیاز شماست دست پیدا کنید. این مهارت به سادگی و با استفاده موثر از اینترنت، کتابخانه ها و مطالعه قابل کسب شدن می باشد.

توانایی مدیریت خود. برای حرکت در مسیر ترقی و پیشرفت لازم است که عادت های مفیدی را در خود پرورش دهید و در مهارت هایی که در این مسیر لازم است مانند سازماندهی و نظم بهره کافی را برده باشید. به مجموعه تمامی این عادات و رفتار ها خود مدیریتی و یا خود کنترلی گفته می شود و آینده هر کسب و کاری در دست گروه ها و اشخاصی است که خود مدیریتی دارند.

داشتن و تقویت اعتماد به نفس


افراد موفق برای تقویت اعتماد به نفس تلاش می کنند چون می دانند برایشان سودمند است. بهبود زبان بدن و تقویت ارتباطات اجتماعی به افراد کمک می کند احترام دیگران کسب کنند و کلامشان را اثر گذار تر کنند.

توانایی برقراری ارتباطی قوی


به هر حرفه ای که مشغول باشید یک بخش ضروری از موفقیت برقراری ارتباط با دیگران است. از به اشتراک گذاری اطلاعات با مشتریان گرفته تا همکاری با همکاران، افراد موفق با همواره ارتباطات اثر گذار برقرار می کنند. اگر شما در برقراری ارتباط با دیگران با مشکل روبرو هستید راه های مختلف ارتباط را امتحان کنید و روشی را که برای شما بهتر جواب می دهد را انتخاب کنید.ایجاد ارتباط با دیگران علاوه بر اینکه در جذب مشتریان جدید موثر است و در کاریابی نیز به کار می آید، می تواند در این دوره که ایده ها و ابتکار ها حاکم هستند بسیار موثر واقع شود.ایجاد ارتباط با دیگران و تعامل با آن ها علاوه بر اینکه سبب نوآوری می شوند و خلاقیت را بیشتر می کنند، می توانند تحقق ایده های جدید را تسهیل نمایند.

مهارت داشتن قدرت تصمیم ‌گیری


تصمیم گیری به عنوان رابط و پلی است که می تواند اطلاعات را به عمل متصل سازد.همانطور که نداشتن توانایی تفکر انتقادی خطرناک است، داشتن یک ذهن بسیار تحلیلی و تحلیل بیش از اندازه هم آسیب زا و مخرب است. در واقع توانایی تشخیص و شناخت زمان مناسب برای وارد عمل شدن و همچنین واکنش سریع و موثر دقیقا جزو همان مواردی است که افراد خیال پرداز را از افراد اهل عمل متمایز می کند.

توانایی داشتن تمرکز کردن


تمرکز در رسیدن به اهداف بلند مدت به افراد موفق کمک می کند و باعث می شود در مسیر زندگی و حرکت به سمت آینده از راه اصلی دور نشوند.

آشنایی و یادگیری ریاضیات


برا حصول این قابلیت ابدا لازم نیست که ریاضیات پیشرفته را فرا بگیرید و انتگرال چند گانه را محاسبه کنید تا موفق باشید! بلکه تنها لازم است بتوانید به صورت ذهنی و سریع محاسبات ریاضی را انجام دهید و توانایی انجام برآوردهای دقیقی از آمار و احتمالات داشته باشید. این کار می تواند توانایی شما را نسبت به دیگران بسیار بالاتر ببرد و کمک می کند تا بتوانید داده ها را بهتر و سریع تر تحلیل نمایید و تصمیمات منطقی تر و بهتری بر مبنای آنها اتخاذ نمایید.

توانایی انجام کار گروهی


توانایی کار گروهی در بسیاری از مشاغل مفید و در زندگی روزمره ضروری است. از کار کردن روی یک پروژه با همکاران گرفته تا زندگی شخصی با اعضای خانواده توانایی کار گروهی به افراد موفق کمک می کند عملکرد بهتری داشته باشند. اگر یکی از اعضای تیم توانایی کار گروهی نداشته باشد کل پروژه را دچار مشکل می کند.

داشتن هوش هیجانی بالا


هوش هیجانی نقش مهمی در موفقیت بازی می کند که شامل ارتباط، شناخت و نحوه همدردی با دیگران است. این توانایی در شغل هایی با ماهیت کار تیمی و شبکه ای اهمیت بیشتری دارد. هوش هیجانی به افراد کمک می کند مشتری دائم جذب کنند، به خوبی با همکاران خود ارتباط برقرار کنند. یک راه خوب افزایش هوش اجتماعی قرار دادن خود به جای دیگران است.

آشنایی با حسابداری مقدماتی


یکی دیگر از ویژگی هایی که برای جوامع امروزی بسیار مورد لزوم و مورد توجه می باشد، مسائل مالی و بالاخص پول است. بدون پول حتی نمی توانید لحظه ای در این دنیا زنده بمانید. و حتی نخواهید توانست به فعالیت ها و تفریحات مورد نظر خودتان بپردازید. برای نمونه هنگامی که شما بر روی پروژه ای کار می کنید و یا می خواهید ارزش عملی را با توجه به زمان، پول و انرژی مورد نیاز آن بسنجید، حسابداری به کمک شما می آید و بسیار مفید واقع می شود.

توانایی های نظم دهی به کار و زندگی خود


نظم دهی یک توانایی بسیار مهم برای افراد موفق است که به آن ها کمک می کند مسئولیت های خود را مدیریت کنند و قابل اعتماد به نظر برسند. این توانایی تنها به معنی سر وقت در جلسات حاضر شدن نیست بلکه توانایی های نظم دهی به شما کمک می کنند وظایف خود را اولویت بندی کنید و برای مشکلات خود راه حل های موثر بیابید و بدون آن ها ممکن است نتوانید کارهای خود را به بهترین شکل انجام دهید.

توانایی انجام مذاکره موثر


افراد موفق چون دارای اعتماد به نفس بالا هستند و توانایی متقاعد کردن دیگران را دارند، به خوبی با دیگران مذاکره می کنند. این توانایی هم در کار و هم در زندگی شخصی استفاده زیادی دارد و می تواند زندگی روزمره را دلپذیر و سودمند کند. در محیط کار توانایی مذاکره قوی به معنی ارتقای شغلی، درآمد بیشتر و جذب مشتریان جدید.

توانایی برقراری تعادل در زندگی


تعادل در زندگی به افراد موفق کمک می کند دید بهتری داشته باشند و از سلامتی بیشتری برخوردار شوند. توانایی انجام کارهای مختلف با رعایت اعتدال باعث کاهش استرس و موفقیت می شود. تعادل به افراد کمک می کند بدانند در زندگی شخصی و کاری چه چیزی آن ها را خوشحال می کند تا از آن برای موفقیت خود استفاده کنند.

توانایی جستجوی اطلاعات و آنالیز


شاید مهم ترین توانایی این لیست، مهارت جستجوی اطلاعات، آنالیز آن و تشخیص الگوهای مفید برای بهبود کار باشد. این توانایی به افراد موفق کمک می کند شرایط فعلی خود را تحلیل کرده و بهبود دهند.
advertising