چطور بهره وری خود را بالا ببریم

سبک زندگیکار و تجارت

- 98/05/25
چطور بهره وری خود را بالا ببریمبا گذشت زمان ظرفیت بهتر شدن بیش تر می شود نوآوری های جدید ظهور می کند افرادی مشتاق تر و بیدارتر از شما وارد بازار می شوند و شرایط خارجی همه چیز را در اطراف شما تغییر می دهند آن چه دیروز کارایی داشت امروز دیگر کارایی ندارد. ورزش های حرفه ای یک مثال بارز این موضوع است. به نظر می رسد رکورد های جدید جهانی در چند قدمی ما قرار دارند اگر می خواهید موفق شوید و سطح موفقیتتان را در دراز مدت حفظ کنید شما نباید از سطح مهارت فعلی خودتان در یک حوزه خاص رضایت داشته باشید. شما باید برای رشد- بهبود و توسعه مداوم خود راهی پیدا کنید.

خبر خوب این است که استراتژی هایی وجود دارد که شما می توانید آن ها را به کار گیرید تا به شما کمک کند عملکردتان را بهبود بخشید و به سطح برتر دست یابید این استراتژی ها پشتوانه علمی دارند این شیوه ها نتیجه تحقیق پروفسور جامعه شناس دنیل چمبلیس است. او چندین سال در مورد ورزش کاران مطالعه کرده است تا کشف کند چه عاملی شناگران (راه یافته به) المپیک را از بقیه افراد که زمانی مشابه را به آموزش و رقابت جویی اختصاص می دهند متمایز می کند او سه مورد را توصیه می کند.

1. بر روی شیوه کار تمرکز کنید


در ماندینیتی آو اکسلس جایی که چمبلیس یافته های خود را چاپ می کند اشاره می کند عاملی کلیدی که افراد معمولی را عالی جدا می کند نحوه انجام دادن فعالیت های مشابه است افراد موفق کار متفاوتی انجام نمی دهند بلکه همان کار های عادی و روزانه را همچون بقیه اما با شیوه ای متفاوت انجام می دهند.

با یادگیری این اصول بطور مداوم حس برتر به یک عادت تبدیل می شود. برای شروع قسمت کوچکی از کارتان را بهبود بخشید. وقتی این مهارت را یاد گرفتید مهارت های کوچک مشابهی را انتخاب کنید و تمرین کنید.

فرض کنیم هدفتان این است که یک سخنران خوب شوید. در قدم اول باید سخنرانی خود را به گونه ای جذاب آغاز کنید. پس از آن که به نقطه مورد رضایت خود رسیدید باید به طور موثر از مهارت تقسیم نگاه استفاده کنید که این مهارت در نتیجه کار کردن بر روی توانایی داستان گویی و… ایجاد می شود.

2. انگیزه های واقعی را انتخاب کنید


دلیل بسیاری از مردم برای انجام دادن کارهای خاص نتیجه بزرگ آن است آن نتیجه ممکن است برنده شدن یک جایزه – جذب یک مشتری مهم – گرفتن ترفیع یا برای مثال در کار چمبلیس پیروزی در المپیک باشد. اما افراد ممتاز با انگیزه های کوچک نیز انرژی می گیرند وقتی شما کارهایی را دراز مدت انجام می دهید تا به جایگاهی برتر دست پیدا کنید.

گاهی مدت زمان دستیابی به قله موفقیت نسبتا طولانی می شود بنابراین شما باید انگیزه خود را حفظ کنید تا بتوانید کارتان را به طور روزانه ادامه دهید با این روش شما در انجام کارهای کوچک نیز انگیزه پیدا می کنید این روش حس مسئولیت شناسی شما را تقویت می کند تا کار در لحظات حساس نیز پیگیری کنید. چمبلیس اشاره می کند شناگران تمرین می کنند تا از عملکرد خود راضی تر باشند – تا مربی خود را تحت تاثیر قرار دهند.

گاهی اوقات افرادی با تجربه بیش تر و با دیدگاهی کامل تر نسبت به آینده به رقابتی ورزشی اشاره می کنند که چندین ماه با جایگاه کنونی آن ها فاصله دارد حتی در زمینه هدف های بلند مدت نیز وجود مشوق هایی به طور روزانه لازم است. پاداش های معمول اجتمای ضروری است این انگیزه های کوچک می تواند احساس شادمانی ای باشد که شما پس از تکمیل یک تمرین – انتشار یک مقاله جدید – یا ارتباط با یک مشتری ایده آل به طور روزانه تجربه می کنید. این حتی می تواند نتیجه احساس شادی ای باشد که در حین انجام دادن کارتان به آن دست می یایبد. چیزهای به ظاهر کوچک روحیه شما را تقویت می کند و اشتیاق تان را حفظ می کند. مخصوصا وقتی دستاوردهای بزرگ دوراز دسترس و زمان دستیابی به آن ها نیز طولانی است.

3. روال عادی کار خود را حفظ کنید


شما به سختی کار می کنید تا موقعیت های بزرگ را بدست آورید. اگر در اثر سهل انگاری نتوانید از این موقعیت ها به نفع خود استفاده کنید این فرصت را از دست داده اید. این به این معناست که شما باید هر کاری را به شیوه ای مشابه تکمیل کنید. با این روش صرفنظر از شرایط می توانید نتایج را پیش بینی کنید. ابن بدان معناست که ارائه یک سخنرانی در مقابل ده هزار نفر یا یک جمع تفاوتی ندارد. این به شما کمک می کند تا تلاش های خود را بر روی اجرای درست روش هایی که در مدت تمرین کردن خود یاد گرفته اید متمرکز کنید . این شیوه به شما کمک می کند تا بهترین نتایج ممکن را کسب کنید.

چمبلیس اشاره می کند : افراد پیروز شکست را نمی پذیرند. در صورتی که با چالشی بزرگ یا موقعیتی بسیار غیر معمول از قبیل بازی های المپیک مواجه شوند ورزشکار موفق آن موقعیت را بعنوان موقعیتی عادی و قابل کنترل برای خود تصور می کند. ( آن نیز مثل گذشته یک مسابقه شنا است. این عبارت گاهی اوقات توسط شناگران ماهر رویداد های مهم از قبیل بازی های امپیک مطرح می شود) و هر کاری لازم است را انجام می دهد تا آن رویداد را مدیریت کند. استاندارد های رایج از قبیل بالا بردن روحیه – تصویر سازی ذهنی مسابقه و.. راه هایی هستند برای تغییر عادت های روزمره در موقعیت جدید به منظور عادی سازی شرایط تا حد ممکن.

وقتی ذهنتان را مدیریت می کنید تا بر روی چیزی تمرکز کند که برای موفقیت آمیز کار فعلی خود به آن نیاز دارید شما هر گونه حالت اضطراب و نگرانی را کاهش می دهید. ( این حالت می تواند شما را از مسیر اصلی منحرف کند.)

زمان آن فرا رسیده تا در سطحی بالا تر کار و فعالیت کنید . مسئله این نیست که چقدر استعداد دارید یا حتی به سطحی از موفقیت که در گذشته دست یافته اید نیز ارتباطی ندارد . در دنیای امروز بهبود وضعیت زندگیتان یک ضرورت است بنابراین با دنبال کردن روش های تثبیت شده علمی بالا فعالیت های خود را بطور پیوسته افزایش دهید. شما می توانید فعالیت خود را به بهترین نحو انجام دهید . شما می توانید دستاورد های بزرگی را در آینده تجربه کنید. آن موفقیت پاداش و نتیجه تلاش آگاهانه شماست.
advertising