خواص و فواید روغن مار

پزشکی و سلامتطب سنتی

- 98/09/15
خواص و فواید روغن مارروغن مار یکی از روغن های گران قیمت جهان است که به صورت مستقیم از خود مار گرفته می شود، این روغن تاثیرات مثبت زیادی برای سلامت دارد. خواص روغن مار در صورت طبیعی بودن و خالص بودن آن صدها برابر می شود. روغن مار اغلب از مارماهی گرفته می شود که دارای مزایای زیادی برای سلامت انسان است.

اگر روغن مار طبیعی باشد می توانید به صورت موضعی از آن برای درمان انواع بیماری بهره ببرید. این روغن در دنیای پزشکی بسیار پراستفاده است. شاید پیدا کردن اصل روغن کار آسانی نباشد، زیرا گونه های تقلبی زیادی از این روغن وجود دارد که با قیمت های بالا در اختیار مردم قرار می گیرد. هر چه مار از سم کشنده تری برخوردار باشد به همان مقدار روغن آن بسیار مرغوب تر خواهد بود. این روغن معمولا از مارهای با جثه بزرگ گرفته می شود و این روغن در انتهای دم مار قرار گرفته است و وقتی که مار را می کشند پوست آن را جدا می کنند و آن را حرارت می دهند تا روغن مار بدست آید.

خواص روغن مار برای خانم های باردار


- این روغن باعث از بین رفتن ترک های پوستی روی شکم خانم های باردار می شود.
- این روغن می تواند لک های ناشی از بارداری را که روی صورت ایجاد می شوند را از بین ببرد.
- می تواند باعث کاهش فشار خون بالا در خانم های بارداری شود که دچار افزایش فشار خون شده اند.
- این روغن حالت تهوع را در بارداری از بین می برد.
- این روغن می تواند به رشد جنین کمک کند و باعث سلامت آن شود.

خواص روغن مار برای درمان کمر درد


افرادی که دچار کمردرد هستند می توانند با خیال راحت از این روغن استفاده کنند. وقتی که دچار کمردرد هستید کمی از این روغن را روی کمرتان بریزید و خوب آن را ماساز بدهید، شما می توانید در کنار استفاده از این روغن برای بهبود سریع تر از ورزش های مناسب استفاده کنید.

خواص روغن مار برای مفید برای سلامت قلب و عروق


یکی از ترکیبات مهم و فعال برای قلب و عروق امگا ۳ است، وجود سرشار این ماده در بدن کمک زیادی به کمتر شدن تجمع پلاکت ها در رگ ها و عروق می شوند، که این موضوع باعث کاهش مشکلات قلبی و تقویت قلب خواهد شد.

خواص روغن مار برای تسکین درد آرتریت


از خواص روغن مار به دلیل دارا بودن خواص ضد التهابی برای درمان این مشکل استفاده می شود، علاوه بر این روغن مار به دلیل سرشار بودن از امگا۳ بر روی مشکلاتی از قبیل پوکی استخوان تاثیر فراوانی دارد.
خواص و فواید روغن مار

خواص روغن مار برای تقویت سیستم ایمنی


روغن مار به دلیل داشتن خواص بی شمار از جمله ضد باکتری و ضد ویروس بودن برای بدن به عنوان یک سپر ایمنی عمل می کند و بدن را در مقابل ابتلا به هر گونه بیماری مقاوم و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

خواص روغن مار برای کاهش التهابات بدن


استفاده موضعی از این روغن همانند یک مرهم برای بدن عمل می کند و مشکلاتی که ناشی از التهاب بدن می شود مانند نقرس، درد مفاصل و ..را به سرعت بهبود و التهاب ها را تسکین می بخشد.

خواص روغن مار برای بهبود عملکرد باز شناختی


روغن مار با دارا بودن ماده ای به نام ایکوساپنتانوییک اسید، قابلیت آن را دارد تا بر روی فرایند های شناختی تاثیر بگذارد و همچنین بیماری هایی که باعث تخریب اعصاب و اختلالات عصبی می شود را بهبود می بخشد، از جمله این بیماری ها آلزایمر، دمانس، اسکیزو و افسردگی است.

خواص روغن مار برای بهبود درد


از دیگر خواص روغن مار تسکین سریع انواع درد می باشد، با استفاده موضعی از این روغن در محل مورد نظر که دچار درد فراوانی است به سرعت تاثیر بهبودی خود را می گذارد و درد را از بین می برد.

خواص روغن مار برای بهبود خلق و خو


همانطور که در بالا ذکر کردیم از خواص روغن مار ضد التهاب بودن آن است، زمانی که این روغن اثر خود را می گذارد عضلات آرام و نرم می شوند که این باعث برقراری تعادل بین هورمون ها شده که در نتیجه فرد آرامش را به ارمغان می آورد، که داشتن آرامش منجر به بهتر شدن خلق و خو می کند کافیست مقداری از این روغن را روی قسمت شقیقه ها و قفسه سینه خود به صورت موضعی ماساژ دهید.

خواص روغن مار برای داشتن موهای سالم


یکی از مهمترین خواص روغن مار این است که باعث داشتن موهای سالم و زیبا می شود. این روغن می تواند مواد مغذی پوست و موی سر را تامین کند و باعث تقویت فولیکول های مو شود و همچنین اگر شوره سر و مشکلاتی از این قبیل دارید می توانید از روغن مار استفاده کنید.

خواص روغن مار برای مرطوب کننده مو


از آنجایی که راز داشتن موهایی زیبا و با طراوت حفظ رطوبت مو است روغن مار در این زمینه بسیار کار آمد است، زمانی که مو به حد کافی از رطوبت برخوردار نباشد باعث می شود مو نازک، خشک و شکننده شود به همین دلیل استفاده از خواص روغن مار رطوبت را به موهایتان باز می گرداند.

خواص روغن مار برای مانع از شکستن مو


همانگونه که در بالا گفتیم یکی از عواملی که منجر به شکنندگی مو می شود خشک شدن بیش از حد مو است. که در مرحله اول برای جلوگیری از شکنندگی موها باید رطوبت مورد نیاز مو را فراهم کرد، و از کارهایی از قبیل رنگ زدن بیش از حد مو استفاده از مواد شیمیایی و … خودداری کنید. ماساژ مو با روغن مار به درمان این مشکل کمک زیادی می کند.

خواص روغن مار برای کمک به درخشان شدن موها


یکی از ویژگی های موهای سالم درخشان بودن آن است، روغن مار این خاصیت را دارد تا موهای کدر را جلا ببخشد که استفاده مداوم از آن باعث می شود تا مو ها درخشندگی خود را حفظ کنند.

خواص روغن مار برای کمک به سلامت پوست سر


روغن مار علاوه بر اینکه بر روی تارهای مو تاثیر دارد بر روی پوست سر هم تاثیر می گذارد، زمانی که پوست سر ما سالم باشد قطعا دارای موهایی زیبا خواهیم بود، شما می توانید برای تقویت پوست سر خود کمی از روغن مار را در کف سرتان بریزید و به خوبی ماساژ دهید.

خواص روغن مار برای مانع از گره خوردن موها


کسانی دارای موهای وز و یا فرفری هستند بیشتر دچار درهم تنیدگی مو می شوند، استفاده از این روغن باعث می شود روی تار مو پوشش ایجاد شود که باعث نرم شدن تار مو می شود. زمانی که شما از این روغن برای موهای خود استفاده می کنید موهای شما از تابش مستقیم نور خورشید در امان خواهد بود و از وز شدن موهایتان هم جلوگیری خواهد کرد.

خواص روغن مار برای کمک به رشد مو


استفاده از روغن مار از ریزش مو جلوگیری می کند، متوقف شدن ریزش مو یعنی رشد بیشتر و بهتر مو، زمانی که از این روغن استفاده می کنید پیاز مو تحریک می شود که در نهایت منجر به رویش مجدد مو خواهد شد.

خواص روغن مار برای تقویت مژه و ابرو


استفاده هر شب ار روغن مار برای تقویت و پر پشت کردن مژه ها بسیار تاثیر گذار است فقط کافیست قبل از خواب مقدار کمی از این روغن را روی مژه و ابرو هایتان بمالید و شاهد تاثیر گذاری آن باشید.
این روغن تاثیر زیادی هم در رشد ریش و سیبیل آقایان دارد.

خواص روغن مار برای مراقبت از پوست


یکی دیگر از خواص روغن مار کمک به داشتن پوستی زیبا و بی نقص است، از آنجایی که داشتن پوستی سالم از بزرگ ترین دغدغه های بانوان است می توانند به جای استفاده از مواد شیمیایی از این روغن برای داشتن پوستی سالم استفاده کنند.

خواص روغن مار برای کمک به درمان سوختگی پوست


یکی از بدترین مشکلاتی که می تواند برای پوست به وجود بیاید سوختگی است. روغن مار می تواند کمک زیادی به درمان این سوختگی ها بکند. این روغن علاوه بر تسکین درد ناشی از سوختگی کمک زیادی به روند بهبود آن می کند، به نوعی این روغن به بازسازی سلول های جدید کمک می کند.

خواص روغن مار برای درمان اگزما


این روغن برای درمان مشکلات پوستی و التهابی بسیار مفید است و می تواند مشکل پوستی اگزما را به راحتی درمان کند.

خواص روغن مار برای کمک به درمان پسوریازیس


پسوریازیس مشکلی است که بسیاری از مردم از آن رنج می برند. مطالعاتی که بر روی این روغن انجام شده نشان داده که روغن مار تاثیر فراوانی در درمان مشکلات پوستی دارد.
advertising