روش هایی ساده برای مراقبت از پوست

پزشکی و سلامتپوست و مو

- 97/08/19
روش هایی ساده برای مراقبت از پوستمراقبت از پوست دغدغه‌ی افراد مختلف به خصوص خانم‌ها و البته بسیاری از آقایان است. هیچ‌کس دوست ندارد یک روز صبح از خواب بیدار شود، به خودش در آینه نگاه کند و ببیند چند چروک تازه به چروک‌ها یا خطوط صورتش اضافه شده است. افراد معمولا دوست ندارند سن‌شان را به یاد بیاورند. اولین چیزی که آنها را می‌ترساند فکر کردن به پیری صورت‌ است چه برسد به اینکه قبل از رسیدن به سنین میانسالی ببینند صورت‌شان از سن واقعی‌شان مسن‌تر به نظر می‌رسد. پس همه‌ی ما به نوعی علاقه‌مند هستیم به هر وسیله‌ای که شده روند پیری پوست‌ را به تعویق بیاندازیم. از طرفی حتی زمانی‌ که جوان‌تر هستیم نیز دوست داریم پوست‌مان شاداب باشد و زیباتر دیده شویم. پس سعی می‌کنیم از انواع و اقسام روش‌ها، محصولات مراقبت از پوست و انواع ویتامین‌های خوراکی کمک بگیریم.
پس از آنجایی‌که داشتن پوستی شاداب و سالم برای همه‌ی ما مهم است در این نوشته همراه شما هستیم تا نکاتی در مورد مراقبت از پوست بیاموزیم.

هرگز با آرایش نخوابید


استفاده از آرایش در رختخواب یکی از رایج ترین مواردی است که باعث ایجاد پف و سیاهی زیر چشم می شود. مواد شیمیایی موجود در آرایش میتواند شبها پوست شما را تحریک کند. شستن صورت خود قبل از رفتن به خواب بخش مهمی از بهداشت خوب صورت است.اطمینان حاصل کنید که قبل از خواب هر گونه آرایشی را بشویید. ریمل مژه و ابرو می تواند یک شبه پودر شود و حلقه های تیره زیر چشمی ایجاد کند. با استفاده از یک پاک کننده آرایشی چشم آرام چشمتان را پاک کنید، سپس صورت خود را با آب چند بار بریزید و با یک حوله نرم خشک کنید. شستشوی زیاد می تواند پوست را در اطراف چشم شل کند.

هر شب صورت خود را مرطوب کنید


اطمینان حاصل کنید که چهره شما، و به ویژه در ناحیه چشم شما، رطوبت کافی داشته باشد تا پوست را حفظ و تقویت کند. هر شب قبل از خواب، از لوسیون مرطوب کننده دور چشم یا روغن استفاده کنید.

استفاده از کرم ضدآفتاب برای جلوگیری از پیری پوست


اشعه خورشید می تواند پوست را شکننده کند. اطمینان حاصل کنید که هر روز، حتی در زمستان، پوست خود را محافظت می کنید.

عادت های غذایی خود را تغییر دهید.


شام سالم بخورید و فست فود نخورید عادت روزانه خوردن نمک و نوشیدن الکل، می تواند اثر طولانی مدت پوست شما داشته باشد. تغییرات زیر را امتحان کنید:
مقدار نمک را که در آشپزی روزمره استفاده می کنید را کاهش دهید.سعی کنید مصرف نمک را به نصف برسانید. از نتیجه آن شگفت زده خواهید شد. سعی کنید که نمک را که در غذاهای پخته شده استفاده کنید و از خوردن نمک به طور کامل در هنگام شام جلوگیری کنید، زیرا بدن شما قبل از خواب، زمان برای تعادل مواد شور را ندارد.

الکل ننوشید


نوشیدن الکل سبب احتباس آب می شود و پوست شما و زیر چشم شما را سیاه و پف دار می کند.

برای رفع خطوط صورت فیلینگ یا پرکننده تزریق کنید


کیسه ها و پف ناشی از پیری به تغییرات شیوه زندگی پاسخ نمی دهند، اما پر کردن آن ها با تزریق می تواند ظاهر آن ناحیه را بهبود بخشد. پرکننده تزریق می شود تا خطوط چشم،خطوط اخم و خطوط لبخند جوانتر یه نظر برسد.این روش می تواند خطرناک باشد پس حتما به یک متخصص زیبایی مراجعه کنید. تحقیقات لازم قبل از انجام گرفتن پرکننده فراموش نشود.
advertising