فواید استفاده از صابون روغن آرگان

پزشکی و سلامتپوست و مو

- 98/07/29
فواید استفاده از صابون روغن آرگاناز روغن آرگان به عنوان یک روغن معجزه‌گر برای سلامت پوست و مو یاد می‌شود، از طرف دیگر یکی از مواردی که هنگام مراقبت از پوست خود باید مورد توجه قرار دهید شستشوی مرتب صورت است. استفاده از صابون‌های حاوی روغن آرگان یک انتخاب مناسب مخصوصا برای افرادی است که پوست خشکی دارند. این روغن حاوی مقادیر زیادی ویتامین ای (E) است که به طور گسترده برای سلامتی پوست و مو استفاده می‌شود. در این مطلب به خواص صابون روغن آرگان و مزایای کلی استفاده از روغن آرگان برای پوست و مو اشاره شده است.

مزایای صابون روغن آرگان


1. گوگرد موجود در صابون آرگان می‌تواند برای پوست بسیار مفید باشد. این صابون تا حدی از پوست در برابر اشعه UV آفتاب محافظت کرده و همچنین به پاکسازی پوست کمک می‌کند.
2. ویژگی دیگر صابون روغن آرگان این است که عفونت‌ها را در پوست از بین می‌برد. این صابون پوست را از باکتری‌های مضر و میکروب‌ها پاکسازی می‌کند.
3. صابون آرگان می‌تواند از سلول‌های پوست محافظت کند.
4. صابون روغن آرگان می‌تواند یک گزینه درمانی برای مبتلایان به مشکلاتی مانند جوش و آکنه باشد. این صابون به رفع جای جوش نیز کمک می‌کند.

با استفاده از این صابون های حاوی روغن آرگان، می‌توانید تا حد زیادی از فواید روغن آرگان بهره‌مند شوید. در ادامه با خواص این روغن بیشتر آشنا شوید.

خواص روغن آرگان



1. فواید روغن آرگان برای پوست


- با تغذیه پوست باعث تجدید حیات آن می‌شود.
- خاصیت ضد پیری دارد و به از بین بردن چین و چروک روی پوست کمک می‌کند.
- روغن آرگان به ترمیم سلول‌های موجود در پوست کمک کرده و از تشکیل کیسه‌های زیر چشم جلوگیری می‌کند.
- پوست را نرم و مرطوب می‌کند.
- از آنجا که حاوی مقدار زیادی ویتامین ای است، درخشندگی طبیعی به پوست می‌دهد.
- از این روغن می‌توان در همه بدن از جمله صورت و گردن استفاده کرد.‌
- می‌توان از روغن آرگان به عنوان لوسیون پوست، استفاده کرد به این ترتیب که چند قطره از آن را روی پوست بدن خود مالیده و ماساژ دهید.

2. فواید روغن آرگان برای پاکسازی از میکروب


روغن آرگان منبع خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. این روغن به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی خود می‌تواند از پیری زودرس پوست جلوگیری کرده و چین و چروک‌ها را برطرف کند.
فواید استفاده از صابون روغن آرگان

3. فواید روغن آرگان برای رفع خشکی پوست


افرادی که پوست خشک دارند، به خصوص در ماه‌های زمستان مشکلاتشان افزایش می‌یابد. خشکی پوست می‌تواند باعث خارش و پوسته پوسته شدن پوست شود. روغن آرگان می‌تواند این مشکل را از بین ببرد، زیرا حاوی مقدار زیادی ویتامین ای و اسید‌های مختلف است. همچنین می‌تواند پوست آسیب دیده در اثر از خشکی را درمان کند.

4. فواید روغن آرگان برای درمان آکنه


آکنه را می‌توان با آنتی بیوتیک‌های موضعی درمان کرد. اما روغن آرگان نیز می‌تواند به درمان آکنه کمک کند. این روغن آرگان نه تنها مرطوب شدن و احیای سلامت پوست کمک می‌کند، بلکه می‌تواند سلول‌های آسیب دیده را بازسازی کرده و التهابات را کاهش دهد. استفاده از این روغن به رفع مشکلات آکنه کمک می‌کند.

۵. روغن آرگان یک ماده محافظت کننده


این روغن به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی موجب محافظت از سلامت پوست شده و همچنین به از بین بردن بیماری‌های پوستی و به ویژه تحریکات پوست خشک کمک می‌کند.

۶. روغن آرگان برای نرم کننده مو


روغن آرگان موجب درخشش مو‌ها شده و حالتی نرم و ابریشمی به مو‌ها می‌دهد و مانع ایجاد شکستگی در مو می‌شود. این روغن یک نرم کننده ایده آل است و حتی به عنوان یک روش درمانی جایگزین برای رفع وز و آسیب دیدگی مو استفاده می شود. در عین حال ظاهری خوش فرم و سالم به مو‌ها می بخشد.

7. روغن آرگان برای سلامت ناخن


این روغن به تغذیه و سلامت ناخن‌ها نیز کمک می‌کند.

8. روغن آرگان برای رفع ترک های دوران بارداری


استفاده از روغن آرگان یک راه حل عالی برای رفع ترک‌هایی است که در دوران بارداری بر روی شکم ایجاد می‌شوند. از آنجا که این روغن حاوی مقدار زیادی ویتامین E است، خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و موجب نرمی و لطافت پوست در دوران بارداری می‌شود.

9. روغن آرگان برای مراقبت از دست و پا


ویژگی نرم کنندگی روغن آرگان می‌تواند شکنندگی ناخن‌ها، خشکی دست و ترک‌های پا را از بین ببرد و پوست پا و دست را نرم کند. هر شب قبل از خواب با چند قطره روغن آرگان ناخن‌ها، دست‌ها و پا‌های خود را ماساژ دهید.
advertising