ماده های مغذی برای داشتن موهای زیبا

پزشکی و سلامتپوست و مو

- 98/04/27
ماده های مغذی برای داشتن موهای زیباتغذیه برای داشتن موهای سالم بسیار اهمیت دارد راز موهای درخشان، قوی و ضخیم، شامپوی گران قیمت و رفتن به سالن‌های تجملی نیست؛ بلکه همه آن‌ها به رژیم غذایی شما بستگی دارد. در حقیقت شما می‌توانید با افزودن مواد مغذی به رژیم غذاییتان، موهای سالم و با کیفیتی داشته باشید.

مواد مغذی معرفی شده را حتما در رژیم غذایی خود داشته باشید:

آهن و روی


ویلما برگلفلد و متخصص پوست و مو در کلینیک کلیولند می‌گوید: آهن و روی به رشد فولیکول‌های مو کمک می‌کند. او مصرف گوشت قرمز کم چربی را که غنی از هر دو ماده مغذی است؛ دو بار در هفته توصیه می‌کند. منابع غیر گوشتی آهن و روی مانند عدس، لوبیا، نخودفرنگی و سویا بهتر است با غذاهای غنی از ویتامین C مصرف شوند تا آهن جذب بالاتری داشته باشد.

ویتامین D


مطالعات مختلفی نشان می‌دهند که ویتامین D می‌تواند به رشد موها کمک کند. مواد غذایی غنی از ویتامین D عبارتند از : ماهی‌های چرب مثل سالمون ساردین، تن، لبنیات یا آبمیوه‌های غنی شده با ویتامین د، شیر سویا، جگر ، پنیر و زرده تخم مرغ . کمبود ویتامین دی مشکلات بسیاری ایجاد می‌کند البته تعداد زیادی از متخصصان این موضوع را به خاطر عوارض ناشی از در معرض مستقیم اشعه مضرUV رد کردند. راه بهتر؟؟ با مشورت کارشناس تغذیه و رژیم درمانی، روزانه مکمل ویتامین دی دریافت کنید.

پروتئین


پروتئین یکی از ملزومات ساختمان بدنی است که باعث رشد و ترمیم سلول‌ها و افزایش تقویت موهای شما می‌شود. خانم‌ها باید روزانه حداقل 46 گرم و آقایان 56 گرم پروتئین دریافت کنند. ( تقریباً هر 100 گرم مرغ شامل 23 گرم پروتئین می‌شود.)

اسید چرب امگا3


دو بار در هفته ماهی چرب (مثل سالمون) به منظور هیدراته شدن مو مصرف کنید و یا روزانه یک گرم مکمل EPA و DHA دریافت کنید. امگا 3 علاوه بر داشتن موهای ابریشمی می‌تواند به رهایی از افسردگی هم کمک کند و ثابت شده که کمک کننده قلب هم می‌تواند باشد.

بیوتین (ویتامین B7)


این ویتامین از خانواده بزرگ ویتامین‌های گروه ب، یکی از مواد مغذی برای داشتن موهای سالم به حساب می‌آید. تخم مرغ علاوه بر اینکه پروتئین و ویتامین دی مناسبی دارد، غنی از بیوتین نیز است. در مجموع با توجه به نقش پررنگ انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی در عملکرد بدن، توصیه می‌شود با مطالعه تمام آن‌ها آگاهی بیشتری به دست آورید.
advertising