خواص ژل آلوئه ورا برای صورت

پزشکی و سلامتپوست و مو

- 98/04/25
خواص ژل آلوئه ورا برای صورتآلوئه ورا علاوه بر این که یک درمان خانگی موثر برای سوختگی، برش، آکنه، جوش و اگزما است برای بیماری‌های پوستی دیگر مثل خشکی، سوزش، خارش و چین و چروک نیز خوب است. آلوئه ورا وقتی به طور روزانه استفاده شود، پوست را تسکین می‌دهد و التهاب و سوزش را کم می‌کند. آلوئه ورا علاوه بر این که پوست را نرم و انعطاف پذیر می‌کند، گفته می‌شود چین و چروک را نیز کاهش می‌دهد.

آلوئه ورا یک گیاه آبدار است که به نوع آلوئه تعلق دارد و شامل حدوداً 400 گونه است. با وجود این که بیشتر گونه‌های این دسته، بومی آفریقا هستند اما این گیاهان امروزه می‌توانند در بیشتر مناطق خشک و لم یزرع دنیا یافت شوند. در میان گونه‌های مختلفی که به نوع آلوئه تعلق دارند، آلوئه ورا محبوب‌ترین گونه است و نام آن نیز به معنی آلوئه حقیقی است. تاریخچه‌ی مصارف آلوئه ورا می‌تواند به زمان مصریان باستان برگردد. آنها آلوئه ورا را به عنوان "گیاه فساد" تلقی می‌کردند در نتیجه برگ‌های آن با فراعن مرده دفن می‌شد. آلوئه ورا هم چنین برای ترمیم کوفتگی و زخم‌ و هم چنین به عنوان ملین مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه آلوئه ورا یکی از اجزای مهم در داروهای گیاهی و مواد آرایشی متعدد است. این گیاه به شکل‌های مختلف نظیر ژل، آب میوه و مکمل استفاده می‌شود. آلوئه ورا به طور گسترده به عنوان درمان خانگی موثر برای بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای مراقبت از مو و پوست، تقاضای خیلی زیادی برای آن وجود دارد. مطالعات نشان می‌دهند که آلوئه ورا حاوی ترکیباتی نظیر پلی ساخارید، منانس، آنتراکوئینون و لکتین است که معتقدند این ترکیبات، مسئول فواید سلامتی آن هستند. گفته می‌شود استفاده از ژل آلوئه ورا برای ارتقای بافت و رنگ پوست مفید و موثر است. از این واقعیت بدیهی است که محصولات آرایشی متعدد آلوئه ورا را جزو ترکیبات تشکیل دهنده‌ی خود دارند.

ژل آلوئه ورا برای صورت


-ژل آلوئه ورا برای تسکین اثرات آفتاب سوختگی روی پوست خوب است.
- ژل آلوئه ورا یک مرطوب کننده‌ی خوب است در نتیجه برای پوست خشک و خراشیده مفید است.
-ژل آلوئه ورا برای حذف سلول‌های مرده پوست مفید است. این کار، امکان جذب موثر اجزا سالم از این گیاه را فراهم می‌کند.
-آلوئه ورا بسیار غنی از ویتامین C و ویتامین E است که می‌تواند پوست را تغذیه کند و از پیری جلوگیری کند.
-ژل آلوئه ورا لکه‌های تیره روی پوست را روشن می‌کند و در نتیجه تجمع رنگ دانه‌ها در بافت‌ها را کاهش می‌دهد.
استفاده منظم آلوئه ورا می‌تواند آکنه و جوش‌ها را کاهش دهد.
بنابراین، ژل آلوئه ورا می‌تواند پوست را صاف و درخشان سازد و هم چنین مانع زخم و لکه‌های تیره م‌شود و یا آنها را کاهش ‌‌دهد. اگر شما هر گونه سابقه‌ی حساسیت دارید مقدار کمی از ژل آلوئه ورا را روی بازوی خود بمالید و بگذارید برای مدتی بماند. اگر به آن واکنش حساسیت ندادید می‌توانید برای صورت خود استفاده بکنید. با مقادیر خیلی کم شروع بکنید و سپس آن را به تدریج افزایش دهید. اما واکنش‌های حساسیت به آلوئه ورا خیلی نادر هستند مگر این که ژل خالص نباشد و یا شامل ترکیبات تشکیل دهنده‌ی حساسیت زای دیگر باشد.

چگونه از آلوئه ورا ستفاده کنیم


این ژل در مغازه‌های با نام تجاری مختلف موجود است. شما می‌توانید از این هر یک از این مغازه‌ها و یا عطاری‌ها بخرید و ژل آلوئه ورا خالص را انتخاب بکنید که می‌تواند از برگ‌های آلوئه ورای تازه استخراج شود. تمام کاری که شما باید انجام دهید کندن پوست سبز برگ‌ها و استفاده از مغز داخل آنها است. شما می‌توانید دهانه‌ی برگ‌ها را ببرید و ژل را به طور مستقیم استفاده بکنید و یا پوست آن را بکنید و سپس از ژل استفاده بکنید (مطمئن شوید که شیره‌ی زرد پوسته به طور کامل حذف شده است چون می‌تواند باعث آماس پوستی در محل تماس در برخی افراد شود). ژل را روی صورت خود بمالید و بعد از سی دقیقه آن را بشورید. برخی افراد می‌گذارند ژل در تمام طول شب روی صورت‌شان بماند. شما هم چنین می‌توانید ژل‌های آلوئه ورای تجاری موجود و محصولات دیگر آلوئه ورا مثل ساینده، کرم، لوسیون و صابون را بخرید. ماسک‌های صورت نیز می‌توانند با ژل آلوئه ورا تهیه شوند.

آلوئه ورا با جو دو سر و عسل


شما می‌توانید با مخلوط کردن مقادیر مساوی (یک قاشق سوپ خوری) ژل آلوئه ورا، جو دو سر آسیاب شده، عسل و بادام آسیاب شده، ماسک صورت درست کنید. آن را روی صورت و گردن خود بمالید و بعد از بیست تا سی دقیقه با آب ولرم بشویید.

آلوئه ورا با ماست


گفته می‌شود آلوئه ورا همراه با ماست برای پوست شگفتی ساز است. شما می‌توانید مقداری آب خیار نیز به مخلوط اضافه بکنید. دو قاشق سوپ خوری ژل آلوئه ورا تازه را با یک قاشق سوپ خوری ماست و چهار قاشق سوپ خوری آب خیار خالص مخلوط بکنید. این مخلوط را روی صورت خود بمالید و بعد از بیست دقیقه با آب بشویید.

آلوئه ورا با آرد جو دو سر


شما می‌توانید از آرد جو دو سر، خیار و ژل آلوئه ورا برای درست کردن ماسک صورت استفاده بکنید. یک خیار کوچک را پوست بکنید و با مخلوط کن آن را به پوره تبدیل کنید. دو قاشق سوپ خوری از هر دو، یعنی آرد جو دو سر و عصاره‌ی خیار را با هم مخلوط کنید. قبل از اضافه کردن سفیده‌ی تخم مرغ به مخلوط، آن را خوب هم زده و ترکیب کنید. ماسک صورت شما آماده‌ی استفاده است. ژل آلوئه ورای طبیعی و خالص همیشه به عنوان بهترین ژل آلوئه ورا برای صورت تلقی می‌شود اما اگر شما برخی نسخه‌های تجاری را مفیدتر می‌دانید می‌توانید آنها را برگزینید.
تذکر : این مقاله فقط در مورد کاربرد روز آلوئه ورا است. استفاده از آلوئه ورا به هر شکلی فقط باید بعد از پرسیدن نظر پزشک و طبق دستور العمل متخصص گیاهی با صلاحیت، شروع شود.
advertising