لایه برداری عالی با اسکراب خانگی

پزشکی و سلامتپوست و مو

- 98/04/18
لایه برداری عالی با اسکراب خانگیاستفاده از اسکراب بدن برای لایه برداری سلول‌های مردهٔ پوست مفید است. برای از بین بردن سلول‌های مردهٔ پوستی نیازی به صرف هزینه‌های سنگین و سرسام‌آور نیست. کافی است از موادی که در بیشتر منازل وجود دارند، استفاده کنید و اسکراب بدن طبیعی بسازید. لایه‌برداری از پوست هم به زیباتر شدن و هم سلامت پوست کمک می‌کند.

با اسکراب و زدودن آلودگی ها از سطح پوست، کرم چین و چروک، کرم صورت یا محلول ضد آکنه شما موثرتر از قبل عمل خواهد کرد، زیرا اجازه نفوذ به زیر سلول های پوستی صادر شده و سلول های مرده سد راه رسیدن و جذب مواد مغذی به پوست نخواهند بود. یکی از بهترین راه‌ها برای آماده کردن پوست برای تغییرات فصلی، ساختن اسکراب بدن خانگی است. این دستورها، ارزان، جالب و آسان هستند و پوستی نرم و لطیف به شما می‌دهند.

بهترین اسکراب بدن خانگی:



۱.تهیه اسکراب توت فرنگی خانگی:


مواد لازم برای تهیه این اسکراب، شکر سفید، توت فرنگی و روغن بادام هستند.

طرز تهیه:
_روغن را با کمی شکر مخلوط کنید
_مقداری توت فرنگی رسیده را له کرده و مواد را با هم ترکیب کنید
_ این مخلوط را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید. پس از آن خواهید دید که پوست صورت‌ تان، مانند پوست بچه، نرم و روشن می‌شود.

۲.تهیه اسکراب چای سبز خانگی:


مواد لازم برای این اسکراب، چای سبز غلیظ، عسل و شکر سفید هستند.

طرز تهیه:
_چند قاشق غذاخوری چای سبز غلیظ و سرد را با مقداری عسل ترکیب کنید
_چند قاشق چایخوری شکر سفید را به آن اضافه کنید
_خمیر سفت به دست آمده را روی پوست خود بگذارید
_اجازه دهید ۱۰ دقیقه روی پوست‌ تان بماند سپس با آب گرم بشویید.

۳.تهیه اسکراب جوش شیرین و روغن نارگیل خانگی:


اسکراب جوش شیرین و روغن نارگیل، یکی از بهترین اسکراب‌های بدن است که پوست را در عرض چند روز، نرم و صاف می‌کند.
تنها موادی که برای این اسکراب نیاز دارید، جوش شیرین و روغن نارگیل هستند. جوش شیرین یکی از مواد محبوب برای مراقبت از پوست است که مطمئنم از آن راضی خواهید بود.

طرز تهیه:
برای درست کردن این اسکراب، می‌توانید چند قطره روغن نارگیل را با جوش شیرین ترکیب کرده و روی پوست بگذارید. برای کسب نتیجه بهتر، این کار را یک بار در هفته انجام دهید.

۴.تهیه اسکراب روشن کننده نمک خانگی:


مواد لازم برای این اسکراب شامل روغن زیتون، آناناس و نمک دریا می‌شود.
این اسکراب برای افرادی که پوست چرب و مستعد آکنه دارند مناسب است.

طرز تهیه:
برای درست کردن این اسکراب، باید دو واحد نمک، یک واحد روغن زیتون و یک تکه بزرگ آناناس رسیده و له شده را مخلوط کنید. استفاده از این اسکراب به صورت یک بار در هفته، پوست شما را روشن، درخشان و شاداب می‌کند.

۵. تهیه اسکراب خیار، شکر و روغن آووکادو خانگی:


مواد لازم برای این اسکراب: روغن آووکادو. خیار. شکر قهوه‌ای.
این اسکراب خانگی و آسان برای افرادی که پوست حساسی دارند مناسب است. متخصصان می‌گویند افرادی که به استفاده از مراقبت‌های پوستی طبیعی علاقه دارند می‌توانند بدون هیچ نگرانی از این اسکراب استفاده کنند زیرا کاملا طبیعی بوده و برای تمام انواع پوست مناسب است.

طرز تهیه:
شما فقط باید ۲ قاشق چایخوری شکر و ۱ قاشق چایخوری روغن آووکادو را ترکیب کنید. سپس یک عدد خیار کوچک تا متوسط را له کرده و به مواد اضافه کنید. این مخلوط را به آرامی روی پوست گذاشته و اجازه دهید چند دقیقه بماند. برای لایه‌برداری، نرم و درخشان شدن پوست، یک بار در هفته از این اسکراب استفاده کنید.

۶.تهیه اسکراب شکر ساده خانگی:


مواد لازم برای این اسکراب، روغن سبزیجات و شکر هستند.
این اسکراب شکر استاندارد، یک درمان ارزان و شبیه به اسپا است که به خریدن محصولات گران‌قیمت نیاز ندارد.

طرز تهیه:
برای درست کردن این اسکراب، باید چند قاشق چایخوری شکر سفید نرم یا شکر قهوه‌ای، چند قطره روغن زیتون، روغن نارگیل یا هرنوع روغن گیاهی که در دسترس دارید ترکیب کنید. سپس آن‌ها را به نسبت ۲ به ۱ ( برای ۱ قاشق چایخوری روغن، ۲ قاشق شکر اضافه کنید) ترکیب کنید.

۷.تهیه اسکراب بدن موز و شکر خانگی:


چیزهایی که برای تهیه این اسکاب بدن موز و شکر نیاز دارید، یک عدد موز، چند قاشق شکر و چند قطره عصاره وانیل یا دیگر روغن‌های معطری که دوست دارید هستند. موادی که باید تهیه کنید این‌ها هستند:
یک عدد موز نرم و رسیده. چند قطره روغن معطر مانند عصاره وانیل. ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری شکر.

طرز تهیه
موز را با چنگال نرم کنید به طوری کاملا له نشود. سپس، ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری شکر و چند قطره روغن معطر یا عصاره وانیل را به آن اضافه کنید.
این مخلوط را چند دقیقه روی پوست خود بگذارید و سپس با آب گرم بشویید.

۸.تهیه اسکراب دست روغن نارگیل، آب لیمو و عسل خانگی:


مواد لازم: ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل. ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو. ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری عسل خام. ۴/۱ فنجان شکر سفید. ۴/۱ فنجان نمک دریا

طرز تهیه
_روغن نارگیل و عسل را در کاسه‌ای ریخته و خوب مخلوط کنید
_در یک کاسه جداگانه، شکر، نمک دریا و آب لیمو را مخلوط کنید تا به شکل یک مخلوط دانه‌ای درآید
_مواد هر دو کاسه را ترکیب کنید. همان موقع استفاده کرده یا در یخچال نگهداری کنید.

۹.تهیه اسکراب پا با نعنا فلفلی خانگی:


مواد لازم: ۴/۱ فنجان روغن معطر مانند روغن زیتون، نارگیل یا آووکادو. چند قطره روغن معطر نعنا فلفلی. ۱ فنجان نمک دریا یا نمک اپسوم. ۱ قاشق غذاخوری برگ چای نعنا فلفلی یا ۱ قاشق غذاخوری برگ نعنا فلفلی

طرز تهیه
همه این مواد را در کاسه‌ای مخلوط کنید. این مخلوط را فورا مصرف کرده یا در یخچال نگهداری کنید و یا در یک شیشه بریزید.
لایه برداری عالی با اسکراب خانگی

۱۰.تهیه اسکراب پوست پرتقال و قهوه خانگی:


موادی که نیاز دارید، یک قاشق چایخوری پوست پرتاقال تازه، ۲/۱ فنجان پودر قهوه استفاده شده و ۲/۱ فنجان عسل است.

طرز تهیه:
ابتدا، همه مواد را در ظرفی مخلوط کنید. این مخلوط را با حوله یا با دست روی پوست خود بمالید. ۱ تا ۳ دقیقه، ضربه‌های رو به بالا به پوست بزنید.
این کار را ۳ بار در هفته انجام دهید.

۱۱.تهیه اسکراب بدن شکر قهوه ای خانگی:


مواد لازم: ۱ فنجان شکر قهوه‌ای تیره. ۱ قاشق چایخوری ویتامین. E ۲/۱ فنجان روغن زیتون فوق بکر، یا روغن سبزیجات یا روغن بادام شیرین شده. ۱ قاشق غذاخوری عسل. ۱ قاشق چایخوری عصاره وانیل خالص

طرز تهیه:
ابتدا، در یک کاسه متوسط، تمام مواد را بریزید. سپس چند دقیقه هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. در انتها مخولط را روی پوست گذاشته و بعد با آب گرم بشویید.

۱۲.تهیه اسکراب عسل، بادام و شکر خانگی:


مواد لازم: ۲ قاشق غذاخوری چای (دمنوش) خواب آور. ۳ قاشق چایخوری شکر سفید و ۱ قاشق چایخوری عسل. ۱ قاشق چایخوری عصاره بادام. ۱ قاشق چایخوری روغن معطر دلخواه

طرز تهیه:
ابتدا، تمام مواد را با هم مخلوط کنید. سپس چند دقیقه بمانید و بعد از آن استفاده کنید. سپس با آب بشویید. برای کسب نتایج بهتر باید این اسکراب را یک بار در هفته استفاده کنید.

۱۳.تهیه اسکراب شکر ادویه ای خانگی:


مواد لازم: ۲ قاشق چایخوری پودر میخک. ۴/۳ فنجان شکر. ۲/۱ ۱ فنجان روغن کنجد. ۲ قاشق چایخوری پوست پرتقال رنده شده. ۱ قاشق غذاخوری گلبرگ گل سرخ خشک شده

طرز تهیه:
ابتدا همه مواد را در کاسه‌ای ریخته و خوب مخلوط کنید. این مخلوط را دو بار در هفته روی پوست مرطوب بزنید و با حوله یا با دست با حرکات دورانی کوچک، اسکراب کنید.

14.تهیه اسکراب اسطوخدوس خانگی:


عطر وانیل و اسطوخدوس از بهترین و آرام‌ بخش‌ ترین رایحه‌هاست. ترکیب این مواد می‌تواند به راحتی و بدون تحمیل هیچ‌گونه هزینهٔ گزافی، لایه‌برداری طبیعی و عالی در اختیارتان قرار بدهد. شما می‌توانید این لایه‌بردار را همیشه در حمام نگهداری کنید. مواد اصلی اسکراب مذکور، شکر با روغن نارگیل یا بادام است. ویتامین E موجود در این اسکراب هم برای پوست مزایای فراوانی دارد.

طرز تهیه:
یک قاشق چای‌خوری عصارهٔ وانیل به همراه چند قطره روغن با اسانس اسطوخدوس، یک لایه‌بردار فوق‌العاده خواهد بود.

15.اسکراب بدن به توصیهٔ کِیت بِلانشِت:


احتمالا دقت کرده‌اید که پوست و موی بازیگران بسیار درخشان و زیباست. علت این است که آن‌ها به ارزش اسکراب‌های طبیعی مختلف پی برده‌اند. مثلا کیت بلانشت، هنرپیشهٔ آمریکایی نوعی دستور تهیهٔ اسکراب مخصوص خود دارد و در آن از نمک دریایی، نعناع، روغن نارگیل و لیمو استفاده می‌کند. اسکراب خانم بلانشت هم پوست را تازه و جوان می‌کند و هم به سادگی و به مدت دو هفته در یخچال قابل نگهداری است. اگر به نمک دریایی دسترسی ندارید، ایرادی ندارد از نمک عادی استفاده کنید. نمک دریایی کمی زبر است و امکان دارد، پوست را آزرده کند. راه حل دیگری هم وجود دارد، ترکیبات این کرم را به دو بخش تقسیم کنید و در بخشی نمک عادی و در بخشی دیگر نمک دریایی بریزید.

طرز تهیه:
در یک کاسه، نصف پیمانه نمک دریایی بریزید؛
یک-چهارم پیمانه روغن نارگیل به آن اضافه کنید. اگر روغن نارگیل‌ تان مایع نیست برای ذوب کردن، آن را ۱۰ ثانیه در مایکروویو بگذارید یا شیشه آن را در مجاورت کتری یا ظرف محتوی آب جوش قرار بدهید؛ پنج تا ده برگ نعناع را با پوست یک عدد لیمو در غذ اساز ترکیب کنید؛
لیمو و نعناع را با هم ترکیب کنید؛
ترکیب لیمو-نعناع را به مواد دیگر یعنی نمک (دریایی) و روغن اضافه کنید.

این اسکراب‌ های بدن به رفع سلول‌های مرده پوست کمک می‌کنند، پوست را نرم کرده و اصلاح کردن را آسان‌تر می‌کنند.
advertising