انواع ماسک ها با ترکیب گلاب برای پوست صورت

پزشکی و سلامتپوست و مو

- 97/10/20
انواع ماسک ها با ترکیب گلاب برای پوست صورت

فواید گلاب برای صورت


گلاب علاوه بر خواص خوراکی که دارد به عنوان ماسک صورت برای طراوت و زیبایی پوست هم استفاده می‌شود. ماسک گلاب در درمان آکنه و لک نیز مفید است.گلاب که از تقطیر گل محمدی به دست می‌ آید از گذشته تاکنون در موارد مختلفی استفاده شده است. از معطر کردن دم‌نوش‌ها گرفته تا طراوت بخشیدن به پوست و مو. گلاب با خاصیت آنتی‌ اکسیدانی که دارد می‌تواند به عنوان ماسک صورت تاثیر فوق‌العاده‌ای بر پوست داشته باشد. همچنین گلاب یکی از بهترین مسکن‌های طبیعی اعصاب بوده و ماسک گلاب بهترین ماده برای از بین بردن جای آفتاب سوختگی و همچنین یک درمان طبیعی برای از بین بردن جوش ، اگزما و خارش پوست است و از این رو در میان خانم‌ها طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

گلاب دارای خواص فراوان است که یکی از مهمترین خواص گلاب خاصیت محافظت کنندگی از پوست بخصوص پوست صورت است. خواص گلاب برای پوست صورت برای تمامی پوست ها است اما بهتر است بدانید اگر پوست خشک و پوست حساسی دارید گلاب برای شما بسیار مفید است. ساده ترین خواص گلاب برای پوست صورت آن است که به جای پاک کننده های شیمیایی بعد از آرایش از گلاب استفاده کنید و صورت خود را با آن بشویید. بهتر است بعد از اینکه پد آرایشی را به گلاب آغشته کردید داخل روغن نارگیل بکنید و پوست را با این ترکیب ماساژ دهید. برای رسیدن به این منظور بهتر است بعد از حمام کردن که تمامی منافذ پوست صورت باز است گلاب را با پنبه به روی صورت خود بمالید. اسانس موجود در گلاب از طریق این منافذ باز جذب پوست می شود و با اثر افزایش خون در صورت باعث شادابی و طراوت در صورت می شود. البته باید چندین بار و مرتبا این عمل را انجام دهید تا به نتیجه دلخواه برسید. گلاب برای درمان آکنه و جوش بسیار فوق العاده عمل می کند. مخصوصا ترکیب گلاب با آب لیمو بسیار موثر است. ترکیب جوش شیرین با گلاب نیز مناسب است.

گلاب باعث طراوت و شادابی پوست می شود، به خصوص برای زمانی مناسب است که پوست بر اثر تابش نور خورشید آسیب دیده باشد‌. روش استفاده هم به این شکل است که یک تکه پنبه را به مقداری گلاب آغشته می کنید آن را به شکل دایره ای بر روی پوست صورت بمالید. این کار را چند بار در روز انجام دهید و نتایج شگفت انگیز آن را ببینید. گلاب باعث باز شدن رنگ پوست و روشن شدن آن میشود. دو قاشق نشاسته را با یک قاشق گلاب مخلوط کنید و آن را به عنوان ماسک طبیعی روزانه بر روی صورت خود و به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید. یکی از خواص گلاب برای پوست صورت این است که به بهبود پوست های خشک و حساس کمک فراوانی می کند. زمانی که از گلاب به عنوان شیر پاک کن استفاده می کنید و یا به صورت ماسک از آن بر روی پوست صورت استفاده می کنید بعد از گذشت زمان به تدریج پوست شما از حالت خشکی و حساسیت خارج می شود و نرم و با لطافت می شود. برای این امر بهتر است که یک پارچه نخی و ظریف و تمیز را بردارید و گلاب را روی آن بخوبی اسپری کنید و به مدت زمان 20 تا 30 دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را بشویید. یک عدد سفیده تخم مرغ را با 2 قاشق گلاب و آن را با یک قاشق از عرقیات گل ها مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید سپس نشاسته را بردارید و به آرامی به آن اضافه کنید. دوباره این مخلوط را به خوبی هم بزنید و یک مخلوط روان بدست می آید. آن را روی پوست صورت بگذارید و 20 دقیقه تحمل کنید و آن را بشویید. این کار را چندین بار ادامه دهید تا تاثیر آن را ببینید.

ماسک ماست و گلاب برای رفع لک صورت


مقداری ماست و پودر پوست لیمو و گلاب را در ظرفی مناسب با یکدیگر مخلوط کنید سپس مخلوط این ماسک را روی صورت خود به مدت 15 قرار دهید و بعد از مدت زمان لازم برای مکث ماسک صورت خود را با کمک آب ولرم بشویید. این ماسک برای رفع لک و کمرنگ شدن لک های صورت می تواند مفید باشد.

ماسک گلاب و خیار برای لطافت و شادابی پوست


ماسک خیار و گلاب باعث شفافیت بیشتر پوست صورت می شود و این ماسک طبیعی لطافت و شادابی را برای پوست شما به ارمغان می آورد.
ابتدا خیار ها را در خرد کن بریزید. سپس خیارهای خرد شده را در پارچه ای تمیزی بریزید و آب آن ها بگیرید. سپس نصف فنجان آب لیمو ترش و 4 قطره گلاب را به آب خیار اضافه کنید و این مواد را به خوبی هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند. سپس پنبه ای را به این محلول آغشته کنید و پنبه آغشته شده به محلول گلاب را روی پوست صورت و گردن خود بکشید و به مدت 15 دقیقه اجازه دهید تا این ماسک طبیعی روی صورت و گردن شما بماند و بعد از مدت زمان ذکر شده صورت و گردن خود را با آب ولرم بشویید.

ماسک گلاب و عسل برای از بین بردن لک های صورت


مقداری عسل و گلاب را در ظرفی مناسب با یکدیگر مخلوط کنید سپس مخلوط این مواد را به مدت 15 دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده پوست صورت خود را بشویید. از ماسک عسل و گلاب می توانید برای کمرنگ شدن و از بین بردن لک های صورت خود استفاده کنید.

ماسک سرکه و گلاب برای رفع لکه های تیره پوست


از ماسک گلاب و سرکه می توانید برای رفع لکه های تیره پوست استفاده کنید.
ابتدا در کاسه ای کوچک 2 قاشق غذاخوری سرکه و 1 قاشق غذاخوری آب خیار و 1 قاشق غذاخوری گلاب را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید سپس به کمک پنبه ای تمیز از محلول این مواد روی لکه های تیره پوست خود قرار دهید و بعد از 15 دقیقه مکث پوست صورتتان را با کمک آب ولرم بشویید.

ماسک جوش شیرین و گلاب برای از بین بردن جوش های صورت


یکی از انواع راه های طبیعی مناسب برای از بین بردن جوش های صورت استفاده از ماسک جوش شیرین و گلاب است.
ابتدا مقداری جوش شیرین را در ظرفی مناسب با چند قطره گلاب ترکیب کنید و سپس مخلوط این مواد را هم بزنید خمیری شکل شوند و خمیر بدست آمده را روی پوست صورت قبل از خواب قرار دهید سپس صبح بعد از بیدار شدن پوست صورت خود را با آب ولرم بشویید.
advertising