رعایت نکات بهداشتی بعد از رابطه جنسی برای زنان

پزشکی و سلامتجنسی

- 97/09/04
رعایت نکات بهداشتی بعد از رابطه جنسی برای زنانوجود روابط جنسی منظم و کامل می تواند سبب محکم تر شدن پیوند بین زن و مرد و ایجاد عشق و محبت در روابط آنان را سبب شود.داشتن یک رابطه جنسی کامل از جمله مهم ترین نیاز های تمام زوج ها به شمار می آید. اما از جمله مهم ترین نکاتی که باید در روابط جنسی در نظر گرفته شود حفظ بهداشت و رعایت آن بعد از رابطه جنسی است.پزشکان معتقدند رعایت نکات بهداشتی بعد از رابطه جنسی تاثیر بسزایی را در حفظ سلامت فرد ایفا می کند و در صورت عدم حفظ بهداشت جنسی بیماری های خطرناک و متعددی سلامت زوجین را تهدید خواهد کرد. در ادامه این مطلب قصد داریم تا مهم ترین نکات بهداشتی که زنان باید بعد از رابطه جنسی رعایت کنند را برایتان شرح دهیم.

نکات بهداشتی پس از رابطه جنسی



1- رفتن به دستشویی بعد از نزدیکی و مقاربت جنسی در اولین فرصت


یکی از خطراتی که سلامت شما را بعد از داشتن یک رابطه جنسی تهدید می کند ورود باکتری های کولایی به مجرا های ادراری است که که باعث ایجاد عفونت در این اندام ها می شوند.ادرار انسان خاصیت ضد عفونی کننده دارد. جالب است بدانید که ادرار شما می تواند مجرای تناسلی شما را کاملا ضد عفونی کند. رفتن به دست شویی بعد از نزدیکی و رابطه جنسی می تواند سبب جلوگیری از ابتلا به عفونت های مجاری ادراری شود. البته حتما لازم نیست بلافاصله بعد از رابطه جنسی به سمت دست شویی بروید.کمی به خود استراحت دهید و بعد از آن این کار را انجام دهید.

2-چیز هایی که هنگام رابطه باعث ناراحتی شما شده است را به خاطر بسپارید


از جمله رایج ترین مواردی که سبب نارحتی و نارضایتی خانم ها پس از داشتن یک رابطه جنسی می شود می توان به درد و خشکی واژن و همچنین بروز اسپاسم های عضلانی اشاره کرد که این عمل بیشتر در زمان تخمک گذاری بروز می کند.اما اینکه هر بار در رابطه جنسی درد داشته باشید طبیعی نیست به خصوص اگر چند ساعت طول بکشد و شدید باشد. در این موارد باید با پزشک مشورت کنید تا نشانه هایی مانند فیبروم،کیست تخمدان، اندومتریوز یا حتی سرطان های زنان و زایمان را تشخیص دهد.

3- بررسی نقاط قوت و لذت بخش رابطه جنسی خود


یکی از مهم ترین نکاتی که بعد از رابطه جنسی باید به آن توجه داشت حفظ بهداشت روانی است.عده ای بر این باورند که رعایت بهداشت در یک رابطه جنسی فقط به شست و شو آلت تناسلی مربوط می شود و منظور از بهداشت پس از رابطه جنسی فقط نکاتی هستند که مربوط به جسم و شست و شو می باشند محدود می شود اما اینگونه نیست؛ رفتار شما پس از رابطه جنسی بسیار مهم است و تاثیر شگفت انگیزی را بر همسر شما دارد. محققان معتقدند تقویت نقاط مثبت در یک رابطه جنسی و همچنین کم رنگ کردن نقاط منفی می تواند تاثیر شگفت انگیزی را بر تمامی روابط زوجین (چه روابط جنسی و چه روابط عاطفی و …) دارد. مطالعات بهداشت جنسی گزارش می دهد محبت نسبت به یکدیگر بعد از رابطه جنسی اعم از نوازش و لمس عاشقانه به رضایت بیشتر جنسی کمک می کند و این در زوجینی که از رابطه جنسی راضی هستند زیاد دیده می شود.

یک مرور ساده می تواند کمک بسیار خوبی برای شما باشد تا تمامی این موارد را در عرض چند دقیقه بررسی کنید؛ بطور مثال ببینید کدام حرکت شما تاثیر بیشتری روی همسرتان داشته و او را بیشتر تحریک کرده و کدام عمل سبب بی میلی و کسلی وی شده.این موارد می توانند شما را در تقویت رابطه جنسی و عاطفی و از همه مهم حفظ بهداشت روانی کمک کنند.
advertising