آیا خون در مدفوع کودکان نگران کننده است

پزشکی و سلامتبارداری و کودک

- 97/10/04
آیا خون در مدفوع کودکان نگران کننده استدلایل وجود رگه های خونی در مدفوع نوزاد می تواند به علت های زیادی باز گردد که باید علت یابی قطعی شود. به تنهایی نمی توان علت اصلی را گفت اما می توان گفت که خوردن بیش از حد شیر مادر می‌تواند دستگاه گوارش نوزاد را ملتهب کند و خون‌ریزی ایجاد کند چراکه عدم تحمل لاکتوز عامل اصلی بروز خون در مدفوع نوزاد است. همچنین عفونت‌های مختلفی می‌تواند باعث بروز خون در مدفوع نوزاد شود، پاسخ آلرژیک نوزاد به شیر یا شیرخشک که هردو دارای پروتئین هستند، یبوست نوزاد و خراش مقعدی نیز از جمله عوامل بروز خون در مدفوع نوزاد است. بهتر است برای معاینه به متخصص مراجعه کنید.

علت وجود رگ خونی در مدفوع نوزاد چیست؟


بسیاری از بیماریها علائمی دارند که میتوان با نگرشی دقیق تر در بدن به این نشانه ها پی برد. توجه به مدفوع و ادرار نوزادان باعث می شود بیماریها را زودتر در بدن عزیزانمان تشخیص دهیم و به درمان آنها بپردازیم .

از قبل 6 ماهگی نوزاد تمام ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیز خود را از طریق شیر مادر دریافت می کند. اگر رگ خونی در مدفوع نوزاد همراه با درد، تب و بوی بد مدفوع هنگام دفع باشد ممکن است که به دلیل عفونت دستگاه گوارش باشد که منجر به تغییر رنگ مدفوع نوزاد می شود.

حتی اینکه رگ خون با مدفوع ترکیب بوده یا جدا و اینکه اول مدفوع بوده یا آخر مدفوع برای ما خیلی مهم است و باید آزمایش از نوزاد شما گرفته شود تا علت آن مشخص شد. به شما توصیه می کنم که برای بررسی های بیشتر نوزد خود را در اولین فرصت به متخصص اطفال ببرید تا معاینات دقیق تری روی او انجام شود.

مدفوع نوزاد سالم شیر خوار


اگر کودک شما شیر مادر می خورد، مدفوع او زرد یا کمی سبز می شود و خامه ای شکل است. ممکن است غلظت آن مانند حالت اسهال باشد. مدفوع نوزاد شیرخوار معمولا مانند خردل دیژون و پنیر مخلوط است و ممکن است دارای دانه هایی باشد. بوی آن نیمه بد است.
اگر در پوشک نوزاد مدفوع سبز و خلطی روشن دیدید، تقریبا مانند جلبک، او احتمالا شیر کم کالری که در ابتدا خارج می شود را به مقدار زیاد دریافت کرده است - و شیر با چربی بالا و فوق العاده مغذی دریافت نکرده است. این به این معناست که شما به اندازه کافی از هر سینه به او شیر نمیدهید.
advertising