ترفندهایی برای خوش اندام شدن بعد از حاملگی

پزشکی و سلامتبارداری و کودک

- 97/11/06
ترفندهایی برای خوش اندام شدن بعد از حاملگیخوش اندام شدن پس از زایمان برای خانم ها بسیار مهم است چرا که پس از دوران بارداری دچار اضافه وزن بسیاری می شوند و تغییرات ناخوشایندی در ظاهر آن ها ایجاد می شود. به کارگیری روش های مختلف ورزشی در برگشت به حالت اولیه و خوش اندام شدن پس از زایمان یکی از راه کارها است. اما مهم ترین و اصولی ترین روش برای بازگشت به وزن ایده آل و قبل از زایمان، استفاده از منابع غذایی سالم و رژیم های صحیح است. این بار به مادرانی که پس از زایمان در کاهش وزن به خصوص کوچک کردن شکم دچار مشکل هستند، کمک می کند تا بتوانند با ترفندهایی راحت به این هدف دست پیدا کنند. بسیاری از مواد غذایی هستند که کمک می کنند شما سریعتر عضلات شکم خود را به حالت اولیه برگردانید و آثار بارداری را برطرف کنید. برنج قهوه ای، بلغور گندم و استفاده از سه واحد لبنیات در طی روز سبب کاهش کورتیزول می شود. که این امر می تواند در جمع شدن عضلات شکم بسیار موثر باشد. خواب کافی و کاهش مصرف شکر و استفاده کافی از پروتئین و سبزیجات نیز در خوش اندام شدن پس از زایمان بسیار موثر است.


برای خوش اندام شدن پس از زایمان ابتدا چربی شکم را نابود کنید


یکی از مهم ترین کارهایی که یک مادر پس از دوره بارداری برای خوش اندام شدن پس از زایمان می بایست انجام دهد مبارزه با چربی های شکم است. عضلات و چربی های شکم در طول نه ماه بارداری به اندازه کافی رشد داشته اند شما می بایست شدیدا مراقب چربی های اضافه باشید و با آن ها مبارزه کنید. چربی های شکم که با نام چربی احشایی نیز خوانده می شوند توسط هورمون استرس یا همان هورمون کورتیزول نیز شکل می گیرند. این نوع از چاقی تنها در ناحیه شکم رخ می دهد و سبب بروز بیماری هایی از جمله دیابت نوع 2 و بیماری های قلب و عروق خواهد شد. شما می توانید این دسته از چربی های دردسر ساز را به کمک ورزش های مختلف از جمله یوگا یا شمارش کالری تحت کنترل خود داشته باشید. مصرف کمتر کربوهیدرات ها نیز به شما کمک خواهد کرد.

کربوهیدرات سالم برای اندام مناسب بعد از زایمان


کربوهیدرات ها در تشکیل چربی های شکمی و به صورت کلی افزایش سایز شکم بسیار موثر هستند. همواره مخصوصا برای خوش اندام شدن پس از زایمان مصرف کربوهیدرات ها را تحت نظر داشته باشید و آن دسته ای را انتخاب کنید که برای سلامتی شما مفید هستند. کربوهیدرات هایی که در برنج قهوه ای، بلغور گندم، نان سبوس و غلات وجود دارد برای شما بسیار مناسب است. مصرف این مواد غذایی سبب می شود که دیگر مواد غذایی را کمتر مصرف کنید.

برای خوش اندام شدن پس از زایمان لبنیات را غنی مصرف کنید


در صورتی که شما یک یا دو فنجان ماست در روز برای 12 هفته میل کنید دیگر نیاز به مصرف قرص های کلسیم نخواهید داشت.شما می توانید با حذف لبنیات پر چرب از شر چربی های شکمی خلاص شوید. بر اساس یک مطالعه در صورتی که شما یک یا دو فنجان ماست در روز برای 12 هفته میل کنید دیگر نیاز به مصرف قرص های کلسیم نخواهید داشت. سلول های کورتیزول سبب تولید سلول های چربی در ناحیه شکم می شوند اما ماست دشمن این سلول هاست و شما می توانید با ماست کم چرب از این مشکل رها شوید. مصرف غذاهای لبنی حاوی اسید لینولئیک نیز برای کاهش چربی شکمی بسیار موثر است.

برای خوش اندام شدن پس از زایمان خوب بخوابید


محققان ثابت کرده اند افرادی که فقط ۶ ساعت در طی شبانه روز می خوابند 2 کیلوگرم بیشتر از افرادی که 8 ساعت در طی شبانه روز می خوابند اضافه وزن پیدا خواهند کرد. در صورتی که فرد کم خوابی هستید بدانید که در معرض خطر ابتلا به چاقی می باشید. خواب کافی هورمون های گرسنگی را کاهش می دهد در حالی که کمبود خواب سبب تحریک اشتها و احساس خستگی در معده می شود.

مقدار زیاد آب بنوشید


نوشیدن آب در میزان زیاد برای تمامی افراد در هر سن و موقعیتی بسیار مفید است. در واقع اگر شما دو لیوان آب قبل از صرف غذا بنوشید در حدود 7 الی 12 کیلو گرم از وزن خود را به راحتی کم خواهید کرد. علاوه بر این نوشیدن آب را جایگزین نوشیدنی های شیرین کنید. نوشیدنی های مختلف به خصوص کولا سبب اضافه وزن شما خواهد شد. زمانی که احساس تشنگی دارید هیچ نوشیدنی را جایگزین آب نکنید. آب سموم بدن را به راحتی دفع می کند.


حذف شکر از برنامه غذایی


افرادی که در حال مبارزه با چربی های شکم و خوش اندام شدن پس از زایمان هستند یا حتی افرادی که برای دستیابی و حفظ سلامتی خود برنامه ریزی می کنند شکر را در هر حالت از رژیم غذایی خود حذف می کنند. به جای مصرف تنقلات و غذاهای فرآوری شده، سبزیجات، پروتئین و دانه های طبیعی میل کنید. پودر دارچین به قهوه یا چای خود اضافه کنید تا نیازی به یک قاشق شکر هم نداشته باشید. با این کار قند خون خود را تثبیت می کنید و برای طولانی مدتی احساس خستگی نخواهید داشت.
advertising