خواص سبزیجات و فواید آن در موقع بارداری

پزشکی و سلامتتغذیه

- 97/12/13
خواص سبزیجات و فواید آن در موقع بارداریدر نظر داشته باشید که سبزیجات سبز و زرد، مانند اسفناج، کاهو، انواع لوبیا،عدس،نخود فرنگی،فلفل سبز و قرمز،انواع کلم،اسپراگوس(مارچوبه)، هویج،کدو و سیب زمینی می باشند.
از میان سبزیجات فوق، کلم و اسفناج به سبب داشتن مقدار کافی آهن و ویتامین ها بر دیگران ترجیح داده می شوند. کلیه این سبزیجات که غنی از ویتامینهای گروه A و مواد معدنی هستند به طور خام، در سالاد و یا به صورت پخته مصرف می شوند. ولی باید دقت کرد که این سبزیجات به مدت کوتاه و در آب کم حرارت داده شود تا زیاد پخته نشده و ویتامین های موجود در آن در اثر حرارت از بین نروند. آبی که از پختن سبزیجات به دست می آید چون حاوی مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی است نباید دور ریخته شود و بهتر است که با سوپ مصرف شود. سبزیجات فوق علاوه بر دارا بودن ویتامین و مواد معدنی دارای ماده خاصی به نام سلولز هستند که حجم محتویات روده را زیاد کرده و از این راه از یبوست که در دوران بارداری شایع است جلوگیری میکند.
سبزیجاتی مانند کلم خام، گوجه فرنگی،میوه جات، و مرکبات تازه ( موارد ذکر شده بایستی دو مرتبه یا بیشتر در روز مصرف شوند).
در موقع بارداری احتیاج بدن به ویتامین دو برابر میشود و به همین جهت مصرف میوه جات و سبزیجات نزد زنان باردار باید بیشتر شود.

زیبا شناس معروف


هلنا روبنشتاین ، زیبا شناس معروف عقیده داشت که لطافت پوست ، قیافه شاداب، و چهره بشاش و زیبا ارتباط زیاد با مواد غذایی دارد که بیشتر از میوه جات و سبزیجات خام و تازه تشکیل شده است.
advertising