زمان های اشتباه برای اندازه گیری وزن بدن

پزشکی و سلامتتناسب اندام

- 97/09/04
زمان های اشتباه برای اندازه گیری وزن بدنوزن ما در زمان های خاصی دچار نوسان خواهد و این نوسانات می توانند باعث دلسردی و بی انگیزگی ما شوند. توصیه می شود در زمان هایی که ما در ادامه به شما معرفی میکنیم، برای پی بردن به وزن دقیقتان روی ترازو نروید و خود را وزن نکنید.

زمان هایی که نباید به سراغ ترازو بروید و خود را وزن کنید



1. در زمان پریود و دوران قاعدگی خود را وزن نکنید


افزایش وزن در طول پریود مسئله شایعی است که همه خانم ها با آن مواجه هستند پس نگران نباشید این فقط مخصوص شما نیست! تغییرات هورمونی در طول این دوره به دلیل ابقاء آب در بدن باعث افزایش وزن و نفخ و ورم می شود که تداعی کننده چاقی است.به دلیل نفخ برخی خانم ها در طول این دوره حتی ممکن است 2 کیلو وزن (یا بیشتر) اضافه کنند.

2. بعد از انجام ورزش های شدید خود را وزن نکنید


وزن واقعی در این هنگام نیم تا یک کیلوگرم بیشتر از وزنی است که ترازو نشان می دهد.وزن کردن بعد از انجام یک جلسه ورزش شدید همراه با تعریق، وزن ما را کمتر از حد معمول نشان می دهد زیرا مایعات زیادی را از دست داده ایم.

3. وزن نکردن در روز های مختلف هفته


محققان توصیه می کنند که یک روز مشخص را برای وزن کردن خود با ترازو انتخاب کنید و از وزن کردن خود در روزهای مختلف هفته بپرهیزید.در مطالعه ای که توسط محققان دانشگاه کورنل انجام شد، مشخص گردید وزن افراد در روزهای خاصی از هفته و بخصوص در روزهای آخر هفته دچار نوسانات زیادی می شود و ترازوها افزایش وزن را نشان می دهند. به عنوان مثال وزن شرکت کنندگان در این مطالعه، در روز دوشنبه بسیار بیشتر از روز جمعه بوده است.

4. بعد از مصرف بیش از حد کربوهیدرات یا نمک


بعد از مصرف این دو گروه غذایی، خود را وزن نکنید.مصرف غذاهای شور، باعث احتباس آب در بدن می شود و وزن را به طور موقت افزایش می دهد. کربوهیدرات ها نیز همین خاصیت را دارند. مقادیر اضافی آنها به شکل گلیکوژن در کبد ذخیره می شود. کلیکوژن آب را جذب می کند.

5. هنگام ابتلا به یبوست


عدم اجابت مزاج بین دو تا سه روز، در حدود نیم تا دو کیلوگرم وزن کاذب به شما اضافه خواهد کرد و با اجابت مزاج وزن شما به حالت طبیعی بر می گردد.

6. بعد از نوشیدن آب زیاد


هیچگاه بعد از نوشیدن آب، خود را وزن نکنید.نوشیدن ۴۷۵ میلی لیتر آب در روز، وزن را تا نیم کیلوگرم افزایش می دهد.

7. عدم در نظر گرفتن لباس ها


به گفته محققان، وزن زنان با محاسبه لباس، ۰.۹ گرم بیشتر از میزان واقعی است.لباس مردان نیز باعث می شود که به طور متوسط، ۱,۱ کیلوگرم به وزن واقعی آنها اضافه گردد.
advertising