برای لاغر شدن و کاهش وزن چند روز در هفته باید ورزش کنیم

پزشکی و سلامتتناسب اندام

- 97/09/02
برای لاغر شدن و کاهش وزن چند روز در هفته باید ورزش کنیم

برای رسیدن به تناسب اندام و نتیجه گرفتن چقدر باید ورزش کنیم ؟


بسیاری از ماها باورهای خاصی در مورد این‌ که چه چیزی برای متناسب ماندن اندام ما و رسیدن به تناسب اندام بهترین است، داریم و سوالاتی از قبیل اینکه آیا دو روز ورزش کردن در هفته کافیست ؟ ۵ روز در هفته یا ۴ روز در هفته ؟ در ذهنمان وجود دارد.خوشبختانه علم با یک نتیجه گیری شگفت انگیز به کمک ما آمده است، نتیجه‌ای که اگر برای انگیزه داشتن مشکل دارید تا حدودی پذیرفتن آن سخت است.

ما به تازگی صحبتی با شان آرنت، دانشمند علوم ورزشی در دانشگاه راتگرز داشتیم و از او در این مورد سوال کردیم. آرنت می‌گوید تفاوت بزرگی میان دو روز و سه روز ورزش در هفته وجود دارد. با اینکه هر اندازه از ورزش بهتر از اصلا” ورزش نکردن است، اما اگر در حال حاضر اندام مناسبی دارید، تنها دو روز ورزش در هفته، فواید افزوده چندانی برایتان نخواهد داشت و باید تعداد روز ها را افزایش دهید.

چند روز در هفته باید ورزش کنیم؟


از نظر تکنیکی و علمی شما باید هر روز حرکت و فعالیتی انجام دهید یعنی نباید بدون فعالیت باشید، هر حرکتی بدنی که باشد، باید انجام دهید. حداقل سه روز در هفته برای یک برنامه و تمرین ورزشی ساختاری لازم و ضروری است.چون بررسی‌ها و یافته‌ها ی علمی نشان می‌دهد، یک‌ جا نشستن، تمام تحرک و تمرین‌ هایی را که انجام داده اید خنثی می‌کند.

بنابراین اگر شما یک ساعت در روز ورزش می‌کنید و سپس بقیه روز را می‌نشینید و حرکتی ندارید عواقب یک‌ جا نشستن برای سلامت، بسیار وحشتناک است. مطالعه‌ای جدید انجام شده که این مسأله را تأیید می‌کند. بنابراین لازم است همراه با تمرینات ورزشی هر روز به طریقی تحرک هم داشته باشید.

تفاوت میان 2 جلسه و ۳ جسله ورزش کردن در هفته


دو روز ورزش در هفته تغییر چندانی ایجاد نمی‌کند، فقط تعداد دفعات تمرین آن اندازه ای نیست که از سایر نتایج مثبتش برای سلامتی بهره مند شوید. در ارتباط با تمرینات استقامتی ( که باید انجام دهید ) بسته به مرحله‌ای که در آن هستید و چه اندازه پیشرفت کرده اید و بدن‌تان را چگونه تمرین می‌دهید، دو تا پنج روز در هفته باید تمرین داشته باشید.

اما تفاوت جالبی میان دو روز و سه روز ورزش کردن و جلسه تمرینی در هفته وجود دارد، که مربوط به تعداد دفعاتی می‌شود که سیستم بدنتان را فعال می‌کنید. بنابراین با سه روز ورزش در هفته در مراحل اولیه دست آوردهای قابل توجهی خواهید داشت و به‌طور ایده‌آل مایل خواهید بود حتی فراتر از سه روز هم بروید.

برای کودکان و افراد سنین بالا نیز در مراحل اولیه می‌توانیم با دو روز ورزش و جلسه تمرین در هفته شروع کنیم و نتایج خوبی کسب کنیم، اما می‌خواهیم تا اندازه‌ای سریع به سه یا چهار روز در هفته ارتقا پیدا کنند.
advertising