قوانین ریش گذاشتن و اشتباهاتی که مرتکب می شوید

مد و زیباییآرایش و زیبایی

- 98/03/08
قوانین ریش گذاشتن و اشتباهاتی که مرتکب می شوید

از روغن های مخصوص ریش استفاده نمی کنید


اگر به فکر بلند کردن ریش تان هستید، باید به فکر تهیه روغن های مخصوص ریش هم باشید. روغن ریش یک محصول آرایشی بهداشتی ست که برای ایجاد رطوبت و تغذیه رسانی به پوست زیر ریش و ریش استفاده می شود و کمک می کند تا ریش و سبیل آقایان ظاهری مناسب تر داشته باشد. استفاده از روغن ها فواید زیادی دارند، از جمله:

پوست شما را مرطوب می کند. حتما شما هم برای پوست صورت تان از کرم های مرطوب کننده استفاده می کنید. استفاده از این کرم ها برای قسمت هایی از پوست تان که زیر ریش قرار گرفته، سخت است. در این شرایط روغن ها می توانند به کمک تان آیند. شما به کمک روغن خیلی راحت می توانید پوست تان را نرم و مرطوب کنید.

روغن ها علاوه بر مرطوب کردن پوست صورت، خود ریش را هم براق و روشن می کنند.

اگر شانه کردن ریش تان برایتان سخت و دردناک است، خیلی راحت می توانید به کمک روغن آن را نرم کرده و سپس شانه کنید.

آیا می دانید که اگر پوست زیر ریش تان مرطوب نباشد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ پس از مدتی دچار خارش و به تبع دردناک خواهد شد. برای جلوگیری از کاهش التهاب می توانید از روغن ها استفاده کنید.

توصیه می شود از روغن ریش یک بار در روز و آنهم بعد از دوش گرفتن استفاده شود. بعد از اینکه ریش را به طور کامل خشک کردید، 5 قطره از روغن ریش را کف دستتان بریزید، دستها رو به هم بمالید و بعد کف دست تان را از دو طرف صورت به سمت پایین بکشید تا ریش ها کاملا به روغن ریش آغشته شوند. در مرحله آخر لازم است که با یک شونه مخصوص ریش آن را شانه بزنید.

ریش را شانه نمی زنید


شاید فکر کنید که ریش نیازی به شانه کردن ندارد و باید آن را به حال خودش رها کنید تا بلند شود. اما اگر یک بار آن را شانه کنید، تغییرات آن را احساس خواهید کرد. درست مانند موی سر، موهای ریش نیز به شانه زدن نیاز دارند. برای این که ریش شما تمیز و مرتب جلوه کند، باید آن را روزی یک بار شانه کنید. علاوه بر آن، با شانه کردن ریش تان، روغنی که به آن زده اید نیز به طور کامل پخش می شود. اگر ریش تان کوتاه است، می توانید از شانه استفاده کنید اما برای آقایانی که ریش بلندی دارند، برس انتخاب بهتری ست.

برای بلند شدن ریش صبر نمی کنید


بسیاری از آقایان تحمل صبر کردن برای بلند شدن ریش شان را ندارند. آنها یک تا دو هفته صبر می کنند و زمانی که می بینند ریش شان آنطور که انتظارش را داشتند بلند نشد، تصمیم می گیرند که آنها را از ته بزنند. اما سوال اینجاست که آیا به ریش تان زمان کافی برای رشد کردن می دهید؟ مطمئنا پاسخ شما منفی ست. کارشناسان توصیه می کنند اگر می خواهید ریش تان آنطور که باید رشد کند، باید حداقل 2 ماه صبر کنید اما صبر آقایان معمولا کمتر از این زمان است.
advertising