روش های جلوگیری از تغییر رنگ و جلا مروارید

مد و زیباییجواهرات

- 97/10/03
روش های جلوگیری از تغییر رنگ و جلا مروارید

دلیل تغییر رنگ مروارید


مروارید ها به طور طبیعی تغییر رنگ می دهند و اگر مروارید شما به رنگ سفید است به رنگ زرد متمایل می شود. یعنی اگر مرواریدی تغییر رنگ ندهد مروارید طبیعی نیست.رنگ مروارید زرد رنگ با مروارید سفیدی که زرد شده متفاوت است و مرواریدی که مروارید طبیعی زرد رنگ شفاف است. علت زرد شدن مروارید سفید نگهداری نا مناسب از آن می باشد. مانند قرار دادن مروارید در محیط خشک و گرم یا استفاده بیش از حد از مروارید است. مروارید وقتی استفاده می شود و با پوست تماس پیدا می کند چربی بدن را جذب کرده و خشک نمی شود. بهتر است چند وقت یک بار بطور ماهانه دو بار از جواهرات مروارید خود استفاده کنید تا رنگ و جلا طبیعی خود را از دست ندهند. هنگام ورزش کردن از مروارید استفاده نکنید چرا که عرق بدن جلا مروارید را کم می کند.
روش های جلوگیری از تغییر رنگ و جلا مروارید

انواع رنگ مروارید


مروارید سنگی شفاف و براق می باشد.مروارید معمولا سفید،شرابی،خاکی،خاکستری مایل به سیاه،آبی و زرد میباشد،رنگ اصلی آن سفید براق و شفاف می باشد و عموما رنگهای دیگر و مروارید رنگی چیز،دیگری به غیر از مروارید می باشد مانند اوپال.

روش باز گرداندن جلا مروارید


اگر مروارید بدون سوراخ باشد، به آن مروارید ناسفته میگوئیم،و مرواریدی که سوراخ شودبه مروارید سفته گویند.اگر مروارید را مدتی بر بدن برهنه قرار دهید،درخشندگی و برق آن تغییر می کند.چربی،عرق،گازهای بدبو و کثافات کلا درخشندگی و برق مروارید را از بین می برد.برای دور کردن مسئله و درخشندگی و جلای مروارید آن را در یک ظرف قرار داده،مقداری برنج روی آن ریخته و سپس شیر را گرم کرده و بر روی آن می ریزیم،مدتی که بماند،درخشندگی و برق خود را بازیافته و براق می گردد،برای شکنندگی و جلوگیری از خرد شدن مروارید هم از منگنز(میگینشیا) استفاده می نمایند.

روش‌ های مراقبت از مروارید


مرواریدها از سختی پایینی برخوردار بوده و به همین دلیل باید در نگه‌داری آن ها دقت و از برخورد آن‌ها با اجسام سخت‌تر جلوگیری کرد. به همین علت آن‌ها را با جواهرات دیگر در یک مکان نگه‌ ندارید.

مرواریدها متخلخل بوده و موادی مانند چربی، اسید و حتی عرق بدن را به خود جذب می‌کنند. به خاطر داشته باشید مرواریدها نباید با مواد آرایشی، عطر، اسپری مو و حتی عرق بدن تماسی داشته باشند چون باعث تغییر رنگ مروارید و یا حتی فاسد شدن آن‌ها می‌شود. بهتر است بعد از هر بار مصرف آن‌ها را با دستمال نرم تمیز کرده و به تنهایی در جای خود قرار دهید.

از شستشوی مرواریدها با مواد شوینده، قرار دادن آن‌ها در معرض بخار جداً خودداری نمایید.

بین مرواریدهایی که به صورت رشته می‌باشند باید حتماً گره‌هایی وجود داشته باشد تا از سایش مرواریدها به یکدیگر جلوگیری شود. به همین علت رشته‌های مرواریدهای طبیعی و پرورشی با کیفیت خوب دارای گره‌هایی مابین مرواریدها هستند.
advertising