نقش لوستر های مدرن و جدید در دکوراسیون داخلی

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/08/24
نقش لوستر های مدرن و جدید در دکوراسیون داخلیدر هنگام انتخاب مدل لوستر پذیرایی باید به سبک دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی توجه کنید. لوستر های مدرن که دارای روشنایی کمی هستند برای دکوراسیون های مدرن مناسب هستند و لوستر های کلاسیک و بزرگ و کریستال که پرنور هستند برای دکوراسیون های کلاسیک می توانند انتخاب ایده آل و مناسبی باشند.
علاوه بر موضوع نورپردازی، تعداد شاخه ها و ميزان وات لامپ هاي مورد استفاده در لوستر، حفظ تناسب ابعاد آن با فضا نيز از جمله ضروريات است بنابراين برای فضای كم وسعت، لوستری انتخاب نكنيد كه اگر چه كم شاخه است ولی از ابعاد بزرگي برخوردار باشد زيرا فضایی نازيبا را ايجاد می كند.
نقش لوستر های مدرن و جدید در دکوراسیون داخلی
سبک و رنگ و مدل لوستر باید با سایر وسایل موجود در دکوراسیون پذیرایی هم خوانی و مطابقت داشته باشد تا دکوراسیون پذیرایی ایده آل و مناسب تر به نظر برسد. مدل لوستر پذیرایی را بهتر است از بین طرح های به روز و زیبا انتخاب کنید تا در صورت عوض کردن وسایل منزل نظیر مبلمان و پرده و …. مدل و طرح لوستر با وسایل جدید منزل مطابقت داشته باشد.

نورپردازی توسط لوستر به طور كلی چه آويز و چه سقفی با توجه به طرز قرار گرفتن شاخه ها و در نتيجه لامپ، به سه فرم اصلی سر بالا، سر پايين و خوابيده تقسيم می شوند. در مدل سربالا نور به طرف بالا انتشار يافته و در نتيجه سقف هم روشن می شود ولی در مدل سر پايين از آنجا كه شاخه ها و در نتيجه لامپ ها، به سمت پايين قرار دارند نور حاصل در بخش پايانی اتاق بيشتر بوده و سقف تاريک تر خواهد بود و در مدل سوم شاخه ها به موازات سقف و به صورت خوابيده بوده و معمولاً اين فرم در قالب لوستر های غير آويز و به اصطلاح سقفی وجود دارند. نورپردازی در اين نوع لوستر ابتدا به طرفين يعنی ديوارها صورت می گيرد.

لوستر جزو اکسسوار های پر تنوع است که برای تزئین خانه هایی با دکوراسیون های مدرن و یا مجلل قابل مچ شدن را دارد. زمانی که اسم لوستر برده می شود اول از همه به یاد لوستر هایی با توپک های کریستالی و یا لوستر های طلایی می افتیم که در خانه های مجلل دیده ایم و به همین دلیل ورود آن را به سبک دکوراسیون مدرن درست نمی دانیم اما در آخرین طراحی های دکوراسیون داخلی مدرن به وفور استفاده از لوستر ها دیده می شود.

یکی از مزیت های بزرگ لوستر های مدرن این است که در جنس های متفاوت با استایل ها و فرم های بسیار خلاقانه و جالب طراحی و تولید می شوند. مثل برخی لوستر های فلزی با شاخه های صاف و مستقیم که از وسط آن ها نوار های ال ایی دی رد شده است. البته شاید فکر کنید که در یک لوستر مدرن خبری از کریستال های زرق و برق دار نباشد اما این فکر اشتباه است، اتفاقا یکی از زیبا ترین طرح های لوستر مدرن را، همین مدل های کریستالی تشکیل می دهند.
advertising